Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat zou jij kiezen moest je moeten kiezen tussen deze twee?
Sharia 6 18,75%
Separatisme 26 81,25%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2012, 07:54   #1
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard (Vals) dilemma: sharia of separatisme?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Nog liever de Sharia in België dan uw prutsrepubliekje te moeten dulden !
Ik viel van mijn stoel toen ik dit las. Nu begrijp ik best dat je geen onafhankelijk Vlaanderen zou willen, maar voor een niet-moslim vind ik het wel erg extremistisch om liever de sharia te willen dan die Vlaamse staat.

Daarom dit -ik geef het toe- vals dilemma...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 08:00   #2
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb het al gezegd: dit is gewoon het bewijs dat België voor de BUB niet meer is dan een doel op zich, een fetisj. Hoe het eruitziet is bijzaak, zolang de gekende lijntjes op de landkaart maar blijven bestaan en het ding maar 'België' blijft heten. Wekt het in dit opzicht dan nog verbazing dat geen hond in hen geïnteresseerd is? Op het eerste zicht kan dat pleidooi voor en unitair België misschien sympathiek overkomen, maar wie zich iets dieper in de partij verdiept, realiseert zich al snel dat de invulling van die filosofie door de BUB niet meer dan een lege doos is en zoekt zo snel mogelijk de uitgang.

Laatst gewijzigd door SDG : 17 april 2012 om 08:07.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 08:44   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

De sharia is een afdoend middel om de burgers een moraal af te dwingen en de criminaliteit terug te drijven.

Seperatisme zoals het zich nu op zijn Bart De Wever's manifesteerd blijft een zoektoch naar zijn eigen identiteit en wil een moraal opleggen maar ze weten niet goed de welke.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 09:00   #4
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De sharia is een afdoend middel om de burgers een moraal af te dwingen en de criminaliteit terug te drijven.

Dus toch? Ik dacht dat dit een geïsoleerde opinie was in een vlaag van zinsverbijstering van de voorzitter, maar dit schijnt niet zo te zijn.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 18:40   #5
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Uw fascistisch clubje is één en al zinsverbijstering.
Oud 19 april 2012, 21:21   #6
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geen van beiden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 21:32   #7
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U méént het...
Bent u dan zo immoreel en crimineel, dat u de sharia nodig hebt om als een eerbaar burger te leven ?
En wat met uw familie en vrienden ?
Ook allemaal immoreel en crimineel ?
Mooi kliekje moet dat daar zijn...

Of ijvert u om de plaats van G. Hoste in te nemen ?
Ah, ntl, 't zal da wel zijn.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 21:55   #8
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
U méént het...
Bent u dan zo immoreel en crimineel, dat u de sharia nodig hebt om als een eerbaar burger te leven ?
En wat met uw familie en vrienden ?
Ook allemaal immoreel en crimineel ?
Mooi kliekje moet dat daar zijn...

Of ijvert u om de plaats van G. Hoste in te nemen ?
Ah, ntl, 't zal da wel zijn.
Wie ben jij je moraal plichtig ? Kom niet af dat je je moraal enkel plichtig bent aan jezelf want dan heb je een GOD-complex.

Wie ben jij dan om vragen te stellen over mijn moraliteit of dat van naasten ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 april 2012 om 21:55.
Oud 19 april 2012, 22:05   #9
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Wie ben jij je moraal plichtig ? Kom niet af dat je je moraal enkel plichtig bent aan jezelf want dan heb je een GOD-complex.
Uh, het zijn net moslims die stellen dat ze hun moraal afstemmen op de GODdelijke verordeningen van de koran, niet soms ?
Waarom zitten er dan volgens jou zoveel moslims in Europese gevangenissen, in verhouding tot hun aantal tov autochtonen ?
Wegens hun goddelijke moraal, mss ?

Citaat:
Wie ben jij dan om vragen te stellen over mijn moraliteit of dat van naasten ?
Waarom pleit jij dan voor de sharia, zijnde "...een afdoend middel om de burgers een moraal af te dwingen en de criminaliteit terug te drijven." ?
Wat doet je dan denken dat mijn moraal of dat van anderen een shariasturing behoeft ?
Mss heb jij wel onbewust een GOD-complex ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 19 april 2012 om 22:06.
Oud 19 april 2012, 22:16   #10
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zitten er dan volgens jou zoveel moslims in Europese gevangenissen, in verhouding tot hun aantal tov autochtonen ?

In Belgie? Omdat autochtone pedopriesters niet worden veroordeeld oa. Nu ja, het is maar verkrachting he. En ga me niet vertellen dat die Vlaamse jongetjes het niet lekker vonden...

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 april 2012 om 22:16.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 22:32   #11
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In Belgie? Omdat autochtone pedopriesters niet worden veroordeeld oa. Nu ja, het is maar verkrachting he. En ga me niet vertellen dat die Vlaamse jongetjes het niet lekker vonden...
Los van de onzinnigheid van je redenering steken ze voor mijn part heel het kerkapparaat in de gevangenis, tot de paus toe. Een bende krapuul is het.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 22:37   #12
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uh, het zijn net moslims die stellen dat ze hun moraal afstemmen op de GODdelijke verordeningen van de koran, niet soms ?

Waarom pleit jij dan voor de sharia, zijnde "...een afdoend middel om de burgers een moraal af te dwingen en de criminaliteit terug te drijven." ?
Wat doet je dan denken dat mijn moraal of dat van anderen een shariasturing behoeft ?
Ik hou even buiten beschouwing dat je de vraag ontwijkt ( uit schroomte ?)

