Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2011, 20:45   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard terug naar af.

Nu worden er terug paarden ingezet voor vuilophaling. De paarden blijken goedkope werkkrachten te zijn en vervuilen minder.

Nog even en we gaan terug naar de zeilvaart nu ze de kernenergie overal terug willen opbergen.

Het Duitse vrachtschip Preussen, het grootste zeilschip dat ooit werd gebouwd, haalde van 1902 tot 1910 een vergelijkbare snelheid. Het 124 meter lange schip (lengte over dek) voer hoofdzakelijk tussen Hamburg en Iquique (Chili) en deed daar op een enkele reis 58 tot 79 dagen over. De hoogste gemiddelde snelheid die tijdens zo'n trip werd opgetekend, was 13,7 knopen (25 km/h). Sneller dus dan de 12 knopen (22 km/h) van de containerschepen van Maersk. En dat helemaal zonder vuile dieselolie vuile stookolie.µ

Tres hombres 2 Het Franse bedrijf ‘Compagnie de Transport Maritime �* la Voile’ vervoert 60.000 flessen wijn van Bordeaux naar het Ierse Dublin via een traditionele 19e eeuwse zeilboot. In 2009 werden dit 2 miljoen flessen via die route getransporteerd worden, via twee zeilschepen. Tegen 2013 wil het bedrijf 7 schepen in de vaart hebben die ook naar Bristol, Manchester en zelfs naar Canada varen.

http://www.lowtechmagazine.be/zeilschepen/
http://www.lowtechmagazine.be/kernenergie/

Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2011 om 21:10.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2011, 23:32   #2
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nu worden er terug paarden ingezet voor vuilophaling. De paarden blijken goedkope werkkrachten te zijn en vervuilen minder.

Nog even en we gaan terug naar de zeilvaart nu ze de kernenergie overal terug willen opbergen.

Het Duitse vrachtschip Preussen, het grootste zeilschip dat ooit werd gebouwd, haalde van 1902 tot 1910 een vergelijkbare snelheid. Het 124 meter lange schip (lengte over dek) voer hoofdzakelijk tussen Hamburg en Iquique (Chili) en deed daar op een enkele reis 58 tot 79 dagen over. De hoogste gemiddelde snelheid die tijdens zo'n trip werd opgetekend, was 13,7 knopen (25 km/h). Sneller dus dan de 12 knopen (22 km/h) van de containerschepen van Maersk. En dat helemaal zonder vuile dieselolie vuile stookolie.µ

Tres hombres 2 Het Franse bedrijf ‘Compagnie de Transport Maritime �* la Voile’ vervoert 60.000 flessen wijn van Bordeaux naar het Ierse Dublin via een traditionele 19e eeuwse zeilboot. In 2009 werden dit 2 miljoen flessen via die route getransporteerd worden, via twee zeilschepen. Tegen 2013 wil het bedrijf 7 schepen in de vaart hebben die ook naar Bristol, Manchester en zelfs naar Canada varen.

http://www.lowtechmagazine.be/zeilschepen/
http://www.lowtechmagazine.be/kernenergie/
Niets is mooier dan zeilschepen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 01:05   #3
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Het moderne zeilschip/jacht (weliswaar) Maltese Falcon, een vierkant getuigd schip, haalt met gemak een snelheid van tegen de 20 knopen. Lengte waterlijn speelt hierbij een zeer belangrijke rol want die bepaalt de max. snelheid van een (zeil)schip zonder in plané te gaan.
We zullen dan weer teruggaan naar het stukgoederen verkeer aangezien containers te onhandig zijn om te laden en buitendien bij een zeilschip het zwaartepunt zo laag mogelijk moet liggen.
De snelste zeilers uit de 19e eeuw waren de theeclippers zoals Thermopylae en Cutty Sark. Die haalden snelheden in de buurt van de 18 knopen en meer.
Maar als de olie op is of te duur wordt is er weinig keus meer.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 10:45   #4
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 16.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Het Duitse vrachtschip Preussen, het grootste zeilschip dat ooit werd gebouwd, haalde van 1902 tot 1910 een vergelijkbare snelheid. Het 124 meter lange schip (lengte over dek) voer hoofdzakelijk tussen Hamburg en Iquique (Chili) en deed daar op een enkele reis 58 tot 79 dagen over. De hoogste gemiddelde snelheid die tijdens zo'n trip werd opgetekend, was 13,7 knopen (25 km/h). Sneller dus dan de 12 knopen (22 km/h) van de containerschepen van Maersk. En dat helemaal zonder vuile dieselolie vuile stookolie.µ

