Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2011, 10:44   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.477
Standaard Statistiek update 1815 flitspalen in Belgie (1 per dag erbij !)

http://www.lalibre.be/actu/belgique/...-nombreux.html

Citaat:
A la fin 2010, la Belgique en comptait 1.815, soit 27% de plus qu'en 2008, indique dimanche le sénateur Open Vld Guido De Padt, qui a posé une question écrite �* ce sujet �* l'attention du secrétaire d'Etat �* la Mobilité Etienne Schouppe (CD&V). Selon les chiffres du service Métrologie du SPF Economie, la Belgique disposait fin 2010 de 1.815 boîtiers pour radars fixes, contre respectivement 1.428 et 1.605 fin 2008 et 2009. En 2010, on dénombrait 549 compteurs de vitesse, soit des caméras, contre 330 fin 2008 et 443 un an plus tard.

La majeure partie des boîtiers se trouve en Flandre. Selon la région flamande, il y en avait l'année dernière 921 installés aux carrefours et 303 ailleurs. Pour ces 1.224 boîtiers, 410 caméras sont utilisées. Guido De Padt regrette que l'information sur, par exemple, le nombre de contrôles menés en 2010 ne soit pas disponible.
groei flitspalen + 13%
1224 Vl flitspalen > 67%
591 Waalse flitspalen >32%

En op www.GOforZero.be

Aantal doden zakt van 827 2009 > 777 in 2010


1° de Waalse ANOMALIE

met minder flitspalen meer daling in verkeersdoden...

hoe schouppe dat gerealiseerd heeft om ineens 7% minder doden te hebben als halverwege het jaar 1.3% minder doden waren, zou dit suggereren dat er ineens een knik gekomen is van -14% ???

http://www.rondpunt.be/_admin/sites/...&onderdeel=150

Citaat:
Daaruit blijkt dat het voortschrijdend jaartotaal van de verkeersdoden voor de maand mei 819 bedraagt (dat wil zeggen: alle verkeersdoden van de voorbije 12 maanden, van mei 2009 tot mei 2010. Dat is 1,3% minder in vergelijking met mei 2009. Er is dus een lichte daling van het aantal verkeersdoden. Maar deze daling is vooral te danken aan Wallonië. In Vlaanderen zien we tegenover vorig jaar een stagnatie van het aantal verkeersdoden (het jaartotaal in mei 2010 is 413 doden). De meer continue, lichte daling van het aantal letselongevallen sinds midden 2007 zet zich door, vooral in Vlaanderen. In Wallonië blijkt deze daling beperkter.


2° de autosnelweg anomalie:

de ongevallen op autosnelwegen stijgen en worden ernstiger.
ze zijn ervan overtuigd dat ze moeten flitsen op wegenwerken waar je 70km/u mag rijden, en ondertussen vallen de doden in het stuk erachter omdat mensen hun verloren tijd willen inhalen...

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...elwegen-2.aspx


3) 44% doden vallen tijdens het weekend, we kunnen beter de weekends afschaffen ??
en ernst van de weekendongevallen stijgt sinds begin 2009.

4) De NL - BE Anomalie
Flitspaal versus Doden op de weg per inwoner...

Flitspalen per miljoen inwoners

NL 45
BE 815/11 = 165
VL 204 >> 5 keer meer flitspalen dan in Nederland
W 147

Antwerpen 405/1.7= 238
OVL 263/ 1.3 = 202
WVL 235/1.12 = 204
Lim 228/.84= 272
Brab 297/1 = 297
Bxl 93/1= 93
http://www.flitspaal.nl/
Verkeersdoden per miljoen inwoners

BE 777 / 11 = 77
NL 720/ 16.5 = 43 >> de helft minder doden...

Het lijkt erop hoe meer flitspalen je zet, hoe meer doden je hebt... Dus dat de overheid het verband tussen flitspalen en doden halstarrig vasthoudt is daarmee het enige die bewezen wordt. Maar dat het aantal doden op de weg zakt door flitspalen te zetten is bij deze met een factor 10 bewezen dat het geen nut heeft.

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 april 2011 om 10:47.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 11:28   #2
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

In Nederland wordt veel minder te hard gereden en wordt een veel groter % van de kleine afstanden per fiets gedaan. Het ligt gewoon aan onszelf. De boetes zijn blijkbaar nog niet hoog genoeg om ons gedrag te veranderen. Dat bewijst dat. Niet hoe meer flitspalen hoe meer doden. Dat is een debiele ldd redenering.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 11:31   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
In Nederland wordt veel minder te hard gereden en wordt een veel groter % van de kleine afstanden per fiets gedaan. Het ligt gewoon aan onszelf. De boetes zijn blijkbaar nog niet hoog genoeg om ons gedrag te veranderen. Dat bewijst dat. Niet hoe meer flitspalen hoe meer doden. Dat is een debiele ldd redenering.
nederland heeft 3x meer lopende kilometers weg (per baan gerekend) dan belgie.
daar zit volgens ons het verschil, niet het aantal flitspalen. Men zit verkrampt flitspalen bij te plaatsen en een verband te leggen tussen de mortaliteit en de flitspalen die stijgen, maar in feite gaat het er in Nederland vooral efficienter en technocratischer aan toe.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 11:32   #4
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
In Nederland wordt veel minder te hard gereden en wordt een veel groter % van de kleine afstanden per fiets gedaan. Het ligt gewoon aan onszelf. De boetes zijn blijkbaar nog niet hoog genoeg om ons gedrag te veranderen.
Inderdaad, het toont aan hoe slecht onze rij-mentaliteit is.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)

Laatst gewijzigd door Alboreto : 10 april 2011 om 11:33.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 11:34   #5
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nederland heeft 3x meer lopende kilometers weg (per baan gerekend) dan belgie.
daar zit volgens ons het verschil, niet het aantal flitspalen. Men zit verkrampt flitspalen bij te plaatsen en een verband te leggen tussen de mortaliteit en de flitspalen die stijgen, maar in feite gaat het er in Nederland vooral efficienter en technocratischer aan toe.
In Nederland hebben ze goede resultaten gehad met hun snelheidsbeleid.
In België een pak minder.

Op sites zoals deze ziet ge ook direct waarom.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 11:37   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Inderdaad, het toont aan hoe slecht onze rij-mentaliteit is.
het toont aan als je 3 keer minder wegdek hebt dan in nederland, de kans op een ongeval dubbel zo groot is.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 11:40   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
[url]
Aantal doden zakt van 827 2009 > 777 in 2010
Dat zijn vermoedelijk de voorlopige cijfers van het aantal doden terplaatse en niet de officiele doden + 30 dagen (norm), waar dus de dodelijke gewonden tot 30 dagen na een ongeval ook meetellen.

In 2009 had Be officieel 944 doden+30 dagen, 2010 is bijlange nog niet uit, er is niets officieel dus. 2009 is maar een weekje officieel op statbel.fgov.be.

Jouw links nemen als ref ergens een "verkeersbarometer":
Citaat:
http://bivvweb.ipower.be/baro/docs_nl/baro%20NL%20november%202010.pdf