Ik zou echt niet weten dat moslims oververtegenwoordigd zijn in Europese gevangenissen. Ik heb hier geen cijfers over. Het gaat in ieder geval niet om diehard moslims want in Europa heerst nergens de Sharia.

Als je kijkt naar de landen waar de Sharia heerst dan zie je ook wel dat daar de misdaad sterk wordt teruggedrongen.

Voor alle duidelijkheid, hier in Europa is er gewoon geen draagvlak onder bevolking voor de Sharia. Ik pleit er dus geenszins voor.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 april 2012 om 22:39.
Oud 19 april 2012, 22:40   #13
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De sharia is afschuwelijk en de separatisme heeft geen zin.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 22:47   #14
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

Heb je zijn manier van denken nog niet door? Hij wil gewoon weer de goede oude tijd waarin er een aantal welgestelden de macht in dit land hadden en de bevolking rustig gehouden werd door de kerk. Zoek even op dit forum zijn uitspraak over de adel en je weet waarvoor de BUB staat. Het erge van al is dat ze dan NVA deze manier van denken proberen in de schoenen te schuiven. Het enige waar ze bij de BUB aan denken als ze NVA horen is ohnee die paljassen die het opnemen voor de middenklasse en onze macht aan banden probeert te leggen.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 22:48   #15
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het gaat hier over de sharia, Eberhard.
Maar nu je toch over pedofilie begint:

http://ejbron.wordpress.com/2012/04/...ren-verkracht/

Nog een leuke:

"Het allereerste decreet dat Ayatollah Khomeiny uitvaardigde toen hij voet zette op de tarmac van Teheran bij zijn terugkeer uit ballingschap (Frankrijk) was precies het verlagen van de huwbare leeftijd van meisjes tot de leeftijd van amper negen (9) jaar. Onder de sjah was dat achttien."
http://kafirharby.blogspot.com/2012/...rmisbruik.html

"Hun verhalen verschillen, maar hebben ook veel gemeen. Ze waren allemaal vier �* vijf jaar oud toen een familielid zich aan hen vergreep. De meisjes zwegen, onder druk van bedreigingen, maar vooral ook uit angst voor het schenden van de familie-eer. En voor het risico dat hun familie hen zelf de schuld zou geven en zou verstoten."
http://www.rnw.nl/nederlands/article...r-statistieken

http://fubarfubar.blogspot.com/2011/...pedofilie.html

"De verantwoordelijke partij in dat geval, was Mohammed Hanif Khanm, een imam uit Stoke-on-Trent, die werd veroordeeld tot 16 jaar in de gevangenis in maart dit jaar, voor verkrachting van een twaalf jaar oude jongen en seksueel misbruikte een vijftienjarige jongen. Local authorities stated that pressure from the Islamic community forced the families to withdraw the complaints. Lokale autoriteiten hebben verklaard dat de druk van de islamitische gemeenschap de families gedwongen om de klachten in te trekken."
http://translate.google.be/translate...physical-abuse

Zo Eberhard, kan je effe mee voort.
Oud 19 april 2012, 22:49   #16
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik hou even buiten beschouwing dat je de vraag ontwijkt ( uit schroomte ?)

Ik zou echt niet weten dat moslims oververtegenwoordigd zijn in Europese gevangenissen. Ik heb hier geen cijfers over. Het gaat in ieder geval niet om diehard moslims want in Europa heerst nergens de Sharia.

Als je kijkt naar de landen waar de Sharia heerst dan zie je ook wel dat daar de misdaad sterk wordt teruggedrongen.

Voor alle duidelijkheid, hier in Europa is er gewoon geen draagvlak onder bevolking voor de Sharia. Ik pleit er dus geenszins voor.
Dat de misdaad meer verzwegen wordt bedoel je. Kijk naar onze kerk,... nu komen de schandalen boven.
Oud 19 april 2012, 22:54   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dat de misdaad meer verzwegen wordt bedoel je. Kijk naar onze kerk,... nu komen de schandalen boven.
Geen enkel systeem is perfect. De taboes zijn een groot probleem onder de Sharia.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 april 2012 om 22:54.
Oud 19 april 2012, 23:02   #18
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geen enkel systeem is perfect. De taboes zijn een groot probleem onder de Sharia.
Er blijft dan nog altijd minimum evenveel misdaad. Misschien zelfs meer omdat er toch geen vervolging is. Maar ja voor onze priesters zou het invoeren van de shariah misschien beter zijn. Hoewel,....
Oud 19 april 2012, 23:13   #19
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Er blijft dan nog altijd minimum evenveel misdaad. Misschien zelfs meer omdat er toch geen vervolging is. Maar ja voor onze priesters zou het invoeren van de shariah misschien beter zijn. Hoewel,....
Over misdaad zijn er in de Sharia geen taboes. Eerder over sex, de emancipatie van de vrouw en de houding ten aanzien van de ongelovigen.

De straffen bij de Sharia zijn zo genadeloos dat er minder misdaad heerst. Nu Iran na het omverwerpen van de Sha was niet echt een fraai voorbeeld van de Sharia.

Oud 19 april 2012, 23:17   #20
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
...steken ze voor mijn part heel het kerkapparaat in de gevangenis, tot de paus toe. ....
Onzin. Waarom moet heel het kerkapparaat in de gevangenis?

Daar zullen toch ook best mensen tussen lopen die geen strafbare feiten hebben begaan?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be