Tres hombres 2 Het Franse bedrijf ‘Compagnie de Transport Maritime �* la Voile’ vervoert 60.000 flessen wijn van Bordeaux naar het Ierse Dublin via een traditionele 19e eeuwse zeilboot. In 2009 werden dit 2 miljoen flessen via die route getransporteerd worden, via twee zeilschepen. Tegen 2013 wil het bedrijf 7 schepen in de vaart hebben die ook naar Bristol, Manchester en zelfs naar Canada varen.

http://www.lowtechmagazine.be/zeilschepen/
http://www.lowtechmagazine.be/kernenergie/
Vergelijk eens het tonnage en aantal matrozen bij zeilschepen en containerschepen.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 14:01   #5
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Niets is mooier dan zeilschepen.
Mijn lief.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 14:16   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.382
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Mijn lief.
Foto's of het is niet waar.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 18:47   #7
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

@ Piero

Kan wel zijn maar waar niet is verliest de keizer zijn recht.

Mensen zijn er genoeg, die zijn niet aan uitsterven onderhevig.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 21:28   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Niets is mooier dan zeilschepen.
Dat hoor ik graag zeggen. Inderdaad, niets is mooier dan zeilschepen.
http://www.musee-marine.fr/site/fr/PAGE-UK
http://www.google.nl/images?as_epq=&...w=1024&bih=550
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 21:54   #9
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Mijn lief.
Juist ja, maar dan alleen wanneer uw lief een zeilschip is.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 22:10   #10
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Vergelijk eens het tonnage en aantal matrozen bij zeilschepen en containerschepen.
Bekijk beter eens de energieprijzen, en stel vast dat die alleen nog maar veel en veel duurder zullen worden. Zeilschepen hebben helemaal niet zo een grote bemanning meer nodig als dat dat vroeger het geval was. Ook hier heeft de automatisering zijn intreden genomen. Mankracht wordt vervangen door elektrische bediening en zelfs ik heb op mijn klein jacht alle noodzakelijke apparatuur zoals autohelm/marifoon/AIS/zeekaarten van gans de wereld op computer gekoppeld aan GPS'muis/ automatische lenspomp/stroom op zonne-energie en noem maar op, alles wat het je aan boord vergemakkelijken kan.

Dus ook op een groot zeilschip kan men vandaag de dag het best stellen met een minimale bemanning.

http://www.lowtechmagazine.be/2007/1...ugkeer-va.html

Laatst gewijzigd door Garry : 30 maart 2011 om 22:24.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 22:15   #11
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het moderne zeilschip/jacht (weliswaar) Maltese Falcon, een vierkant getuigd schip, haalt met gemak een snelheid van tegen de 20 knopen. Lengte waterlijn speelt hierbij een zeer belangrijke rol want die bepaalt de max. snelheid van een (zeil)schip zonder in plané te gaan.
We zullen dan weer teruggaan naar het stukgoederen verkeer aangezien containers te onhandig zijn om te laden en buitendien bij een zeilschip het zwaartepunt zo laag mogelijk moet liggen.
De snelste zeilers uit de 19e eeuw waren de theeclippers zoals Thermopylae en Cutty Sark. Die haalden snelheden in de buurt van de 18 knopen en meer.
Maar als de olie op is of te duur wordt is er weinig keus meer.
Inderdaad. Maar dat de lengte bepalend is is niet alleen zo voor zeilschepen maar voor ieder schip wat niet op zijn boeggolf kan.

Het terug gaan naar stuk- of zakgoed betekend alleen maar meer werkgelegenheid, iets waar het land van vertrek en aankomst baat bij heeft. Bij de consumptie van massa's brandstof is echter de oliesector de begunstigde.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 maart 2011 om 22:20.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be