Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2012, 08:03   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard de PMD zak

Blijkbaar had ik een tijd geleden een verkeerd potje in mijn PMD zak geduwd, waardoor hij lekker aan de deur bleef staan met een rode sticker erop.

Gelukkig zat het foutieve plastiek bovenaan, dus haal ik het eruit en plaats de zak (na twee weken in de blakke zon) terug aan de deur bij de volgende ophaling.

Wat blijkt? ONDERAAN schijnt ook nog zo'n foutief potje te zitten (zo eentje van aardbeien), dus wéér een rode sticker.
Nu heb ik echt geen zin om heel die stinkende zak even leeg te kieperen, daar onderaan het foutieve potje uit te halen en heel de stinkende hoop terug in de zak te stoppen.

Ik heb dus netjes een grijze zak over de blauwe zak getrokken en laat nu heel de boel naar de verbrandingsoven brengen zonder ook maar iets te recycleren.

Is dat nu werkelijk de bedoeling?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 08:26   #2
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Life's a bitch, get used to it.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 08:53   #3
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Je had ook even kunnen schudden en het potje naar binnen werken.

De recyclage houdt rekening met een paar vuile of ongepaste dingen per zak.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 08:54   #4
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Life's a bitch, get used to it.
Bij mij is het eerder. Life's a bitch, then you marry one.
Oud 22 augustus 2012, 09:00   #5
giserke
Banneling

Standaard

En dan moet je weten dat de opsplitsing tussen PMD en rest afval grote onzin is.
In Duitsland gebruiken ze sorteersystemen, die automatisch blik, PVC en andere MPD afval er uit filteren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 09:05   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Blijkbaar had ik een tijd geleden een verkeerd potje in mijn PMD zak geduwd, waardoor hij lekker aan de deur bleef staan met een rode sticker erop.

Gelukkig zat het foutieve plastiek bovenaan, dus haal ik het eruit en plaats de zak (na twee weken in de blakke zon) terug aan de deur bij de volgende ophaling.

Wat blijkt? ONDERAAN schijnt ook nog zo'n foutief potje te zitten (zo eentje van aardbeien), dus wéér een rode sticker.
Nu heb ik echt geen zin om heel die stinkende zak even leeg te kieperen, daar onderaan het foutieve potje uit te halen en heel de stinkende hoop terug in de zak te stoppen.

Ik heb dus netjes een grijze zak over de blauwe zak getrokken en laat nu heel de boel naar de verbrandingsoven brengen zonder ook maar iets te recycleren.

Is dat nu werkelijk de bedoeling?
Doordat die zak al gestickerd was gaan de vuilniskarmannen er van uit dat die zak niet goed gesorterd is. Zelfs al hebt u het wel goed gedaan. De bedoeling is dus u 2 of 3 keer een nieuwe zak te laten nemen. Niet dat het iets helpt hoor. De sorteerregels zijn zodanig dat men in theorie elke zak kan weigeren. Slecht gespoeld melkbrik. Niet volledig leeg maisblik. Pet fles met een restje bruiswater. Laat maar staan.
In uw geval. Een plastiek potje van een leverancier die geen recyclagepremie wenst te betalen. De milieuschande. Een Bophal net vermeden.

En wat doet men eigenlijk hiermee? Het metaal brengt geld op als schroot en is gemakkelijk te scheiden. Maar de rest? Soms hoor je wel iets van gemaakt met gerecycleerd kunststof. Dingen als tuinpaaltjes. Maar ik heb de indruk dat het meeste gewoon grijze stroom word.
Oud 22 augustus 2012, 09:07   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En dan moet je weten dat de opsplitsing tussen PMD en rest afval grote onzin is.
In Duitsland gebruiken ze sorteersystemen, die automatisch blik, PVC en andere MPD afval er uit filteren.
heb ik al gehoord ja.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 22 augustus 2012, 09:11   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Doordat die zak al gestickerd was gaan de vuilniskarmannen er van uit dat die zak niet goed gesorterd is. Zelfs al hebt u het wel goed gedaan. De bedoeling is dus u 2 of 3 keer een nieuwe zak te laten nemen. Niet dat het iets helpt hoor. De sorteerregels zijn zodanig dat men in theorie elke zak kan weigeren. Slecht gespoeld melkbrik. Niet volledig leeg maisblik. Pet fles met een restje bruiswater. Laat maar staan.
In uw geval. Een plastiek potje van een leverancier die geen recyclagepremie wenst te betalen. De milieuschande. Een Bophal net vermeden.

En wat doet men eigenlijk hiermee? Het metaal brengt geld op als schroot en is gemakkelijk te scheiden. Maar de rest? Soms hoor je wel iets van gemaakt met gerecycleerd kunststof. Dingen als tuinpaaltjes. Maar ik heb de indruk dat het meeste gewoon grijze stroom word.
Met gerecycleerde Tetrapak wordt wel een en ander gemaakt dacht ik.

Maar ze gaan dus van mij niet veel last meer hebben: ik pers al mijn tetrabrikken plat op mekaar, dat duurt een hele tijd. Weegt wel meer, maar ik spaar de zak tenminste uit.
Verder zal ik dan maar die plastieken groenten en fruitschaaltjes in elkaar stapelen en na een half jaar in de grijze zak proppen zeker?

Water drink ik niet meer uit plastieken flessen, maar via een Britta kan, en blik gebruik ik praktisch niet.

Spaart me alvast een paar blauwe zakken uit.

