![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik erger me al gedurende lange tijd aan de arrogantie van deze minderheidsregering van kapotlopende zaken. Meer en meer gedragen ze zich alsof ze een volledig mandaat hebben, doen ze doodleuk alsof er geen verkiezingen zijn geweest! Een beetje nederigheid zou onze premier en andere "vlaamse" politici in "de regering van kapotlopende zaken" niet misstaan, hebben zij niet net een zware pandoering gehad van de kiezer?
2/3 van de bevolking (de vlamingen) van dit land wordt met moeite vertegenwoordigd in de federale regering, CD&V en VLD in die regering hebben SAMEN met moeite 1/3 van de Vlaamse kiezers kunnen overtuigen. Dan nog dat ergerlijke gezeik van Belgicistische CD&V kopstukken (vanackere, leterme, ...) over verantwoordelijkheid, ze hebben het over staatsmanschap: Moet de staat het volk niet vertegenwoordigen? Staatsmanschap voor een staat die het volk niet vertegenwoordigd, daar hebben ze een naam voor: Vraag dat maar eens aan de Lybiërs, egyptenaren, Tunesiërs die nu naar hartelust worden afgeslacht door mensen die staatsmanschap hoog in het vaandel dragen!!! Ik en vele anderen hebben het schijt aan dat staatsmanschap, waarom denk je dat de NVA zoveel stemmen heeft? Omdat de mensen staatsmanschap willen zien? En wij Vlamingen, wij geven dit zonder slag of stoot op. In een tijd waar hele families zichzelf opofferen om hun stem te laten horen zijn wij onverschillig geworden voor de manier waarop onze democratische stem ons stelselmatig meer en meer wordt ontnomen: wij zouden beschaamd moeten zijn! Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 23 april 2011 om 16:07. |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat denk je dat er gebeurt als een niet meer legitieme politieke elite een volk onder de knoet proberen te houden?
Als een volk een van de hoogste belastingen ter wereld betaald en daar bijna niks meer voor terug krijgt (zelfs geen politieke vertegenwoordiging), dan krijg je normaal dit: http://www.youtube.com/watch?v=krLfSjI7r7E Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 23 april 2011 om 16:23. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Uw idiote belediging zegt meer over u dan over mij, ik ben niet de persoon die zegt dat een minderheid over een meerderheid mag regeren. 1/3 of iets meer dan 30% is ook het percentage van de inwoners dat de franstaligen vertegenwoordigen in dit land en die in de huidige regering een meerderheid hebben (Dat is 1/3 die over 2/3 regeert, is dat niet heel wiskundig eenvoudig?) Daarnaast ik heb nergens gezegd dat 1 minderheid het land moet besturen (eerder het omgekeerde). Ik vindt het normaal dat een land democratisch zou moeten bestuurd worden en ik vind het ook heel normaal dat stemmen in een democratie een nut moet hebben. Citaat:
Het enige wat het hele jaar is gebeurt is de perceptie creëren dat de Waalse partijen over een staatshervorming willen praten met de NVA terwijl ze dat eigenlijk NIET willen. En het is ook niet dat alle vlaamse partijen daarbij helpen, de spa bv begint over een Federale Unie. Allemaal leuk en wel maar daar heeft de kiezer geen goedkeuring voor gegeven, het lijkt mij meer dat de partij van de kameraden hun voorkeur voor dictaturiale methodes laten blijken. Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 23 april 2011 om 21:16. |
||
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Klagen en er niks aan doen... Deden ze dat ook bij Tsjecho-Slowakije? Daar was het i.p.v. hier de middag direct splitsen zonder boe of ba en si en la.
Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 23 april 2011 om 21:15. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ze weigeren gewoon alles, en ze winnen. Daarom gaat het niet vooruit.
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In dit opzicht betekent het dat Franstaligen in dit land hun kiezers veel beter diensten leveren dan Vlaamse politici...
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heeft geen enkele democratische legitimiteit meer. De Khadaffi van de Lage Landen.
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() "Rekkuuuuuuh en der bij blijvuuuuh, en allemaal mee etuuuuh" zou Sonneveld zeggen.
![]()
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We leven in een Federale staat, hoeveel procent is het N-VA daar zwaar ? |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nva is de grootste stemmenwinner, met 1.135.617 (17,6 %) ps is de tweede met 849.543 ( 13,8 %) Cd en V is de derde, met 707.986 ( 10,9 %) de andere partijen zitten beneden de tien procentjes.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verre van incontournable ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 april 2011 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom gaan ze er dan niet omheen ? (ik weet het antwoord, maar ik ga wachten tot jij je gedacht gezegd hebt hier)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo op 't eerste gezicht en in theorie inderdaad verre van incontournable.
Bij nader inzien en in de praktijk blijkt dat contourner toch niet zó gemakkelijk te verlopen als sommigen wel zouden willen. Daar zullen in elk geval nog een paar bochten van 180° graden voor nodig zijn. Sommige politiekers hebben daar wel wat ervaring in. Misschien komt het er dus toch nog van, wie weet?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Om zonder hen te besturen en een tweederdemeerderheid te hebben, moet je maar liefst 8 (!) partijen hebben. Misschien zijn ze in theorie niet incontournable, maar wil je ooit een enigszins deftige regering op poten zetten, dan kan je niet om hen heen. Maar als belgicist is deftig bestuur vermoedelijk niet uw eerste prioriteit.
|
![]() |