Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2012, 09:29   #1
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard Moslima's dienen klacht in tegen cocktailbar

Twee moslima's leggen en klacht neer bij het CGKR tegen een cocktailbar. De vrouwen werd de toegang ontzegd omdat zij hun hoofddoek aanhadden. Kijk, als vrome moslima met hoofddoek heb je in een cocktailbar niks te zoeken. De dames sturen gewoon aan op een rel en het CGKR gaat daar natuurlijk in meegaan.

http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie...ktailbar.dhtml
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 09:35   #2
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Zouden ze dan inderdaad niet beter hun belachelijke godsdienst aanklagen dat ze geen cocktails mogen drinken ipv die bar?
Oud 11 juli 2012, 09:44   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ze mogen van hun profeet zelfs niet in dezelfde ruimte vertoeven als mensen (en zeker geen mannen!) daar alcohol kunnen drinken.

Maar wat gaat hun volgende klacht zijn? Discriminatie kwelen omdat ze naar het naaktstrand van Bredene willen met hun boerka aan?

Het CGKR blijft ook hun eigen mantra herhalen: ze mogen niet geweigerd worden omdat ze moslima zijn (net zoals de friturist ook een klant niet mag weigeren omdat ze moslima was).

Raar, is iemand moslima-af als ze hun sjalleke afzetten dan?
Me dunkt worden ze geweigerd omdat ze de verkeerde dresscode hanteren. Zo worden in sommige 5* hotels ook gasten geweigerd als ze met een short+marcelleke willen gaan dineren. Klacht neerleggen wegens dieskriemienaatsie dan maar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 10:02   #4
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Die gasten willen gewoon zichzelf belachelijk maken en hun imago nog meer beschadigen.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 10:04   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Zouden ze dan inderdaad niet beter hun belachelijke godsdienst aanklagen dat ze geen cocktails mogen drinken ipv die bar?
Oud 11 juli 2012, 10:06   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Doodnormaal dat die cocktailbar moet overgaan naar "algemeen hoofddekselverbod"?

In feite wil die mens gewoon dat de klanten die de plaatsen innemen COCKTAILS drinken en geen spuitwaterke.

Als zo'n hele troep hoofddoeken daar drie tafels innemen om spuitwaterkes te drinken, kan diene mens zijn bar sluiten!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 10:23   #7
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Doodnormaal dat die cocktailbar moet overgaan naar "algemeen hoofddekselverbod"?

In feite wil die mens gewoon dat de klanten die de plaatsen innemen COCKTAILS drinken en geen spuitwaterke.

Als zo'n hele troep hoofddoeken daar drie tafels innemen om spuitwaterkes te drinken, kan diene mens zijn bar sluiten!
Voor je het weet, heb je een theehuis... bweurk.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 10:32   #8
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

edit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 11 juli 2012 om 10:33.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 10:44   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ze mogen van hun profeet zelfs niet in dezelfde ruimte vertoeven als mensen (en zeker geen mannen!) daar alcohol kunnen drinken.

Maar wat gaat hun volgende klacht zijn? Discriminatie kwelen omdat ze naar het naaktstrand van Bredene willen met hun boerka aan?

Het CGKR blijft ook hun eigen mantra herhalen: ze mogen niet geweigerd worden omdat ze moslima zijn (net zoals de friturist ook een klant niet mag weigeren omdat ze moslima was).

Raar, is iemand moslima-af als ze hun sjalleke afzetten dan?
Me dunkt worden ze geweigerd omdat ze de verkeerde dresscode hanteren. Zo worden in sommige 5* hotels ook gasten geweigerd als ze met een short+marcelleke willen gaan dineren. Klacht neerleggen wegens dieskriemienaatsie dan maar?
Dus je mag discrimineren op basis van klederdracht, en in feite heeft het niets te maken met hun geloof.

Nu ik heb al gemerkt dat ze beter hun hoofddoek aanhouden hoor, meestal is wat eronder zit het zien niet waard

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 juli 2012 om 10:45.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 11:12   #10
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus je mag discrimineren op basis van klederdracht, en in feite heeft het niets te maken met hun geloof.