Oud 22 augustus 2012, 10:14   #9
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Een keer scheurde mijn PMD-zak. In plaats van de hele boel over te laden trok ik er gewoon een andere zak over.
De zak bleef staan met een rode sticker erop.
Ik had geen idee wat er fout was want er staat in de instructies alleen maar dat het PMD in de juiste zak moet aangeboden worden en een PMD-zak is wat mij betreft ook PMD. Op de sticker wordt niet gezegd wat de vergissing is, dus kon het net zo goed zijn dat er een verkeerd artikel in zat.
Ik heb me geamuseerd met naar de Technische Dienst te gaan (ik vermoedde wel wat de fout was maar ik was benieuwd naar de reacties). Ik werd naar 2 diensten gestuurd. Niemand had enig idee waarom mijn zak geweigerd werd. Ondertussen had een kennis hem al gewoon naar het containerpark gebracht waar hij tussen de andere PMD belandde zonder problemen.
Ik heb dan een e-mail aan de Afvalkrant gestuurd en een beleefd antwoord gekregen. De man zei dat het inderdaad niet toegelaten is 2 zakken over elkaar te doen maar dat ze het de moeite niet vonden om dat in de Afvalkrant of andere instructies te vermelden ...
Oud 22 augustus 2012, 11:05   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Een keer scheurde mijn PMD-zak. In plaats van de hele boel over te laden trok ik er gewoon een andere zak over.
De zak bleef staan met een rode sticker erop.
Ik had geen idee wat er fout was want er staat in de instructies alleen maar dat het PMD in de juiste zak moet aangeboden worden en een PMD-zak is wat mij betreft ook PMD. Op de sticker wordt niet gezegd wat de vergissing is, dus kon het net zo goed zijn dat er een verkeerd artikel in zat.
Ik heb me geamuseerd met naar de Technische Dienst te gaan (ik vermoedde wel wat de fout was maar ik was benieuwd naar de reacties). Ik werd naar 2 diensten gestuurd. Niemand had enig idee waarom mijn zak geweigerd werd. Ondertussen had een kennis hem al gewoon naar het containerpark gebracht waar hij tussen de andere PMD belandde zonder problemen.
Ik heb dan een e-mail aan de Afvalkrant gestuurd en een beleefd antwoord gekregen. De man zei dat het inderdaad niet toegelaten is 2 zakken over elkaar te doen maar dat ze het de moeite niet vonden om dat in de Afvalkrant of andere instructies te vermelden ...
de reden is blijkbaar dat loshangende plastiekfilm de machines laat verstroppen. Waarschijnlijk wordt de zak eerst machinaal verwijderd, waarbij die tweede zak misschien mee met het afval op de band gaat?

Maar ze overdrijven langs alle kanten:
Ooit zag ik in het containerpark in de glasbak een pracht van een vaas liggen, niks beschadigd, dus wat doe ik? ik haal die er gewoon uit om mee te nemen. MAGNIE!
Hier zie ik echt het nut niet van in, zelf doe ik de moeite om zoveel mogelijk naar de kringloopwinkel te brengen, maar zo nog een paar akkefietjes met Ibogem en ik kieper alles gewoon in hun containerbakken.

Oud 22 augustus 2012, 11:06   #11
Восход-1
Banneling

Standaard

Dat komt omdat ze weten dat je circe op't forum bent.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 11:10   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dat komt omdat ze weten dat je circe op't forum bent.
Is dat uw hoogste vorm van humor?

Oud 22 augustus 2012, 11:23   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Is dat uw hoogste vorm van humor?
Is dat humor?
Oud 22 augustus 2012, 11:23   #14
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat humor?
Wie weet.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 11:27   #15
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 12:43   #16
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Lijkt me veel efficiënter...

Er moet toch ergens onderzoek naar verricht worden op welke manier afval het meest efficiënt verwerkt wordt. In zoveel landen zijn er zoveel systemen dat het mij lijkt dat iedereen maar wat doet vooral voor de schone schijn. 't Zal wel helpen, maar is het efficiënt?

Laatst gewijzigd door Vito : 22 augustus 2012 om 12:46.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 13:55   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat humor?
Ja.

Maar goed, ik realiseer me dat ik op dat gebied de standaard niet ben.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 13:57   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Alleszins, bij mij gaat het veel gemakkelijker, alles wat je hier buiten zet wordt meegenomen. Ik woon naast een nightshop en die betalen de mensen van de vuilkar in het zwart om alles mee te nemen. Dus ik zet dat van mij er gewoon bij.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 14:35   #19
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
de reden is blijkbaar dat loshangende plastiekfilm de machines laat verstroppen. Waarschijnlijk wordt de zak eerst machinaal verwijderd, waarbij die tweede zak misschien mee met het afval op de band gaat?

Maar ze overdrijven langs alle kanten:
Ooit zag ik in het containerpark in de glasbak een pracht van een vaas liggen, niks beschadigd, dus wat doe ik? ik haal die er gewoon uit om mee te nemen. MAGNIE! Hier zie ik echt het nut niet van in, zelf doe ik de moeite om zoveel mogelijk naar de kringloopwinkel te brengen, maar zo nog een paar akkefietjes met Ibogem en ik kieper alles gewoon in hun containerbakken.
dat er een paar jobstudenten zonder relativeringsvermogen meelopen ?

Dat lijkt op het eerste zicht heel onlogisch maar ook op ons bedrijf worden gigantische hoeveelheden (nuttig) afval niet meer meegegeven met het personeel...

Reden : vriendjespolitiek,ons-kent-ons-handel,nieuwe dingen bij het afval gooien,discussies en ruzies over wie het eerst was,bijverdiensten met afval/overschotten...kortom op termijn een hoop gezeik...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 15:10   #20
Vlanin
Banneling

Standaard

bijna een vermaning voor verkeerd potje in zak
stoute burger
Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be