![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Eindelijk besef ik dat die communautaire problemen maar futiliteiten zijn. Waarover zou ik me klagen? Als Franstalig woon ik in Brussel, in een franstalige streek en heb geen of heel weinig contact met Vlamingen. Geen contact, dus geen problemen.
Op het werk is het ook zo. Zowel mijn contact met de Franstaligen is heel groot, zowel mijn contact met de Vlamingen beperkt zich ongeveer tot "Dag" en "Goeie avond", kwestie van beleefdheid. Ik word nooit met vlaams-nationalistische betogingen geconfronteerd en naar Vlaanderen gaan leven interesseert mij helemaal niet. De wil van een totale splitsing van België is ook belachelijk, in feit. Net zoals de terugkeer naar de "Belgique �* papa" zo gewild door de Bubbers. België is zo'n apenland dat we ermee elke dag kunnen lachen. En geloof mij, op de franstalige kant lachen we met al uw folklorische betogingen. Als u het beu van België bent en als u er de mogelijkheid hebt, verlaat België. Dromen van een onafhankelijke Vlaanderen is uw recht maar geef toe dat u nog lang kan wachten. Emigreren is zo eenvoudiger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Euh, en Rassemblement Wallonie-France? Ma kom, ge gaat er al op vooruit, mijn nakende verjaardag heeft een positief effect op u. Eerdere positieve effecten van mij: Van Cleemput stapte bij het VB op, luttele maanden na een debat tegen mij
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U hele uiteenzetting staat bovendien zeer wankel: vb. u beweert nooit met Vlaams-nationalistische betogingen geconfronteerd te worden en iets later zegt u te lachen met onze folkloristische betogingen. Hoe weet u dat ze folkloristisch zijn als u er nog nooit een echte hebt gezien? Een onafhankelijk Vlaanderen is dichter bij dan u denkt en dat beginnen steeds meer mensen te beseffen. Erwin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Je moet wel goed beseffen, beste Benjamin, dat wij evenzeer lachen met Wallonië, een onderontwikkeld land van maffiose politici die elkaars kop afknallen, werkloosheid van vader op zoon (travailler, ah, ce n'est pas agréable), mislukte industrie, enzomeer. Vraag een buitenlander naar België, en hij antwoordt: Atomium, manneke pis, Antwerpen, Brugge, Gent, de Kust. Wallonië is niks.
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Om dan nog maar te zwijgen van de brusselse franstaligen die de nederlandstalige scholen overspoelen omdat hun eigen onderwijs op geen zak trekt.
Vlaams onderwijs, bij de beste van Europa. Waals onderwijs, bij de slechtste. Etudier, pffft, c'est trop difficile, hein.
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
In het zuiden van België is veel natuur. Dus je ziet er wel goed naast, Henry. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Ik heb het vooral over Britten en zo. Die zie ik veel passeren, gezien ze in de Westhoek de oorlogsgraven komen bezoeken. Hier is dus veel toerisme. Als ik hen vraag wat ze in België allemaal nog gaan bezoeken, hoor ik altijd 't zelfde: "Antwerp, Bruges, Brussels, Gand". 't Zelfde voor de Japanners.
Geen één van hen die denkt een bezoekje te brengen aan Charleroi, Luik of welke "grote" steden heb je nog in de Walen? Dat er af en toe een Hollander zijn caravan parkeert in de Ardennen, bravo voor het Waals toerisme! Waalse bezienswaardigheden: het nutteloze hellend vlak, de moordplaats van André Cools, de kelder van Dutroux, euh even denken, de Ardennen, dan nog, euh, de Ardennen, en ook nog ergens een kasteel in de Ardennen. ![]()
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Amerikaanse of Aziatische toeristen die "Belgium" bezoeken, bezoeken bijna steeds enkel Vlaanderen (en Brussel). De Vlaamse kunststeden zoals Antwerpen, Gent, Brugge, Leuven... zitten meestal in één pakket. Ook de Westhoek is heel populair bij Britten en Amerikanen (de slagvelden van de oorlogen, de grote kerkhoven, de wijdse velden, In Flanders Fields-museum, enz...) Een prachtige streek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad.
Naar Vlaanderen gaat men meestal voor de cultuur, terwijl men in Wallonië gaat voor de natuur. Maar over die oorlogsmusea, veel Amerikanen gaan ook naar Bastogne omdat ze daar tijdens het Ardennenoffensief nog hebben gevochten.
![]() |
#10 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Eigenlijk vraag ik me zelfs af of jullie, separatisten en orangisten, eigenlijk ooit in Zuid-België en de Ardennen zijn geweest. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() U klinkt weer zo verschikkelijk overtuigend.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af of jullie, belgicisten, ooit in Vlaanderen zijn geweest dat jullie nog altijd schijnen te denken dat Vlaanderen zich beperkt tot de provincies Oost-en West Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Inderdaad een positief effect als hij na dat debat zo te zien nòg radicaler Vlaams geworden is. Driewerf hoera voor Tacitus, de promotor van het Vlaams-nationalisme! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Voor mij mag het Blok meer aandacht besteden aan het Vlaams-nationalisme- dan kunnen ze de stemmen van de N-VA proberen te evenaren 8)
|
![]() |
![]() |