![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kon totnogtoe weinig begrip opbrengen voor de syndicale afdreigingsakties recent...(akties die overigens geen zoden aan de dijk zullen brengen,behalve dat politieke bestuurders tijd moeten verliezen om volwassen snotterende kleutertjes te sussen)
Maar vandaag was er dan een soort akties waar ondergetekende WEL begrip voor kon opbrengen.Bij de diensten voor Pensioenen gaat men enkele dagen geen mensen meer ontvangen of telefonisch de "klanten" te woord staan.Eerst wil men op deze,naar verluid enigszins onderbemande-,diensten,eens een deuk maken in de stapels pensioendossiers die er liggen. Dat kan inderdaad niet als je om de haverklap weggeroepen wordt om "vlugvlug" nog eens naar een ander probleem te gaan kijken.... Het probleem is ook in de privé gekend,soms moet je jezelf "afsluiten" (tot geweeklaag van anderen) om nu eens iets af te werken.... Spijtig dat dergelijke "aktie" syndikaal moet geregeld worden,in plaats van de realiteit onder ogen zien en de openingsdagen beginnen aan te passen aan de beschikbare ambtenaren...(yep....vergeet de illusie van meer bereikbaarheid der diensten als het aantal federale ambtenaren effectief al aan het zakken is....) Laatst gewijzigd door kelt : 21 februari 2012 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het probleem zit bij de ambtenaren zelf. Ze verzetten zich tegen nieuwe processen en IT dewelke in IT allang gebruikt worden om dan achteraf te komen klagen dat hun manier van werken, sinds de jaren 1830, nu achterhaald is.
Je kan ze niet eens "frontoffice" zeggen zonder dat ze denken dat het de naam is van de volgende nationale stakingsdag.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien denk ik niet dat een ambtenaar überhaupt weet wat het woord "werken" betekent. Wat uw artikel beschrijft is voor mijn job (support) dagelijkse kost. Als ik daarover zou klagen lag ik ook gelijk buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vele gemeentebesturen bv staan daar veel verder in dan veel bedrijven.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Heb ik niet gezegd, maar blijkbaar is een beetje werken zoals in de privé teveel gevraagd. Dat blijkt alleszins uit de OP. Ja ik moet ook vaak telefoons opnemen terwijl ik midden in een ander project zit. Dan komen prioriteiten, pak ik hem op of niet? Gelukkig ben ik mijn eigen vakbond en zolang ik mijn werk goed doe, zal mijn baas tevreden zijn. Dan kan ik ook al eens telefoonloze dagen inplannen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, eigenlijk is dat wèl wat je hebt gezegd.
Citaat:
Nee, daar blijkt uit dat er op dat departement te weinig ambtenaren zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje veralgemenen mag maar niet te veel... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Same shit, different department. 't Is niet dat ze bij de FOD's uitblinken in werklust, efficiëntie en effectiviteit. Beschermde werkplaatsen slagen er zelfs in om beter te presteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat blijkt niet, dat is 1 van de vele mogelijkheden, maar het kan even goed een gebrek aan efficientie of structuur binnen het departement zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet nochtans zeggen dat het op dat vlak in mijn gemeente toch vrij goed is. 1 avond in de week kun je er terecht tot 19u en elke keer word je daar snel en adequaat geholpen. Ik sta elke keer weer versteld als ik daar buiten kom.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |