Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2012, 14:44   #1
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard Antwerpenaren komen in opstand tegen De Lijn

In Antwerpen zijn ze het nu echt beu. De Lijn slaagt er niet in om voldoende capaciteit te creëren op de meest winstgevende verbindingen van Vlaanderen, maar laat wel volop lege bussen rijden in streken waar er gewoon geen vraag is naar openbaar vervoer. Het communisme in werking: daar waar de nood het hoogst is wordt er het zwaarst bespaard.

Woede over volle trams ontspoort
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 20:21   #2
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
In Antwerpen zijn ze het nu echt beu. De Lijn slaagt er niet in om voldoende capaciteit te creëren op de meest winstgevende verbindingen van Vlaanderen, maar laat wel volop lege bussen rijden in streken waar er gewoon geen vraag is naar openbaar vervoer.
Samengevat
zijn bus leeg is er geklaag, zitten ze vol is er evenveel geklaag

tuurlijk is het een besparingsoperatie maar het belangrijkste blijven ze vertikken bij lijn en nmbs
een fatsoenlijk nachtvervoer zodat ge een concert in 't sportpaleis of AB gewoon kunt uitzien en toch nog thuis geraakt
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 23:39   #3
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Zolang de inkomsten van de Lijn voor 85% uit belastinggeld bestaan en er slechts een klein aandeel van haar klanten, de reizigers, komt zal de Lijn nooit de belangen van de reiziger vooraan plaatsen.

Ik heb het hier al vaak herhaald: het probleem van de Lijn is dat haar klanten niet bereid zijn om voor de dienst die ze organiseert te betalen.

Het is voor het overleven van het bedrijf veel belangrijker goed te staan met de overheid dan met haar klanten. Dat is de realiteit en een betoging gaat daar niet aan verhelpen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 09:03   #4
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik heb het hier al vaak herhaald: het probleem van de Lijn is dat haar klanten niet bereid zijn om voor de dienst die ze organiseert te betalen.
de klanten betalen dmv belastingen
de lijn is een openbare dienst zoals politie, brandweer, ...

eentje die slecht georganiseerd is maar openbare diensten hebben de slechte eigenschap dat ze verlieslatend zijn. ook de brandweer is zwaar verlieslatend maar ik zou die toch niet privatiseren
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 09:42   #5
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Zolang de inkomsten van de Lijn voor 85% uit belastinggeld bestaan en er slechts een klein aandeel van haar klanten, de reizigers, komt zal de Lijn nooit de belangen van de reiziger vooraan plaatsen.

Ik heb het hier al vaak herhaald: het probleem van de Lijn is dat haar klanten niet bereid zijn om voor de dienst die ze organiseert te betalen.

Het is voor het overleven van het bedrijf veel belangrijker goed te staan met de overheid dan met haar klanten. Dat is de realiteit en een betoging gaat daar niet aan verhelpen.
Wat voor zever is me dat?
Heb jij enig idee wat wij maandelijks betalen aan abonnementen?
En zoals eerder gezegd wij betalen 2 keer: via belastingen en dan nog eens een duur abonnement.

Typisch gezever en gelul van pipo's die nooit het openbaar vervoer gebruiken.

Hier in Gent is het van hetzelfde liedje, de drukste tram van België tram 1, is ook continue te laat. En niet door verkeersginder of werken, zoals De Lijn gemakkelijkheidhalve reageert, maar door chauffeurs die niet opletten, hun dienst niet kennen, en die meer zitten te lummelen dan naar het bord te kijken wanneer ze moeten vertrekken.
Ik zat ooit op tram 1, hij was al 10min te laat. Toch stopte hij om sigaretten te kopen.
Ik kon die gast eigenlijk tegen te grond slaan.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 10:05   #6
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
In Antwerpen zijn ze het nu echt beu. De Lijn slaagt er niet in om voldoende capaciteit te creëren op de meest winstgevende verbindingen van Vlaanderen, maar laat wel volop lege bussen rijden in streken waar er gewoon geen vraag is naar openbaar vervoer. Het communisme in werking: daar waar de nood het hoogst is wordt er het zwaarst bespaard.

Woede over volle trams ontspoort
Ik wist niet dat in vlaanderen de communisten aan de macht waren.
Was het niet, wat we zelf doen doen we beter?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 10:08   #7
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ik wist niet dat in vlaanderen de communisten aan de macht waren.
Was het niet, wat we zelf doen doen we beter?
Wat voor kul is me dat? De Lijn zit al 20-30 jaar in handen van socialisten.
Bovendien als je constant bestolen wordt door de maffia van Luik, Brussel en de Borinage heb je idd geen geld om een deftig eigen beleid te voeren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 10:30   #8
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat voor kul is me dat? De Lijn zit al 20-30 jaar in handen van socialisten.
Bovendien als je constant bestolen wordt door de maffia van Luik, Brussel en de Borinage heb je idd geen geld om een deftig eigen beleid te voeren.
Erg hé, altijd de schuld op een ander moeten schuiven en dat is nu geen kul
't Is anders toch de vlaamse regering die de aanstellingen doet voor de directeur van de lijn.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 11:32   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.656
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Zolang de inkomsten van de Lijn voor 85% uit belastinggeld bestaan en er slechts een klein aandeel van haar klanten, de reizigers, komt zal de Lijn nooit de belangen van de reiziger vooraan plaatsen.

Ik heb het hier al vaak herhaald: het probleem van de Lijn is dat haar klanten niet bereid zijn om voor de dienst die ze organiseert te betalen.

Het is voor het overleven van het bedrijf veel belangrijker goed te staan met de overheid dan met haar klanten. Dat is de realiteit en een betoging gaat daar niet aan verhelpen.
Het probleem is het beleid om voor elke voordeur een bushalte te willen. Daardoor is er te weinig capaciteit op de ene lijn en rijden er elders lege bussen rond (met nutteloze vervuiling tot gevolg). Accepteer de plaats van de auto in het verkeer en voer taxicheques in voor mensen die niet kunnen of willen autorijden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 12:15   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Als Antwerpenaar kan ik dit enkel maar beamen. Ik neem dagelijks rond 6.30 de tram: deze zit reeds vol. Als ik om 7.00, laat staan 7.30 de tram neem, kan ik er nauwelijks bij. Daarbovenop komt dat de trams soms helemaal niet rijden zonder enige notificatie (24, 4, ...) en dat het vernieuwde reizigersinformatiesysteem volledig inadequaat en onoverzichtelijk is.

In het weekend de tram nemen is om problemen vragen: per tramgedeelte zijn er gemakkelijk vier �* vijf kinderwagens die onmogelijk al het volk erbovenop kunnen nemen.

De hermelijntrams zijn goed ingericht, er wordt in het algemeen op tijd gereden, ik voel me veilig op tram en bus, de lijnen zijn goed herschikt in het nieuwe plan... maar het kan niet zijn dat als een tramlijn doorgetrokken wordt tot aan de rand van Boechout dat verminderde frequentie als gevolg heeft omdat er niet voldoende personeel is of rollend materieel.

Dat is hetzelfde als plots Westvleteren aan te gaan bieden op de Chinese, Amerikaanse, &c. markt zonder voorzien te hebben dat je productie dan ook wat naar boven moet.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 12:35   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hier in Gent is het van hetzelfde liedje, de drukste tram van België tram 1, is ook continue te laat. En niet door verkeersginder of werken, zoals De Lijn gemakkelijkheidhalve reageert, maar door chauffeurs die niet opletten, hun dienst niet kennen, en die meer zitten te lummelen dan naar het bord te kijken wanneer ze moeten vertrekken.
Ik zat ooit op tram 1, hij was al 10min te laat. Toch stopte hij om sigaretten te kopen.
Ik kon die gast eigenlijk tegen te grond slaan.
Dus gaan ze nu staken om meer tijd te hebben om sigaretten te kunnen kopen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 12:42   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.604
Standaard



Of ze nu het openbaar vervoer ook gaan ontmo€dig€n na de personenwagen ?

Citaat:
http://www.provant.be/mobiliteit/

Iedereen heeft (bijna) elke dag te maken met mobiliteit: winkelen, gaan werken, de kinderen naar school brengen, … De provincie Antwerpen legt de nadruk op zachte mobiliteit en gaat daarbij uit van het STOP-principe: zoveel mogelijk Stappen, Trappen (fiets), het Openbaar vervoer gebruiken en pas in laatste instantie de Personenwagen inzetten.

Veiliger en duurzamer verkeer

Fietsen

De provincie is hét fietsbestuur bij uitstek. Zowel mensen die fietsen in hun vrije tijd als slimme weggebruikers die hun fiets gebruiken voor woon-werk- en schoolverkeer kunnen bij ons terecht voor informatie.
.
Degelijke loopschoenen kopen en-of een fiets die men niet kan pikken ?
Citaat:
http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/80/34/689.html

Bewegwijzering helpt voetgangers op pad

Wat hebben automobilisten, busreizigers en treinpassagiers gemeen? Voor of na hun verplaatsing moeten ze nog een stukje wandelen om op de plaats van bestemming te geraken. Om de voetgangers op weg te helpen, plaatste de stad in de eerste helft van 2009 voetgangersbewegwijzering.

Te voet gaan is de ideale oplossing voor verplaatsingen van ongeveer 1 kilometer. Maar mensen die niet zo goed bekend zijn in de stad, zien er vaak tegenop omdat ze de weg niet kennen. Het stadsbestuur helpt de voetgangers op weg door speciale wegwijzers te plaatsen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 november 2012 om 12:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 10:35   #13
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik zat ooit op tram 1, hij was al 10min te laat. Toch stopte hij om sigaretten te kopen.
Ik kon die gast eigenlijk tegen te grond slaan.
Te laat mag die zijn (met reden) , te vroeg niet ,
maar .... te laat ,
en dan nog eens sigaretten kopen tijdens de rijdienst ,
daar kan men die persoon voor ontslaan !!
Voor zoiets: Klacht neerleggen bij de lijn !!

