![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat de talloze poeten op politics te weinig aan bod komen .
Zelf kan ik niet goed verzen maar ik lees ze wel graag . Iedereen mag hier dus een gedichtje plaatsen ( of lezen ) . Laat de ware Edgar Allan Poe van politics nu opstaan ! Wie waagt een eerste gokje ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
EDIT:'k heb er toch eentje gevonden...is wel van een tijdje geleden...het is altijd een beetje raar je werk te laten lezen vind ik...je geeft je toch op een manier bloot waarbij je je kwetsbaar maakt of zo voelt het vaak aan... ![]()
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 2 oktober 2006 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om u te plezieren en omdat zulke topics wel leuk zijn, het eerste deel dat ik schreef voor een gedicht ter ere van een trouw.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Wie ben ik? Ik ben ook maar een gewone sterveling, op zoek naar zijn plekje op deze blauwe planeet, op zoek naar zijn hoekje, waar voor hem alles harmonisch samenvloeit, waar liefde floreert, en pijn en ellende worden verfoeid, op pad, zoekend, trekkend, op een oneindige reis van zoeken, van wikken en wegen, een keer zelfzeker,dan weer eens verlegen, langs straten en door stegen, telkens weer, erop,eronder of ertegen, zoekend,vechtend met het al,vechtend met mezelf, vechtend,worstelend, want ook dat hoort bij t leven, kies nooit voor ontkennning, kies altijd beleven, koester het goede, en wees gerust,op geen van ons rust een vloek, maar wees op je hoede, want Magere Hein lonkt om elke hoek, en van hèm kunnen we niet winnen, een op voorhand verloren strijd, want wie kan wat beginnen, tegen die stille vijand-de tijd. -the Revenant Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 2 oktober 2006 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() De meesterwerkjes van de eerste durvers zijn zeker een applausje waard !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik had wel iets meer enthousiasme verwacht voor dit onderwerp , er is nochthans interesse voor .
Je moet niet bang zijn om u gedicht onvoldoende te vinden , elk gedicht is hier welkom ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Vandaag mooi liedje gehoord, met naar mijn mening wel mooie tekst.
Todd Rundgren:Never Neverland I know a place where dreams are born And time is never planned Its not on any chart You must find it in your heart Never never land It may be miles beyond the moon Or right there where you stand Just keep an open mind And then suddenly youll find Never never land Youll have a treasure if you stay there More precious far than gold For once you have found your way there You will never, never grow old And thats my home where dreams are born And time is never planned Just think of pleasant things And your heart will fly on wings, forever in Never never land |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() People Falling,the Eagle Cries.
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 4 oktober 2006 om 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() de tijd
mijn jeugd mijn snotaapjaren gedachten wellen op herinneringen op hersenbaren denken aan vroeger genot geen zorgen om wat we waren alles wit en positief geen geld om op te sparen alleen een dagelijks lief leven zonder denken dat was voor pa en ma bediend op onze wenken zo zoet zo jajaja tijden zijn verstreken we blikken even terug met vroeger vergeleken niet meer z'on rechte rug wat zijn we eens geweest vol van eigen glorie nu eerder stil bedeest met gaten in't memorie gaat het zo iedereen of klaag ik hier alleen de dagen dat ik ween dan ziet het er geen een jaren zijn vervlogen en vrienden zijn gegaan als ik nu zou mogen zou ik met hen mee willen gaan Bittersweet
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() natte dromen
tikken op de ruiten de regen valt gestaag geen hond zie je nu buiten geen mens op straat vandaag vijfentwintig graden geeft de verwarming aan woorden maar geen daden t'is zeteltijd welaan Stil zit je te denken waarom woon ik nu hier niet om je land te krenken Maar hier is alleen bier graag naar t'warme zuiden de evenaar is goed andere geluiden en de felle zonnegloed Puffen in de morgen en in de afternoon vrij van alle zorgen moet je ook eens doen twee weken zijn verstreken de zon teistert je lijf je witte tint vergeten je strakke vel zo stijf vertrekken uit de tropen kan nu niet snel genoeg je zet het op een lopen t'vliegtuig gaat heel vroeg landen in de regen tikken op de ruit op vlaanderens natte wegen wat maakt het me ook uit Bittersweet
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 5 oktober 2006 om 00:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Voila sie , allemaal prachtig !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ontroerend gedicht uit/van de Eerste Wereldoorlog:
Dulce et decorum est pro patria mori - oorspronkelijk in het Engels (het is zoet en passend voor het vaderland te sterven) Dubbel gebogen, als oude bedelaars onder hun lasten Op x-benen en hoestend als oude wijven, vloekten we ons een weg door slijk Tot we onze rug keerden naar de niet aflatende vuurpijlen En begonnen terug te sjokken naar onze verre rustplaats Mannen marcheerden slapend. Velen waren hun laarzen kwijt Maar hinkten verder, tot bloedens. We raakten allemaal lam, allemaal blind; Dronken van uitputting; doof, zelfs voor de sirenes Waarschuwend voor gasbommen die stil achter ons neervielen. Gas! GAS! Snel, jongens! Opgejaagd rommelend Aan onhandige gasmaskers, net op tijd. Maar iemand stond nog te schreeuwen en struikelde En spartelde als een man in het vuur of onder de lijm Vaag, door nevelslierten en in dikke groene schijn Als in een groene zee, zag ik hem verdrinken. In al mijn dromen, stort hij zich op mij, Gulpend, stikkend, verzuipend, en ik kijk hulpeloos toe. Als ook jij in verstikkende dromen eens kon opstappen Achter de kar waarop wij hem gooiden En het wit van zijn ogen in zijn gezicht zien draaien Zijn hangende mond, als van een duivel ziek van zonde En ook jij bij elke schok, het bloed kon horen Opborrelend uit zijn door schuim bezoedelde longen, Smerig als een kanker, bitter als etter Van walgelijk oude, ongeneeslijke wonden in onschuldige monden, Mijn vriend, dan zou je niet met zoveel ijver, Aan kinderen snakkend naar wanhopige roem, De oude leugen vertellen: Dulce et decorum est Pro patria mori. Wilfred Owen (1893-1918) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Dit onderwerp is intussen kompleet in de vergetelheid geraakt en die gedichten zijn allemaal zo mooi !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een klassieker die niet mag ontbreken;
Schoonheid is een kip gekraakt en witgekalkt een fietser op een wip het linkerbeen gespalkt een brug naar ginderver langs kool en avondbrood de bodem her en der in zee verspiet de dood maar onder ramen hoog en duvels immer kil glooit menig valkenoog een scheur bij gouden bril de dag dat dit bespookt de nacht vol haat en lof en dansen en men rookt of werkt in zijnen hof |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik had haar net bestegen.
Toen kreeg ik een verschot. Ik kon niet meer bewegen. Wat voelde ik mij rot! Joe Roxy |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling