![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Met wie identificeer je je het meest? | |||
Keuze A |
![]() ![]() ![]() |
2 | 25,00% |
Keuze B |
![]() ![]() ![]() |
6 | 75,00% |
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Een simpele vraag om te peilen hoe dat 'identificeren' met een natie in elkaar zit, iets wat mij vreemd is. Het gaat er niet om met wie je je identificeert, want dat zal in dit geval voor zowat iedereen wel geen van beide zijn... of toch? Het gaat om meer/minder.
Twee keuzes: Keuze A is een Vlaming, hier geboren en getogen, opgegroeid met de Vlaamse taal en cultuur, die een beetje een seriemoordenaar is. Keuze B is een immigrant, wonende in Wallonië, die geen enkel woord Nederlands spreekt, sterk voor zijn/haar mening uitkomt, misschien op enkele vlakken ook wat excentriek is, maar zonder een klein beetje agressie door het leven gaat, de medemens respecteert en zich inzet voor de samenleving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vals dilemma.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Keuze B, ik kan niet stemmen blijkbaar. Misschien is mijn account niet oud genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en met je vorige mag je niet ... meer?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Identitaire gelijkenissen houden niet in dat men ook het individueel gedrag van iemand onderschrijft. Naar cultuur, taal en omgangsvormen zal ik bijvoorbeeld weinig verschillen van die dokter uit Wingene die, als we de berichten mogen geloven, waarschijnlijk zijn schoonzoon heeft laten vermoorden. Ik zal ongetwijfeld een gelijke culturele identiteit met hem delen, alhoewel ik zijn gedrag op dat specifiek punt niet kan goedpraten en mij er ethisch ook niet in kan vinden. U probeert echter bewust die twee zaken door elkaar te gebruiken. Een nogal doorzichtige poging met ongetwijfeld een bepaald doel in het achtergrond. Niet echt fraai. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat is de Baskische cultuur? Wat is een Fransman? Wat is de Franse cultuur? Wat is een Cyprioot? Wat is de Cypriotische cultuur? Wat is een Schot? Wat is de Schotse cultuur? Of anders gezegd, gaan we ons beperken tot platitudes uit mogelijke toeristische folders, of zullen we gewoon toegeven dat de beschrijving van identiteit en cultuur binnen een Europees verband een vrij delicate opdracht is die verschillende parameters kan inhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Keuze C is ne 'Ollander die de vraag raar vindt.
Ja, doe mij die maar.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand is een "beetje" seriemoordenaar. Tenzij je gelooft dat iemand mensen een "beetje" dood kan maken.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() HOE HA JA LIEVER EEN SERIEMOORDENAAR DAN EEN WAAL ZIJN
Zoiets? Hoe kan je trouwens 'een beetje' een seriemoordenaar zijn? Is het een fin de seriemoordenaar ofzo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Een beetje seriemoordenaar kan je niet zijn, uiteraard. Die 'een beetje' was als stijlfiguur bedoeld. Het gaat immers over een Vlaming, en de cultuur (niet de cultuur van het moorden) is bepalend voor de identiteit bij nationalisme, toch?
Hoe je het ook draait of keert, die seriemoordenaar hoort bij 'het Vlaamse volk' en die goede burger niet. Of vergis ik me? Ik ben het niet die zegt dat die 'Vlaamse identiteit' bepalend moet zijn, he. Voor mij is die van ondergeschikt belang aan de 'individuele identiteit' van mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Met geen van beide.
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik heb nu niet echt de neiging mij met iemand te identificeren.
Anderen willen zich al genoeg met mij identificeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn wel meer nationaliteiten dan de Vlaamse, Belgische en Waalse hoor. Meer nog: wij zijn de grote uitzondering met 11 miljoen op 7 miljard mensen.
|
![]() |
![]() |