![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De rijkjes wordt altijd fraude met belasting-ontduiking en een resem
andere massale witteboorden-criminaliteit voor de voeten geworpen. maar wat velen niet weten, is dat ook armlastigen aardig lastig kunnen doen in de sector sociale fraude. Zo is het weinig bekend bij het algemene publiek, dat de nieuwe adreslozen en de nieuwe daklozen ( wiens rangen aanzwellen door de laatste persistente crisis) verplicht zijn aan te geven dat ze geen vast adres meer hebben, aan de instellingen die hun uitkeringen uitkeren. Welnu, die doen dat steevast niet. Zodat ze, adresloos of dakloos zijnde, zo een behoorlijk spaarcentje opzij kunnen leggen door de uitgespaarde huur. Deze pernicieuze vorm van fraudulentie vanuit de goot dient ook aangeklaagd! Het is op criminele wijze de kantjes eraf lopen. De onderkantjes. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 juni 2011 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Waar wonen deze armen dan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op straat, zo worden ze rijk aan uitgespaarde huur...
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze wonen dus ergens gratis?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
_________________________ Ik begrijp dat men een vast adres moet hebben om een uitkering te kunnen ontvangen. Dit om te vermijden dat men in verschillende steden of gemeentes een uitkering gaat aanvragen en zo een lekker optelsommetje krijgt. (iets wat in Engeland blijkbaar schering en inslag is bij verrijkende Pakistani). Me dunkt moet er toch een andere mogelijkheid zijn om mensen die zelfs geen huur kunnen betalen (de sociale woningen worden nogal gewillig ingenomen door andere verrijkers) en bijgevolg geen uitkering krijgen? Waarom die OCMW gegevens niet gewoon ook in de kruispuntbank zetten zodat slechts één OCMW dienst kan worden aangevraagd? er zijn blijkbaar hopen mensen (ook en vooral gepensionneerde zelfstandigen) die geen huur meer kùnnen betalen. Moeten die dan maar aan hun lot worden overgelaten? Ik zou ze alvast aanraden om asiel aan te vragen. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 juni 2011 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Bovendien worden ze ook nog eens geacht als de gesmeerde bliksem naar deze administratie te hollen om deze met een brede glimlach enthousiast mee te delen dat ze van nu af aan geen vast adres meer bezitten en dat hun uitkering dus mag geschrapt worden ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 2 juni 2011 om 14:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geld dat er is gaat naar de vreemdelingen, zoals het ook moet.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() na 65 jaar op wachtlijsten staan tot zes jaar lang worden er nu een beetje sociale huurwoningen bijgebouwd er is dus hoop voor de huidige gepensionneerden voor over vijf jaar Laatst gewijzigd door eno2 : 2 juni 2011 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat naar de vreemdelingen gaat is verwaarloosbaar Laatst gewijzigd door eno2 : 2 juni 2011 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja? Geef anders de cijfers, zodat er geen discusie over mogelijk is.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan geraken de sociale woningen die we in overvloed hebben tenminste bewoond... En de kleuterklasjes worden terug fatsoenlijk bemand zodat onze kleuterjufs werk blijven hebben... En onze verlaten wegen en autostrades zullen zo leeg niet meer tonen... En de ambtenaren van onze OCMW's en VDAB's kunnen rustig op hun beide oren slapen... Werk verzekerd... De ziekenhuizen... rusthuizen... zullen eindelijk ook gevuld worden... Maar vette argumenten zijn dat zeker niet... Alhoewel... de belastingen, die ik jaarlijks moet betalen, wilt men toch... alhoewel die minder vettig zijn... ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 2 juni 2011 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar laat maarzitten, 't is toch off-topìc ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 2 juni 2011 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |