Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 mei 2011, 06:19   #1
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard Het was Milquet!

Artikel: http://www.vandaag.be/binnenland/670...de-biecht.html

Nu niet dat ik een probleem heb met het doorbreken van de zwijgplicht. Wat ik wel belangrijk vond is het feit dat Joelle staat te liegen op TV en dat ge het op haar gezicht kunt zien. En nog geen klein beetje.
Oud 6 mei 2011, 06:24   #2
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Oei , en dat nadat Vlaamse partijen de beerkar over zich heen kregen ...
Nu ja , ze zal het wel ontkennen zeker , wat zal ze zeggen? Non?
manta is offline  
Oud 6 mei 2011, 06:39   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

hoera! weer een doorbraak
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 6 mei 2011, 06:44   #4
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
hoera! weer een doorbraak
nogal wat doorbraken geweest deze week.
Oud 6 mei 2011, 06:54   #5
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Een waalse bom onder het koningshuis , albéér zal nogal vloeken ...
manta is offline  
Oud 6 mei 2011, 07:11   #6
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Hoeveel decennia mag Leterme nog die regering van lopende zaken verder besturen?
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 6 mei 2011, 07:30   #7
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Een beetje off-topic, maar omdat ik er niet meteen iets van terugvind in de pers, toch even een staaltje van mevrouw Milquet's rabiate Vlamingenhaat... Gisteren was er in de Kamer op 't einde van de plenaire zitting een rouwhulde. Twee overleden parlementariërs werden door hun collega's "gehuldigd". Traditie wil dat de regering zich dan "aansluit" bij deze hulde. De op dat moment aanwezige minister, een zekere Milquet, vond het daarbij nodig om de Vlamingen te schofferen door te zwijgen als vermoord toen hulde werd gebracht aan André De Beul, oud-Kamerlid voor de VU. Voorzitter Flahaut wist op een bepaald moment ook niet waar hij het had toen hij merkte dat mevrouw Milquet zweeg als vermoord na zijn hulde. Na enig aandringen en een verbaasde blik van André, stamelde mevrouw Milquet iets in het Frans dat moest doorgaan als zich scharen achter de huldebetuiging. Toen daarna hulde werd gebracht aan oud-PSC'er Liénard was mevrouw plots besprenkelt met voldoende spraakwater.
Of hoe échte Belgen er schaamteloos in slagen om zelfs in de dood onderscheid te maken tussen mensen. Zielige vertoning!
den ambetantsten is offline  
Oud 6 mei 2011, 07:39   #8
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Hoeveel decennia mag Leterme nog die regering van lopende zaken verder besturen?
... Totdat de verkiezingsuitslag in lijn ligt van de hoop van Elio en Albert?
... Of totdat N-VA en VB 50% van de zetels hebben?
gertc is offline  
Oud 6 mei 2011, 07:51   #9
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Een beetje off-topic, maar omdat ik er niet meteen iets van terugvind in de pers, toch even een staaltje van mevrouw Milquet's rabiate Vlamingenhaat... Gisteren was er in de Kamer op 't einde van de plenaire zitting een rouwhulde. Twee overleden parlementariërs werden door hun collega's "gehuldigd". Traditie wil dat de regering zich dan "aansluit" bij deze hulde. De op dat moment aanwezige minister, een zekere Milquet, vond het daarbij nodig om de Vlamingen te schofferen door te zwijgen als vermoord toen hulde werd gebracht aan André De Beul, oud-Kamerlid voor de VU. Voorzitter Flahaut wist op een bepaald moment ook niet waar hij het had toen hij merkte dat mevrouw Milquet zweeg als vermoord na zijn hulde. Na enig aandringen en een verbaasde blik van André, stamelde mevrouw Milquet iets in het Frans dat moest doorgaan als zich scharen achter de huldebetuiging. Toen daarna hulde werd gebracht aan oud-PSC'er Liénard was mevrouw plots besprenkelt met voldoende spraakwater.
Of hoe échte Belgen er schaamteloos in slagen om zelfs in de dood onderscheid te maken tussen mensen. Zielige vertoning!

