![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() ![]() Luigi y Gabriella Deambrosis. | La Stampa Citaat:
Citaat:
Waar gaan we naartoe met de absurde vormen van overheids-bullying?? Laatst gewijzigd door eno2 : 17 september 2011 om 01:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat dus wel om hun eigen biologisch kind
Citaat:
Waarom zouden er géén egoïstische redenen achter het krijgen van een kind mogen zitten. Dat wil niet zeggen dat het kind daarom zonder liefde zal opgroeien. Arme mensen hebben dikwijls veel kinderen. Dat is ook niet uit altruïsme. De rechter dwaalt m.i. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 17 september 2011 om 01:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit als opmerking in de marge. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 september 2011 om 01:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uitzonderlijk voorval tot nu toe, maar de inmenging van de steeds groter wordende overheden in Europa in de privésfeer is wel een verontrustende tendens. Ik voorspelde reeds in het verleden dat het niet lang meer zal duren of je kan je kind kwijt spelen omdat het je zag roken thuis en het aan de juf vertelde op school. Hierbij houdt de staat te weinig rekening met wat er dan naderhand met dat kind gebeurt. De empathie die de ouders overdragen aan het kind zal moeilijk geëvenaard worden in instituten of zelfs pleeggezinnen. Het trauma van de onttrekking van het kind uit het gezin wordt over het hoofd gezien. De aanpak van de staat/overheid is absurd kortzichtig. Een meer holistische en meer respectvolle aanpak is nodig. De deur naar een verstikkende bureaucratische dictatuur (Kafka) in Europa staat steeds verder open. Op het gebied van individuele vrijheden is men meer en meer beter af in zogezegde 'ontwikkelingslanden'.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 september 2011 om 01:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is daar dikwijls niet veel verschil, behalve dan de hypocrisie van degenen die zich beroepen op individuele vrijheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() We moeten voorzichtig zijn. In de UK zijn een paar kinderen in gruwelijke omstandigheden om het leven gebracht door hun ouders terwijl de sociale dienst er met hun neus bovenop stond, de gezinnen onder toezicht volgde, maar de dramatische ontwikkelingen over het hoofd zag... Dat zijn zaken van een andere aard natuurlijk. Daar moet de inmenging efficiënter gemaakt worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 september 2011 om 01:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vrijheid is goed, maar moet er op kunstmatige inseminatie ook niet de +/- natuurlijke leeftijdgrens ingevoerd worden? Of mag morgen een 90 jarige vrouw ook beslissen dat ze nog een kind wil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien moet de leeftijd gereglementeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je zorgt voor elkaar indien nodig, en mogelijk, elk om beurt. Normalitair hebben oudjes resssources of publieke diensten waarop ze kunnen terugvallen. Ik elk geval bestaat er nog geen regulering. Dat kan dus geen grond zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat dat dan geen liberale logica is, he. In een liberale logica ga je uit van zo veel mogelijk vrije keuze op alle vlakken, en enkel inperken waar het anders te nadelig voor het grootste deel van de mensen zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Hadden deze mensen het te druk met hun beroeps verleden om op een normale manier kinderen te krijgen. Of was de man/vrouw onvruchtbaar en heeft de KI 20 jaar geduurd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Doet me denken aan Celine Dion (43) en haar man (69), die ook pas vorig jaar een kind kregen. Weliswaar na 8 pogingen IVF.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Euuuuhm...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Europees hof voor de rechten van de mens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Johan heeft, als nderen in deze draad gelijk. Het is niet Italie alleen, het is evengoed in NL het geval - waar een kind in handen komt van "Jeugdzorg" dat in wijde kring een zeer slechte naam heeft.
Het is ronduit typisch (maar toch ook weer niet) dat een Staat die zich normaliter niets van haar burgers aantrekt, plotseloos op komt voor de rechten van het kind (alleen wanneer het haar schikt, dat wel dus). Dat diezelfde staat door de rechter moet worden gecorrigeerd. Dat hebben we gezien in het geval Laura Dekker. Maar laten we wel wezen. Italie kent geen reguliere wetgeving die gehandhaafd wordt op een schaal van onpartijdigheid.