De verkeersveiligheidsbarometer rapporteert sinds 2007 over de evolutie van het aantal doden ter plaatse en het aantal slachtoffers en dit op basis van de pv-registratie bij de federale en bij de lokale politie. Deze indicatoren laten bovendien toe om de evolutie van de ernst van de ongevallen (= aantal
doden per 1000 ongevallen) te meten. Hierdoor meten we “de temperatuur” van het verkeersveiligheidsbeleid: als deze te hoog ligt betekent dit dat er dringende maatregelen nodig zijn.
Daarnaast wordt ook de evolutie van het aantal letselongevallen en het aantal dodelijke ongevallen verder opgevolgd.
De ongevallencijfers verschijnen 2 maanden na de referentieperiode in deze
verkeersveiligheidsbarometer. Het zijn voorlopige cijfers die elke maand opnieuw geactualiseerd worden en na ongeveer 4 �* 6 maanden als definitief kunnen worden beschouwd. De meest recente maanden zijn gevoeliger voor fluctuaties daarom moeten wij voorzichtig zijn met de analyse van de recentste maanden.
Deze gegevens worden ter beschikking gesteld door de federale verkeerspolitie (WPR) en door de Directie van de Algemene Nationale Gegevensbank (ANG) van de federale politie. Dankzij de medewerking van alle lokale korpsen heeft deze Directie een centrale ongevallendatabank gecreëerd
op basis van de PV- registratie.
Citaat:
BE 777 / 11 = 77
NL 720/ 16.5 = 43 >> de helft minder doden...
Om juist te zijn moet het voor 2009:
BE: 944/10,8 = 87,4 (bron statbel.fgov.be)
NL: 720/16,5 = 43,6 (bron CBS.nl)
Citaat:
http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/verkeer_vervoer/verkeer/ongevallen_slachtoffers/verkeersslachtoffers/
Aantal doden 30 dagen
Datum : 1995 2000 2005 2006 2007 2008 2009
BELGIE : 1.449 1.470 1.089 1.073 1.071 944 944
Citaat:
Het lijkt erop hoe meer flitspalen je zet, hoe meer doden je hebt... Dus dat de overheid het verband tussen flitspalen en doden halstarrig vasthoudt is daarmee het enige die bewezen wordt. Maar dat het aantal doden op de weg zakt door flitspalen te zetten is bij deze met een factor 10 bewezen dat het geen nut heeft.
Er is helemaal geen aantoonbaar verband tussen het aantal flitspalen en snelheidscontroles en het aantal verkeersdoden van een land.

één vb Denemarken heeft maar een 5-tal flitspalen, en heeft officiele 55 verkeersdoden per miljoen inwoners.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 april 2011 om 11:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 12:18   #8
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het toont aan als je 3 keer minder wegdek hebt dan in nederland, de kans op een ongeval dubbel zo groot is.
Het is aan de bestuurder om zijn rijgedrag aan te passen aan de drukte.

Rijden op de route 66 zonder ongeval kan iedereen, maar op dezelfde manier dwars door Antwerpen rijden vergt een andere rijstijl.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 21:47   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het is aan de bestuurder om zijn rijgedrag aan te passen aan de drukte.

Rijden op de route 66 zonder ongeval kan iedereen, maar op dezelfde manier dwars door Antwerpen rijden vergt een andere rijstijl.
Zo, de overheid incasseert bvb 10% meer autotaksen, en toch moet zij niet meer wegen bouwen ?? Zij kan zelfs het budget zodanig terugschroven dat ze ternauwernood nog wegen kan onderhouden... De wielen vliegen van ons auto's door de putten...

ALs er een 'vlaams koerske' passeert kunnen ze wel vlug de putjes opvullen met van die ersatz tarmak???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 06:19   #10
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Zo, de overheid incasseert bvb 10% meer autotaksen, en toch moet zij niet meer wegen bouwen ?? Zij kan zelfs het budget zodanig terugschroven dat ze ternauwernood nog wegen kan onderhouden... De wielen vliegen van ons auto's door de putten...
Tja, gij wilt een biljartlaken om op te rijden, terwijl anderen de operatie willen om hun kind terug gezond te maken.

Egoïstisch van die mensen, ik weet het.

Ik weet het, ik oversimplifieer hier wat, maar daar komt het wel op neer.

Maar daar gaat het niet over.
Het gaat er om dat een aantal mensen verkeersveiligheid tegenwerkt dmv een soort misplaats rebels gedrag en daardoor de inspanningen van de overheid teniet doet.

