![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu Jan & Alleman druk doende is de Rode Duivels te gebruiken voor hogere politieke doeleinden, en het daarmee een onderwerp van binnenlandse politiek is geworden, lijkt het me redelijk eens een inventarisatie te doen.
Laat eens kijken naar de factor TAAL. Die schijnt bij ons vrij relevant te zijn. Mijn rapportcijfers alvast voor het Nederlands van de laatste selectie: Thibaut Courtois 8,5 Thomas Vermaelen 9 Vincent Kompany 8 Jan Vertonghen 9,5 Toby Alderweireld 9 Nacer Chadli 7 Marouane Fellaini 2 Axel Witsel 3 Moussa Dembélé 7,5 Kevin De Bruyne 9 Eden Hazard 0 Dries Mertens 10 Jelle Vossen 7,5 Christian Benteke 5 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik Vind Jan Vertonghen nogal plat Waaslands praten, dus een 9,5 is nogal hoog.
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Buiten Dembele, die een paar zinnetjes mompelde, was er geen ander Nederlands te horen dan de off-screen stem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() serieus, moet die voetbalzever nu overal aan bod komen
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 3 spelers is niet per se representatief voor de gehele groep.
Van de 3 spelers waren er nu eenmaal 2 Waal. Daarbij hebben we een Waalse coach die goed Nederlands spreek. Ik wou dat mijn Frans zo goed was.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
hoe zeg je dan 'tikkie terug, pannekoek' tegen Eden Hazard, die kennelijk een 0 heeft verdiend op het lijstje van Eberhard?
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Waar Belgen uit Noord-België (sic) en Zuid-België (resic) samen zijn wordt Frans gesproken. Dat is La Belgique pour toujours. Zakken van BUB buiten, ga naar Wallonie-Bruxelles, maar verontreinig Noord-België niet met uw onwelriekende aanwezigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Waar Belgen uit Noord-België en Zuid-België samenkomen, wordt er in mijn wereld meestal in het Engels gesproken.
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En wat is dan jouw wereld? Want dat heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt.
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons op het werk spreekt iedereen zijn eigen taal. Diegenen die het wensen kunnen taalcursussen volgen.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() sport wordt misbruikt door het regime en haar media 'alles is goed in België, er zijn géén problemen'.
het herinnert mij aan 'There are no Americans in Bagdad (but behind me the American Tanks ride in Bagdad)' |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Stond het Oranje-elftal stand-by in de kleedkamers dinsdag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het is gewoon zo dat gesprekken heel vaak uitdraaien op een franstalig gesprek, omdat veel van ons gewoon frans spreken, en weinig van hen nederlands. 1 op 1 gesprekken tussen een vlaming en een waal/frans gebeuren enkel in het engels als je die zeldzame vlaming hebt gevonden die zich moeilijk duidelijk kan maken in het frans. Algemene meetings etc worden wel gewoon in't engels gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Hollanders kennen er nochtans ook wat van, in hun Oranje outfitje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Schoenmaker blijf bij u leest..
Publieke figuren die zich publiekelijk politiek profileren tegen een dikke helft van hun clandizie zijn gewoon stomme kloten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Vincent doet en zegt wat hij wil. He's financially totally independent. Hij heeft niemand nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij jullie op het werk zal het allicht gaan om Nederlands, Frans en misschien ook wat Engels of Duits. Bij mij op het werk is de voertaal d'office Frans, en de 'eigen talen' zijn - naast het Frans - Nederlands, Arabisch, Berbers, Spaans, Pools, Grieks, Turks, Italiaans, Portugees en Madagaskisch. Als 'iedereen' 'zijn eigen taal' zou spreken en diegenen die het wensen taalcursussen zouden gaan volgen, zou er wellicht niet veel tijd voor werken meer overblijven.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |