Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2006, 13:33   #1
eno2
Banneling

Standaard Superbetaald en toch Superdom

Superbetaald om zich superdom te houden:

John De Zaeger, topdog van BASF-Antwerpen verwondert zich, dat er "600.000 werklozen zijn", maar dat "mijn vacatures niet opgevuld raken".

Plots begrijpt deze superbetaalde topdog niets over de "werkloosheidsval".

En is BASF niet een paar keer bijna ontploft?

Dat kan ook een paar kleine hartjes op afstand houden...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 14:05   #2
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

John De Zaeger, topdog van BASF-Antwerpen verwondert zich, dat er "600.000 werklozen zijn", maar dat "mijn vacatures niet opgevuld raken".

Tja, ik begrijp dat ook niet, 600.000 werklozen en maar zeggen dat er migranten moeten komen om de vacatures op te vullen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 14:54   #3
Don Quichote
Banneling

Standaard

Toch vrij simpel?
Het zijn allemaal nepjobs.

Volgens een relatief grote groep van posters hier, zijn jobs waarbij je moet werken, nepjobs.

Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 15:07   #4
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Toch vrij simpel?

Volgens een relatief grote groep van posters hier, zijn jobs waarbij je moet werken, nepjobs.

Volgens mij heeft de superwedde van De Zager niet veel meer ruimte voor een leefbare microwedde onderaan overgelaten.
Oud 1 april 2006, 15:35   #5
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Pff alles is gevaarlijk tegenwoordig, ze moeten daar nie over zeuren.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 09:34   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Pff alles is gevaarlijk tegenwoordig, ze moeten daar nie over zeuren.
*KNIP*, gaan we zeker niet meer zeuren.

Citaat:

Geachte Eno

Gelieve u op een andere manier uit de drukken. Het verwensen van concrete personen is niet toegestaan, u weet wel waar ik op doel.

Vriendelijke groet,

Elo
Uw Buurtmoderator

Beste Buurtmoderator:
Dat weet ik nog zo niet.
Dit is geen forumdeelnemer maar een publiek persoon van tendentieuze expressie, die mag verwenst worden, dacht ik zo.
Dat Basf al drie keer bijna de lucht in gegaan is, behoort tot de feitelijkheden.
Ik kan het weten, want ik heb BASF vijftien jaar bezocht.

Geachte Eno

Er is een verschil tussen zeggen dat BASF bijna in de lucht was gevlogen, en jouw wens. Dat wilde ik gewoon even vermijden. Gelieve zulke vijandigheden anders te verwoorden, wees tactisch!

Dank voor uw begrip,

Elo

Laatst gewijzigd door Elo : 3 april 2006 om 10:01.
Oud 3 april 2006, 10:05   #7
Anna List
Banneling

Standaard *knip*

"het verwensen van concrete personen is niet toegestaan"
*knip*

daar bestaat toch wetgeving en rechterlijke macht voor ?

als iemand vindt dat ie belasterd of geëerroofd werd, moet ie naar de rechter stappen, die dan in alle objectiviteit oordeelt ... en eventueel bestraft

waarom, en op basis van welke rechtspraak vinden de moderators hier dat ze dat zelf moeten doen ?

graag een antwoord,
met vriendelijke groet,
Anna
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 10:07   #8
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
*KNIP*, gaan we zeker niet meer zeuren.

Beste Buurtmoderator:
Dat weet ik nog zo niet.
Dit is geen forumdeelnemer maar een publiek persoon van tendentieuze expressie, die mag verwenst worden, dacht ik zo.
Dat Basf al drie keer bijna de lucht in gegaan is, behoort tot de feitelijkheden.
Ik kan het weten, want ik heb BASF vijftien jaar bezocht.

Geachte Eno

Er is een verschil tussen zeggen dat BASF bijna in de lucht was gevlogen, en jouw wens. Dat wilde ik gewoon even vermijden. Gelieve zulke vijandigheden anders te verwoorden, wees tactisch!

Dank voor uw begrip,

Elo

Beste Elo

Ik sprak in de voorwaardelijke wijs...

"Als".

Jij hebt dat "als" als een "wens" geïnterpretreerd, wat verre van mij is.

Groetjes.

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2006 om 10:10.
Oud 3 april 2006, 10:13   #9
Elo
Uw buurtmoderator
Burgemeester

Elo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
"het verwensen van concrete personen is niet toegestaan"
*knip*

daar bestaat toch wetgeving en rechterlijke macht voor ?

als iemand vindt dat ie belasterd of geëerroofd werd, moet ie naar de rechter stappen, die dan in alle objectiviteit oordeelt ... en eventueel bestraft

waarom, en op basis van welke rechtspraak vinden de moderators hier dat ze dat zelf moeten doen ?

graag een antwoord,
met vriendelijke groet,
Anna

Geachte Anna

Het is zo dat niet de persoon die iets op dit forum schrijft, daarvoor verantwoordelijk is, maar de administrators van het forum zelf. De rekening van wangedrag wordt dus niet gepresenteerd aan de "dader", maar aan de eigenaar/verantwoordelijke die het forum uitbaat.

Dat is de reden, en de enige reden, waarom moderators in dit soort situaties ingrijpen.

Hopend op uw begrip,

Elo
Elo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 10:17   #10
Elo
Uw buurtmoderator
Burgemeester

Elo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Elo

Ik sprak in de voorwaardelijke wijs...

"Als".

Jij hebt dat "als" als een "wens" geïnterpretreerd, wat verre van mij is.

Groetjes.
Geachte

Voor mij is de zaak gesloten. U hebt zich het recht toegeëigend om een persoon op drastische wijze te verwensen met een zéér specifiek woordgebruik; gelieve in de toekomst dus een ander, passender woordgebruik voor te wenden. Het staat u vrij te zeggen dat iemand "dom" is of "belachelijk doet", maar wat u postte, ging een aantal stappen verder.

Vriendelijke groeten,

Elo
Elo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 10:20   #11
eno2
Banneling

Standaard

Beste Elo,
OK, incident gesloten dan.

Misschien heb ik mij op het verkeerde been laten zetten door een recente uitleg van
Peter Johan in "Bans"

Citaat:
een publieke figuur of politicus mag u onheus beschrijven, tenzij we verzoeken dit niet te doen zoals b.v. ingeval van forumsessies met politici
vriendelijke groeten,
Eno2

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2006 om 10:21.
Oud 3 april 2006, 10:55   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elo Bekijk bericht
Geachte Anna

Het is zo dat niet de persoon die iets op dit forum schrijft, daarvoor verantwoordelijk is, maar de administrators van het forum zelf. De rekening van wangedrag wordt dus niet gepresenteerd aan de "dader", maar aan de eigenaar/verantwoordelijke die het forum uitbaat.

Dat is de reden, en de enige reden, waarom moderators in dit soort situaties ingrijpen.

Hopend op uw begrip,

Elo
Beste Elo,
hartelijk dank voor uw antwoord.
forumhouders zelf verantwoordelijk ... is dat werkelijk zo ? volstaat het niet die verantwoordelijkheid fomeel (in een soort inkomstwoord) af te wijzen ? kan je dat ook niet juridisch aanvechten ? (het is m.i. vergelijkbaar met Belgacom die verantwoordelijk gesteld zou worden voor bvb een 'hijger'... i.e. oneigenlijk gebruik van het medium)
Bovendien hebben jullie m.i. , en dit lijkt mij het belangrijkste, toch geen enkele juridische mogelijkheid noch een af te toetsen referentiekader van wat wel of niet mag, wat wel of niet beledigend is ...(maw eigenlijk mag je dan geen enkel bericht laten staan waar een ander persoon in vernoemd wordt).
lijkt me een heel onprettige en onzekere juridische situatie te zijn ...

vriendelijke groet,
Anna
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 11:28   #13
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

En hoe durft nog iemand per auto rijden, alhoewel er al een paar keer bijna ongelukken zijn gebeurd?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 12:23   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bij elk bedrijf zullen wel al "bijna" ongevallen gebeurd zijn, ...

het feit dat het bij "bijna" blijft, zegt dat de veiligheid en de interne brandweer daar wel deglijk goed werk leverd.

Het is trouwens de eerste keer niet dat de berijfsbrandweer van BASF, Bayer en andere grote chemiereuzen, de "normale" brandweer gaan depaneren, omdat zijn nu eenmaal beter uitgerust zijn voor sommige bijna rampen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 16:48   #15
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
En hoe durft nog iemand per auto rijden, alhoewel er al een paar keer bijna ongelukken zijn gebeurd?
De dooien durven niet meer.
Maar 't is waar, wij levenden zijn dappere ridders zonder vrees (noch blaam).

Is Basf niet een van die bedrijven met SOWESO-status?

Is de retoriek van DE Saegher ook niet een beetje van dat gehalte, een homo sapiens inter pares onwaardig?

De Polen komen, dan is zijn probleem opgelost.

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2006 om 16:49.
Oud 3 april 2006, 16:53   #16
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:

Tja, hij zou beter moeten weten. Waarom zou men werken ? Men wordt er moe van en je krijgt het geld toch al zo in de schoot geworpen.

Eigenlijk is hij toch wel dom, hij zou moeten weten dat er een grote groep profitariaat bestaat die liever lui zijn dan moe. Hé eno2.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 16:57   #17
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Bij elk bedrijf zullen wel al "bijna" ongevallen gebeurd zijn, ...

het feit dat het bij "bijna" blijft, zegt dat de veiligheid en de interne brandweer daar wel deglijk goed werk leverd.