Hebt ge er al eens aan gedacht dat die palen er niet zouden zijn moest iedereen zich wat beter gedragen op de weg?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)

Laatst gewijzigd door Alboreto : 11 april 2011 om 06:20.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 07:37   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.354
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Tja, gij wilt een biljartlaken om op te rijden, terwijl anderen de operatie willen om hun kind terug gezond te maken.

Egoïstisch van die mensen, ik weet het.
Ik weet het, ik oversimplifieer hier wat, maar daar komt het wel op neer.
Arme kleine, in een ambulance over en weer gereden worden Parijs-Dakar stijl...


Citaat:
Maar daar gaat het niet over.
Het gaat er om dat een aantal mensen verkeersveiligheid tegenwerkt dmv een soort misplaats rebels gedrag en daardoor de inspanningen van de overheid teniet doet.
Als de overheid eens aan verkeersplanning zou doen in plaats van extra belastingen te verzinnen.
Citaat:
Hebt ge er al eens aan gedacht dat die palen er niet zouden zijn moest iedereen zich wat beter gedragen op de weg?
Het enige die palen doen is incasseren op het waanzinnige verkeersbeleid in België
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 12:20   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Arme kleine, in een ambulance over en weer gereden worden Parijs-Dakar stijl...



Als de overheid eens aan verkeersplanning zou doen in plaats van extra belastingen te verzinnen.

Het enige die palen doen is incasseren op het waanzinnige verkeersbeleid in België
zet een flitspaal op de autostrade aan 70km/u, hoeveel overtredingen heb je ? Het staat in de krant, de helft rijdt te rap...

Het is toch gek, dat 4000automobilisten per dag voorbijscheuren sneller dan 70km/u en dat er 0.0 ongevallen gebeuren , integendeel alle doden vallen buiten die 70km/u zone ???

Dus de controle controleert niet of mensen te snel rijden op een plaats waar ze een doodsvonnis aan het tekenen zijn.

Trouwens we gaan eens verder:
stel dat we een ZWARTE DOOS installeren in een auto en dit verplicht maken.. Dan kun je constateren wat de chauffeur deed voor zijn ongeval. En stel dat we op basis daarvan een analyse doen van de ongevallen... dan denk ik dat we nogal eens verraste zouden zijn waarom op welk moment er ongevallen gebeuren !

Je weet nu niet eens hoeveel er in slaap vallen tijdens het rijden, hoeveel er met defecte verlichting en richtingsaanwijzers en stoplichten rondrijden, hoeveel er te snel rijden effectief (want je kunt perfect doodrijden aan 90km/u op een autostrade) hoeveel er aanhet telefoneren waren , hoeveel er gas bijgaven op het moment ze moesten remmen en een inschattingsfout maakten etc...

Er wordt gewoon ZONDER BEWIJS een VERBAND gelegd... Laat de ZWARTE DOOS die informatie vrijgeven... en je zult verstelt staan wat je gaat zien...

Bij Landerover wordt dit nu standaard gedaan, omdat ze inderdaad nogal dikwijls een claim kregen van de remmen deden het niet, of op de zwarte doos was de chauffeur aan het gasgeven of gemist van pedaal zeker ? etc...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 17:49   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Ze zetten veel flitspalen, maar ze werken amper enkele uren per week ...

Ik ben voorstander om die palen allemaal, constant, te laten werken. En in ruil:
- eerste overtreding met niet meer dan 10 per uur, per trimester, geen boete maar een waarschuwing;
- derde overtreding met meer dan 10 per uur, per trimester, driedubbele boete van nu
- enz.

De pakkans moet omhoog, maar men moet rekening houden dat iedereen al eens een kleine onoplettendheid kan hebben.
Nu is het teveel een neiging naar pure lotto.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 18:24   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.457
Standaard

flitspalen/milj inw |verkeersdoden/100.000 inw->13 jaar-evolutie %#
Land: ----- -----| 1996 : / 2009 : |------ -> # 1997 = 1e flitspalen werkten in Be)

België: ----168,1 | 13,3 / 8,7 | - 34,6 %
Finland: ---166,3 | 7,9 / 5,2 | - 33,7 %
Oostenrijk:-122,6 | 12,9 / 7,6 | - 41 %
Zweden: --121,5 | 6,1 / 3,85 | - 37 %
Luxemburg: -110 | 17,3 / 9,6 | - 44,5 %
Zwitserland: 102,9| 8,7 / 4,5 | - 48,4 %
Gr.-Brittanië: 90,8 | 6,5 / 3,8 | - 41 %
Nederland: --87,1 | 8,1 / 4,4 | - 45,6 %
Duitsland: -- 42,7 | 10,7 / 5,1 | - 52,3 %
Frankrijk: -- 36,7 | 14,6 / 6,6 | - 55 %
Spanje: ---- 27,3 | 14 / 5,6 | - 60 %
Tsjechië: -- 21,1 | 15,3 / 8,6 | - 43,9 %
~ 12 landen: 91,4 | 11,3 / 6,1 | - 44,7 %

* Portugal:--- 3,1 | 21,2 / 6,9 | - 67,5 %
*Slovakije: -- 1,8 | 11,8 / 7,1 | - 40 %
*Denemarken: 1,8 | 9,9 / 5,5 | - 44,6 %
*~3 landen : 2,2 | 14,3 / 6,5 | - 50,7 %
~ : gemiddelde

*Denemarken had vóór 2009 zelfs geen flitspalen, Slovakije en Portugal zijn ook relatief laat met flitspalen begonnen.
Deden die 3 landen* dan echt iets verkeerd ?

Zou het aantal flitspalen wel iets te maken hebben met verkeersdoden ?
Oordeel zelf, vooral aan de evolutie...
Dat het gaat met véél minder flitspalen (maar om zo rationeler) is waar; en evenzo amper een tiental flitspalen gaat precies nog beter.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2011 om 18:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 19:26   #15
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Ik heb vandaag 4 flitspalen gezien.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 10:00   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.457
Standaard

Geen mens die zich hier voor "cijfers van het aantal flitspalen" en de werkelijke opbrengst=minder verkeersdoden, interesseert.

Dan kan ik nog een paar extra berekeningsfouten inbouwen (wegens afrondingen en gemiddelde %-en op een foutieve manier te berekenen) het is toch enkel voor de kassa hé.

Dat is al heel wat juister:

flitspalen/milj inw |verkeersdoden/100.000 inw->| 13 jaar-evolutie %

Land : - - --- ----- | 1996 : / 2009 : |13j evolutie % ->(´97= 1e flitspalen werkten in Be)

1. België: ----168,1 | 13,3 / 8,7 | - 34,6 %
2. Finland: ---166,3 | 7,9 / 5,2 | - 33,7 %

3. Oostenrijk:-122,6 | 12,9 / 7,6 | - 41 %
4. Zweden: --121,5 | 6,1 / 3,85 | - 37 %

5. Luxemburg: -110 | 17,3 / 9,6 | - 44,5 %
6. Zwitserland: 102,9| 8,7 / 4,5 | - 48,4 %

7. Gr.-Brittanië: 90,8 | 6,5 / 3,8 | - 41 %
8. Nederland: --87,1 | 8,1 / 4,4 | - 45,6 %

9. Duitsland: -- 42,7 | 10,7 / 5,1 | - 52,3 %
10. Frankrijk: -- 36,7 | 14,6 / 6,6 | - 55 %

11. Spanje: ---- 27,3 | 14 / 5,6 | - 60 %
12. Tsjechië: -- 21,1 | 15,3 / 8,6 | - 43,9 %


gemiddeld 12 landen : 91,4 | 11,3 / 6,1 | - 46 %

13. *Portugal: 3,1 | 21,2 / 6,9 | - 67,5 %
14. *Slovakije: 1,8 | 11,8 / 7,1 | - 40 %
15. *Denemarken: 1,8 | 9,9 / 5,5 | - 44,6 %

*gemiddeld 3 landen, amper flitspalen: 2,23 | 14,3 / 6,5 | - 54,5 %


Tja, wat deden die landen met minder tot véél minder flitspalen als het gemiddelde nu verkeerd ?
m.a.w. WAAROM is de gemiddelde tendens of verkeersdodenevolutie gemiddeld beter in die landen die minder en veel minder flitspalen langs hun wegen hebben geplaatst ?