Nu ik heb al gemerkt dat ze beter hun hoofddoek aanhouden hoor, meestal is wat eronder zit het zien niet waard
De uitzondering bevestigt de regel ?
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=10
Oud 11 juli 2012, 11:27   #11
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dat ze een andere cocktailbar betreden of hun hoofddoek afzetten hè? Het belijden van de Islam is toch een zware handicap.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 juli 2012 om 11:29.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 11:33   #12
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik stel voor dat we (als het een beetje warmer wordt) allemaal overal gaan naakt lopen om al die kleding en hoofddoekenheisa aan te klagen. Ik vind dat er geen regels mogen zijn over hoofddoeken (niet verbieden dus) en dat iedereen maar wat respect moet opbrengen voor elkaar. Maar als zo'n uitbater geen klakskes, teenslippers en hoofddoeken wenst is dat zijn goed recht ook al is dat raar. Ik zie in een metalcafé bvb niet iemand in een maatpak buitengezet worden ...
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 11:39   #13
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Twee moslima's leggen en klacht neer bij het CGKR tegen een cocktailbar. De vrouwen werd de toegang ontzegd omdat zij hun hoofddoek aanhadden. Kijk, als vrome moslima met hoofddoek heb je in een cocktailbar niks te zoeken. De dames sturen gewoon aan op een rel en het CGKR gaat daar natuurlijk in meegaan.

Het doet me plezier dat er mensen/ondernemers zijn die nog durven nee zeggen tegen die moslimprovocatrices. Bij mij komen ze ook niet over de vloer, tenzij ze hun symbool van achterlijkheid aan de voordeur laten. Het is choquerend dat die mossels hier overal hun achterlijkheden willen opdringen. Ik noem dat een vorm van harassment, van stilzwijgend aanzetten tot haat tegen onze westerse cultuur. De hoofddoekdracht zou strafbaar moeten zijn.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 11:39   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
De uitzondering bevestigt de regel ?
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=10
hadden ze met dat kleedje aan de ingang gestaan, denk ik niet dat ze gingen mogen aftrappen..
Oud 11 juli 2012, 12:14   #15
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Kijk, ik ben ook ooit eens ergens niet binnen gemogen omdat ik witte skateschoenen aanhad. Dat is ambetant want ik mocht terug naar huis om ander schoeisel. Bij hen kon de toegang tot het etablissement veel eenvoudiger verkregen worden, gewoon door hun hoofddeksel af te zetten. Veel cafés hanteren een dresscode. Je kan dat belachelijk vinden maar je bent dan ook niet verplicht om die cafés te gaan bezoeken.

Wat dit met discriminatie te maken heeft mag een raadsel zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 12:18   #16
Восход-1
Banneling

Standaard

Het is inderdaad stom dat sommige zaken hoofddeksels niet aanvaarden. In Antwerpen heb ik al van elke portier gevraagd gekregen om mijn pet af te zetten. Dit ervaar ik als storend, daar een pet bij mijn klederdracht hoort.

Nu hoop ik wel dat dit een precedent wordt tegen dresscodes in het algemeen en niet eentje voor het toelaten van uitzonderingen als deze oud en groot genoeg zijn.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 12:25   #17
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, ik ben ook ooit eens ergens niet binnen gemogen omdat ik witte skateschoenen aanhad. Dat is ambetant want ik mocht terug naar huis om ander schoeisel. Bij hen kon de toegang tot het etablissement veel eenvoudiger verkregen worden, gewoon door hun hoofddeksel af te zetten. Veel cafés hanteren een dresscode. Je kan dat belachelijk vinden maar je bent dan ook niet verplicht om die cafés te gaan bezoeken.

Wat dit met discriminatie te maken heeft mag een raadsel zijn.
Café's zijn publieke plaatsen, en kunnen geen dresscode opleggen. Private clubs kunnen dat uiteraard wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 12:30   #18
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht

Zinloze klacht, daar zal niets van komen. Op de beelden zie je zeer duidelijk dat het een algemeen verbod is voor alle hoofddeksels. Er is geen rechter in belgië die een horeca uitbater zal verbieden om een dresscode te hanteren. Als die twee aandachtszoekers denken dat dat voor hen niet telt, zullen ze eraan zijn voor de moeite.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 12:30   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Café's zijn publieke plaatsen, en kunnen geen dresscode opleggen. Private clubs kunnen dat uiteraard wel.
we gaan eens heel eenvoudig redeneren: ik draag een bivakmuts en volgens mij gelijkt dat heel goed op een boerka.
En nu zoek eens al de openbare plaatsen waar je niet binnenmag met een bivakmuts.

als je van goeie wil bent, zul je wel tot aan 3 geraken
Oud 11 juli 2012, 12:34   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be