Het is trouwens de eerste keer niet dat de berijfsbrandweer van BASF, Bayer en andere grote chemiereuzen, de "normale" brandweer gaan depaneren, omdat zijn nu eenmaal beter uitgerust zijn voor sommige bijna rampen.
Ik ken de ongevallenhistoriek niet van BASF , wel weet ik dat er frekwent ongevallen gebeuren met personeel.
Maar dat van dat ontploffingen was maar een zijdelingse uithaal
naar dat klisjeetaaltje van De Saegher, dat alleen gevoerd door bazen om de werkloosheidsval te verdoezelen ( het is gemakkelijker te praten over werkonwilligheid, of om die te suggereren).
Oud 3 april 2006, 17:41   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Tja, hij zou beter moeten weten. Waarom zou men werken ? Men wordt er moe van en je krijgt het geld toch al zo in de schoot geworpen.

Eigenlijk is hij toch wel dom, hij zou moeten weten dat er een grote groep profitariaat bestaat die liever lui zijn dan moe. Hé eno2.

Wat bedoel je, Geertje?

Dat het geen zin heeft om te werken als je jezelf daar niet mee in leven kan houden, en met te doppen wel?

In dat geval zou ik iedereen aanraden ervan te profiteren, die graag wil overleven.

De werkloosheidsval is het gevolg van harde stellingnames van bazen, die onwillig zijn om de laagste lonen op te trekken.
De werkloosheidsval is ook mede het gevolg van overbelasting door de overheid van de laagste lonen,( 25%), waardoor je werkende armen schept. Ik noem dat staatsterrorisme, om duidelijk te zijn.

Beide, bazen en regering, zijn verantwoordelijk voor het niet wegwerken van deze werkloosheidsval.
Ondertussen stel ik vast dat superintelligente onetisch hoogbetaalde baasjes als De Saegher niets liever doen dan de slachtoffers de schuld geven door werkonwilligheid te suggereren (wat manifest cynisme is) ipv de minimumlonenlonen op te trekken (wat dan weer anathema is, onder baasjes).

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2006 om 17:50.
Oud 3 april 2006, 17:42   #19
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Toch vrij simpel?

Doe uw ogen open Beste,1/3 zijn inderdaad nepjobs!
Of hoe zou je het noemen als je 35 vacatures instuurt en op amper 5 een antwoord krijgt.
Nepjobs zijn ook jobs gesponserd door de staat zonder dat men een loopbaan kan uitbouwen,interimjobs opgenomen in de werkloosheid geven eveneens een vals beeld,want 2 weken later,terug werkloos.
Half-timejobs dienen als tijdelijk voor vele mensen want verdiend niet genoeg.
Vergeet ook niet wat Die VLD senator vorige week verkondigde slechts 11% van de allochtone vrouwen hebben een job,maar hoeveel trekken er dopgeld?
Vergeleken met de Vlaamse dames scheelt dat ongeveer 40%!
Oordelen kan alleen als men zelf in die ongelukkige situatie zit.
Oud 3 april 2006, 17:48   #20
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elo Bekijk bericht
Geachte Anna

Hopend op uw begrip,

Elo
huh?

forumreglement:

Citaat:
De beheerders en moderators van dit forum zullen proberen ongewenst materiaal zo snel mogelijk te verwijderen van de site. Het is echter onmogelijk om ieder bericht te controleren. Door in te stemmen met de voorwaarden erken je dat alle berichten op dit forum de meningen en gezichtspunten van de gebruikers zijn en niet van de beheerders, moderators of webmaster (behalve bij de berichten die door deze mensen geplaatst zijn). Het beheer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de inhoud van berichten van gebruikers.

Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst. Verder die je je te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels. Indien je je niet houdt aan deze voorwaarden of aanwijzingen van het beheer niet volgt, dan kan je meteen en permanent geband worden en zal eventueel je service provider op de hoogte worden gesteld van je gedrag. Het IP adres van je computer wordt bij ieder bericht opgeslagen om het beheer van de site te vereenvoudigen. Verder bewaart het systeem cookies op jouw computer. Deze cookies bevatten geen van de gebruikers informatie die in het profiel opgegeven wordt. Door deze voorwaarden te accepteren stem je er in toe dat bovenstaande gegevens bijgehouden worden. Deze informatie zal niet bekend worden gemaakt aan derden zonder jouw toestemming. Het beheer van de site is niet aansprakelijk voor hack pogingen die het gevolg zijn van het eventueel bekend worden van deze informatie.

Het beheer van de site heeft het recht alle berichten te verwijderen, bewerken, verplaatsen en hebben het recht onderwerpen en forums te sluiten op het moment dat zij dit passend vinden. Het email adres dat je opgeeft wordt alleen gebruikt voor het bevestigen van je account en wachtwoord en voor het verzenden van een nieuw wachtwoord als je je wachtwoord vergeet.
Het forumreglement klopt dus niet?

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 3 april 2006 om 17:48.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be