Niemand een idee hier ?

Bronnen:
1. http://www.scdb.info/de/software-statistik/
2. stats.oecd.org / variable: < fatalities >
inwoners: offic. inwonersstatistieken (~ gemiddelde inw. van respect. jaar)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 april 2011 om 10:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 10:01   #17
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Bijna geen flitspalen in wallonie, flitspalen in brussel die niet aanstaan, ...

Bedank de VLAAMSE rotzak/politieke gestapo maar voor dit "cadeau".
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 21:51   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Niemand een idee hier ?
Het is allemaal appelen met citroenen vergelijken.

Ik heb net een goede maand rond zitten rijden in Andaluzië. Het verkeer zit daar helemaal anders ineen.

In Vlaanderen vb. hebben wij geen autosnelwegen, maar wel "de ene afrit zo dicht als mogelijk bij de volgende".
Dat kan ook niet anders bij ons.

In Nederland, met al hun waters en bruggen, is er meer file dan wat anders.


Draait of keert het: ik kijk goed uit naar die palen, en ik weet er geen enkele staan waarvan ik denk: hier zou ik nu toch rapper willen rijden.
Maar dat komt ook wel omdat ik geen klein pietje heb, en dus niets op dat vlak moet compenseren met verkeerssnelheid.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 22:26   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geen mens die zich hier voor "cijfers van het aantal flitspalen" en de werkelijke opbrengst=minder verkeersdoden, interesseert.

Dan kan ik nog een paar extra berekeningsfouten inbouwen (wegens afrondingen en gemiddelde %-en op een foutieve manier te berekenen) het is toch enkel voor de kassa hé.

Dat is al heel wat juister:

flitspalen/milj inw |verkeersdoden/100.000 inw->| 13 jaar-evolutie %

Land : - - --- ----- | 1996 : / 2009 : |13j evolutie % ->(´97= 1e flitspalen werkten in Be)

1. België: ----168,1 | 13,3 / 8,7 | - 34,6 %
2. Finland: ---166,3 | 7,9 / 5,2 | - 33,7 %

3. Oostenrijk:-122,6 | 12,9 / 7,6 | - 41 %
4. Zweden: --121,5 | 6,1 / 3,85 | - 37 %

5. Luxemburg: -110 | 17,3 / 9,6 | - 44,5 %
6. Zwitserland: 102,9| 8,7 / 4,5 | - 48,4 %

7. Gr.-Brittanië: 90,8 | 6,5 / 3,8 | - 41 %
8. Nederland: --87,1 | 8,1 / 4,4 | - 45,6 %

9. Duitsland: -- 42,7 | 10,7 / 5,1 | - 52,3 %
10. Frankrijk: -- 36,7 | 14,6 / 6,6 | - 55 %

11. Spanje: ---- 27,3 | 14 / 5,6 | - 60 %
12. Tsjechië: -- 21,1 | 15,3 / 8,6 | - 43,9 %


gemiddeld 12 landen : 91,4 | 11,3 / 6,1 | - 46 %

13. *Portugal: 3,1 | 21,2 / 6,9 | - 67,5 %
14. *Slovakije: 1,8 | 11,8 / 7,1 | - 40 %
15. *Denemarken: 1,8 | 9,9 / 5,5 | - 44,6 %

*gemiddeld 3 landen, amper flitspalen: 2,23 | 14,3 / 6,5 | - 54,5 %


Tja, wat deden die landen met minder tot véél minder flitspalen als het gemiddelde nu verkeerd ?
m.a.w. WAAROM is de gemiddelde tendens of verkeersdodenevolutie gemiddeld beter in die landen die minder en veel minder flitspalen langs hun wegen hebben geplaatst ?