Wat ze wel mogen , als ze dringend naar't WC moeten ....
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 19:20   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.763
Standaard

Ik kan die woede heel goed begrijpen.
De Lijn moet besparen,dat is zo bepaald middels democratische procedures.
Het is misgelopen doordat de Lijn,van de politiek,de kaasschaafmethode moest toepassen omdat enkele heilige huisjes(zoals continue toegankelijkheid van de toeristische zones,gratis mobiliteit voor de oudste babyboomers ) grotendeels overeind moesten blijven,op kosten van de overheid dus wegens de verwaarloosbare zelf-financiering van het openbaar vervoer.

Op die manier,omdat je iedere cent maar één keer kunt uitgeven,omdat je iedere chauffeur maar een shift per keer kunt inzetten(en de arme man of vrouw ook wel eens verlof mag nemen) kan het enorme,groeiende, klantenbestand in de piekuur-periodes de pot op!

KEUZES moet men maken....en als er inderdaad moet bespaard worden dan moet men proberen bepaalde diensten kompleet en onberispelijk te maken en ze elders (de schaamverkavelingen)gewoon af te schaffen.Het verspreiden van de ellende komt gewoon neer op diegenen die het openbaar vervoer NODIG hebben,en niet op diegenen die wel eens met de bus naar de markt willen.....

O ja,ziedaar weer eens een gevolg van de ruimtelijke wanorde...en de "ouderwetse kaasschaaf-politiek(ja...N-VA jullie zitten ook in die regering!)

Laatst gewijzigd door kelt : 28 november 2012 om 19:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 23:45   #15
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Samengevat
zijn bus leeg is er geklaag, zitten ze vol is er evenveel geklaag tuurlijk is het een besparingsoperatie maar het belangrijkste blijven ze vertikken bij lijn en nmbs een fatsoenlijk nachtvervoer zodat ge een concert in 't sportpaleis of AB gewoon kunt uitzien en toch nog thuis geraakt
Ik denk eerlijk gezegd dat als er prioriteiten moeten geschept worden en besparingen (die 2 en in welke verhouding daar kan over gediscussieerd worden), dat het dagelijks vervoer van de werkende mensen overdag toch in de eerste plaats normaal moet verlopen, en niet in sardienedozen.

Daluur begint bij de Lijn vanaf ongeveer 18h - 18:30h !! En vanaf dan is er een interval van 15 Minuten !! Is dat nog normaal ?

Men trekt tramlijn 5 door tot aan het Shopping Centre, maar er komt geen halve tram per uur bij, bij wijze van spreken.

Enkele weken geleden nog nam ik tram 5 om 21h, zonder dat er hoegenaamd eender welke activiteit te doen was in het Sportpaleis: 30 minuten vertraging en bomvol !!! om 21h !!

Ik kan zonder overdrijven zeggen dat er nog geen 2 trams op 10 op tijd zijn. En ik reken "te laat" dan nog maar vanaf pakweg 3 min.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 28 november 2012 om 23:45.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 23:49   #16
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Dat is de realiteit en een betoging gaat daar niet aan verhelpen.
Ik vermoed het ook niet eerlijk gezegd. Maar laten we wel wezen. Voor mijn part mag het personeel van de Lijn voor wat betreft het gedeelte Antwerpen, gerust een volle week staken. Ik zal me daar geduldig in schikken, maar ik garandeer je dat dat zal helpen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 07:32   #17
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Ja maar openbaar vervoer moet toch rendabel zijn volgens sommige.
Dus is het beter dat mensen lang moeten wachten en dat de bus/tram altijd vol zit hé.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 09:37   #18
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Het is duideljk dat u totaal geen last hebt van het al of niet goed werken van het openbaar vervoer, en zeker geen regelmatige tram-bus reiziger bent. Laat staan iemand die op de dag van vandaag dagelijks geconfronteerd word met de slechte werking van De Lijn.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 29 november 2012 om 09:39.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 09:42   #19
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het is duideljk dat u totaal geen last hebt van het al of niet goed werken van het openbaar vervoer, en zeker geen regelmatige tram-bus reiziger bent. Laat staan iemand die op de dag van vandaag dagelijks geconfronteerd word met de slechte werking van De Lijn.
Inderdaad niet, ik woon dicht genoeg bij men werkplaats om de bus te pakken. Weliswaar niet die van de lijn. Maar ik ben dan ook tegen privatisering en geloof ook niet dat openbaar vervoer winstgevend moet zijn.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 09:42   #20
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 12.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De Lijn slaagt er niet in om voldoende capaciteit te creëren op de meest winstgevende verbindingen van Vlaanderen
Bedoel je soms minst verlieslatende?

Er is een subtiel verschil.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be