Een schande dat wij hier in Vlaanderen geen pluralistische en/of militante pers hebben...een schande voor de democratie maar een geluk voor de Belgicistische antidemocratie...
Oud 6 mei 2011, 07:55   #10
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Artikel: http://www.vandaag.be/binnenland/670...de-biecht.html

Nu niet dat ik een probleem heb met het doorbreken van de zwijgplicht. Wat ik wel belangrijk vond is het feit dat Joelle staat te liegen op TV en dat ge het op haar gezicht kunt zien. En nog geen klein beetje.
Ik heb gisteren ook de reactie van de drie bewuste mensen gezien.
De lichaamstaal van Joelle sprak boekdelen.
Ze reageerde als een kleine die betrapt wordt op leugens.
Dat heeft ze niet kunnen verbergen.

Voor mij was het toen onmiddellijk duidelijk : Joelle did it !
Oud 6 mei 2011, 07:59   #11
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot de EU en de UNO het scheidingsverdrag hebben opgesteld.
fonne is offline  
Oud 6 mei 2011, 08:03   #12
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Een schande dat wij hier in Vlaanderen geen pluralistische en/of militante pers hebben...een schande voor de democratie maar een geluk voor de Belgicistische antidemocratie...
Het was weer een spijtige "vergissing". Net zoals "sans doute" plots iets anders betekent, en de middelvinger een andere functie krijgt als normaal.
Alleen: professionele politici maken dit soort vergissingen niet. En zelfs als Joëlle merkte dat ze een verkeerd papier had gekregen had ze zich ter plaatse kunnen verontschuldigen! Franstalige politici slagen er steeds minder in om hun anti-Vlaams racisme te verbergen achter schone schijn.
fonne is offline  
Oud 6 mei 2011, 08:06   #13
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Milquet begaat pijnlijke misser met rouwhulde.

Een "vergissing". De zoveelste "vergissing" en altijd zijn de slachtoffers van de "vergissing" dezelfden. Zou "vergissing" in het Frans misschien een andere betekenis hebben dan "vergissing"?
fonne is offline  
Oud 6 mei 2011, 08:09   #14
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
vraag doorverwezen naar BDW
jogo is offline  
Oud 6 mei 2011, 08:12   #15
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
nogal wat doorbraken geweest deze week.
enorm, he we gaan er snel op vooruit.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 6 mei 2011, 08:32   #16
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
vraag doorverwezen naar BDW
hoezo BDW? Het is toch Di Rupo die moet afstappen van zijn geschooi?
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 6 mei 2011, 08:45   #17
Politiek
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht

Leek mij ook heel duidelijk, ik had me op voorhand al afgevraagd hoe ze zou reageren wanneer ze met de vraag geconfronteerd werd in het geval het effectief zij was die loslippig was geweest. Welnu, ze reageerde exact zoals ik had gedacht. Ze wist met haar houding geen blijf.
Politiek is offline  
Oud 6 mei 2011, 09:41   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is maar één democratisch antwoord mogelijk op die vraag, en dat is:

"zolang de kiezer dit toelaat".

De kiezer heeft op 13 juni een volmacht gegeven aan de verkozenen.
Het is aan die verkozenen, en aan hen alleen (en dus niet aan een overkozene, zelfs niet uit Laeken) om te bepalen of "ze zelf nog kunnen functioneren".
De dag dat ze vinden van niet, stemmen ze hun eigen opheffing.

Dan komt er een nieuw parlement. Dat ofwel het vertrouwen geeft aan een nieuwe regering .... of wacht tot het zelf vindt dat het niet meer kan functioneren.

Sleutel van de zaak: de kiezer geeft best een duidelijk signaal.

Mijn politieke conclusie: wie oproept als Vlaming om niet voor het meest duidelijke en praktisch haalbare duidelijke signaal te kiezen, is een ... (slechte ?) (onhandige ?) (anti ?) (domme ?) Vlaming.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 mei 2011, 09:43   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk gaan ze een aantal verkiezingen overbruggen totdat een nieuwe generatie Vlamingen die nergens van weet de CD&V herverkiest.
Oud 6 mei 2011, 10:17   #20
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht

Ik ben het net aan 't zoeken, was dat in het VRT nieuws?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be