Niemand een idee hier ?

Bronnen:
1. http://www.scdb.info/de/software-statistik/
2. stats.oecd.org / variable: < fatalities >
inwoners: offic. inwonersstatistieken (~ gemiddelde inw. van respect. jaar)
ah ik had uw vraag niet gezien...

euhm zonder te zoeken in de literatuur

Slovakij zal door de betere westere auto's zijn. Ofwel minder dronken rijden.
Denemarken zal ook zero tolerance dronenschap zijn zeker ?
Portugal zou ik echt niet weten, uit het dal van het arme europa gekropen en ook allemaal betere auto's gekocht en de gordel verplicht ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 22:32   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is allemaal appelen met citroenen vergelijken.

Neen, flitspalen doen overal hetzelfde, een bepaalde snelheid handhaven op een bepaalde plaats ca 50 meter per paal.

Be heeft ~ 153.000 km verharde wegen met een snelheidsbeperking.
Dus ook pakweg 2000 flitspalen is nog altijd 3.058.000 flitspalen teweinig.

En verkeerdodenevoluties per inwoner worden in die landen ook serieus geteld, verkeersdoden/inwoner ligt bij + 90 % nauwkeurigheid.

Citaat:
Ik heb net een goede maand rond zitten rijden in Andaluzië. Het verkeer zit daar helemaal anders ineen.


Ik heb bijna heel Europa afgereden ook in ballingsgebieden het zijn daar evenzo mensen die in auto´s rijden, en de verkeersregels en borden zijn in Europa in principe hetzelfde (Conventie van Wenen), toch die betreft verkeersveiligheid.
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vienna_...n_Road_Traffic
The Vienna Convention on Road Traffic is an international treaty designed to facilitate international road traffic and to increase road safety by standardising the uniform traffic rules among the contracting parties. This convention was agreed upon at the United Nations Economic and Social Council's Conference on Road Traffic (October 7, 1968 - November 8, 1968) and done in Vienna on 8 November 1968. It came into force on 21 May 1977. This conference also produced the Vienna Convention on Road Signs and Signals.

Citaat:
In Vlaanderen vb. hebben wij geen autosnelwegen, maar wel "de ene afrit zo dicht als mogelijk bij de volgende".
Relevantie ? heeft daarbij nu eens niets met flitspalen en gereden snelheid in België te maken. Ik ken veel dichtbevolkte gebieden zoals de Vlaamse ruit en daar liggen de afritten evenzo kort zoniet nog korter bij mekaar. Omdat daar gewoonweg meer drukke en belangrijke hoofdwegen die snelweg ongelijkvloers kruisen. Zo logisch als pompwater. Het zou nog al raar zijn moest het drukke, en ook zware stadsverkeer niet de stadssnelweg die langs een stad passeert niet kunnen oprijden. Gaat gij het verkeer liever door 5 of 10 dorpskernen verder leiden en in niemandsweidelandschap de snelweg pas opsturen ?

En wat is er nu wtf onveilig aan een eenvoudige vlotte op- en afrit ? Veiliger gaat het toch niet.

Citaat:
Dat kan ook niet anders bij ons
. relevantie ?

Citaat:
In Nederland, met al hun waters en bruggen, is er meer file dan wat anders.
relevantie ?

Citaat:
Draait of keert het: ik kijk goed uit naar die palen, en ik weet er geen enkele staan waarvan ik denk: hier zou ik nu toch rapper willen rijden.
Maar dat komt ook wel omdat ik geen klein pietje heb, en dus niets op dat vlak moet compenseren met verkeerssnelheid.
En uw punt is ? euhm het aantal verkeersdoden interesseert je niet ?

Mij wel hoor, ik rij veiliger in een land met amper flitspalen waar gemiddeld de helft verkeersdoden vallen, omdat men daar wel iets doet aan veel belangrijkere dingen voor de verkeersveiligheid.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 april 2011 om 22:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be