Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2012, 07:49   #1
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard België enige Europees land waar helft migranten niet werkt

Citaat:
BRUSSEL - Nergens in Europa zijn zo weinig immigranten aan het werk als in België.
De cijfers staan in een artikel dat gisteren verschenen is in het Economisch Tijdschrift van de Nationale Bank. De werkgelegenheidsgraad van inwoners die buiten de Europese Unie geboren zijn, bedroeg vorig jaar 45,8 procent. Minder dan de helft van de allochtonen neemt dus deel aan het arbeidsproces. Dat is het laagste cijfer in de EU. In België is bovendien het verschil met de werkgelegenheidsgraad van de autochtone bevolking erg groot. De kloof bedraagt bijna 20 procentpunt. Ook hier bungelt België aan de staart van het peloton.Vooral de vrouwelijke immigranten zijn maar heel beperkt actief op de Belgische arbeidsmarkt. Van hen werkt maar 37 procent.

Discriminatie op de arbeidsmarkt speelt een rol. Uit onderzoek blijkt dat werkgevers meer dan in andere Europese landen de voorkeur geven aan autochtone werknemers. In het artikel wordt ook vastgesteld dat immigranten systematisch ondervertegenwoordigd zijn bij de overheid en in het onderwijs, wat te wijten is aan juridische obstakels en bijzondere scholingsvereisten. Voorts zijn immigranten vaker laaggeschoold, vaker actief in kwetsbare sectoren als de horeca, en hebben ze vaker een tijdelijke arbeidsovereenkomst.

‘Uit de analyse blijkt dat de ongelijkheden zich jaar na jaar en generatie na generatie herhalen, terwijl werkgelegenheid het krachtigste instrument is om sociale integratie te bevorderen en armoede te bestrijden', besluiten de auteurs.

Eerder deze maand bleek ook al België erg slecht scoort op het armoederisico voor immigranten. In het onderzoek door de Oeso werd de toestand in België ‘bijzonder verontrustend' genoemd.
http://www.standaard.be/artikel/deta...21210_00398277
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 07:58   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Het begint grappiger en grappiger te worden.

Citaat:
Discriminatie op de arbeidsmarkt speelt een rol. Uit onderzoek blijkt dat werkgevers meer dan in andere Europese landen de voorkeur geven aan autochtone werknemers.
Gisteren kreeg mijn moeder een nieuwe vervangpoetsvrouw. Haar vorige (marokkaanse) was vandaag op morgen gestopt wegens "gezondheidsproblemen". De nieuwe (afrikaanse) vervangster kwam een twintig minuten te laat (om drie uur te poetsen) want ze vond het verschil tussen huisnummer 26 en 28 niet (of wel, of ze twijfelde, of het was een ander excuus. Nu had mijn moeder graag "eentje van ons" om gerust te zijn.

Citaat:
Ook zijn immigranten systematisch ondervertegenwoordigd bij de overheid en in het onderwijs, wat te wijten is aan juridische obstakels en bijzondere scholingsvereisten.
BIJZONDERE scholingsvereisten? dat zijn dan andere vereisten als degene die de autochtone vlaming opgelegd krijgt? Een D-attest misschien? Perfecte kennis van het Nederlands eventueel? misschien wel de kennis N/F die elke vlaming verplicht moet hebben???? welke BIJZONDERE vereisten zijn er nog?

Citaat:
Voorts zijn immigranten vaker laaggeschoold, vaker actief in kwetsbare sectoren als de horeca, en hebben ze vaker een tijdelijke arbeidsovereenkomst
Ik neem aan dat ze hiermee bedoelen dat ze in het ZWART werken.

zie ook: http://forum.politics.be/showthread....69#post6452769

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 08:05   #3
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Durft men ook verklaren waarom sommige ethnieen van immigranten generatie na generatie laaggeschoold zijn?
Oud 11 december 2012, 10:09   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Durft men ook verklaren waarom sommige ethnieen van immigranten generatie na generatie laaggeschoold zijn?
hoezo "durven"? dat ligt toch aan de racistische vlamingen. Wist je dat dan nog niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 december 2012, 10:10   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het systeem in België trekt dat soort mensen gewoon aan. Ik heb vroeger nog met allochtonen die hier net uit Nederland waren neergestreken gepraat: ze waren naar hier gekomen omdat het hier veel goedkoper was qua ziekteverzekering (lees zo goed als gratis) en veel gemakkelijker om uitkeringen te krijgen zonder er iets voor te doen.

Van Di Rupo moet je echter niet verwachten dat hij er iets aan zal doen want meer dan de helft van zijn kiespubliek bestaat dergelijke mensen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 10:17   #6
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Durft men ook verklaren waarom de werkloosheid bij hooggeschoolden en taalkundigen onder mensen van allochtone afkomst OOK veel hoger ligt dan bij autochtonen?

Of anders gezegd, durft men het probleem objectief en van beide kanten benaderen?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 10:42   #7
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Durft men ook verklaren waarom de werkloosheid bij hooggeschoolden en taalkundigen onder mensen van allochtone afkomst OOK veel hoger ligt dan bij autochtonen?

Of anders gezegd, durft men het probleem objectief en van beide kanten benaderen?
Euh ...? Inteelt veroorzaakt achterlijkheid.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 10:50   #8
Snarf
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Wat een achterlijke post.

Er zijn eigenlijk 2 problemen.
- Ons sociaal vangnet is te goed voor iedereen, waardoor er veel profiteurs op af komen.
- De mensen die het goed bedoelen en effectief naar hier komen om te werken en een leven op te bouwen worden afgestraft door de werkgevers omdat allochtonen een negatief imago krijgen door degene die profiteren.

Als het sociale systeem niet zal veranderen dan blijven er mensen van profiteren en gaat het negatieve beeld niet weg.
Snarf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 11:26   #9
vlaams realist
Banneling

Standaard

Ik volg een cursus lassen.In mn klas zit een Turk.Geboren in Belgie,56 jaar in Wallonie gewoond.Hij kan goed lassen,en er valt mee te praten.Nadat de leraar iets heeft uitgelegt,komt hij me nog 5x hetzelfde vragen.Hoe gaat deze man ooit in een werkomgeving passen.Als hij niet begrijpt waarvoor een borstel dient.Hij kan goed lassen ,maar het duurt een uur om hem uit te leggen wat hij moet doen.In dat uur had ik het zelf kunnen doen.Wel na een paar cursussen kan hij op pensioen gaan.Welwetende dat de borstels in de hoek van het lokaal staan en dat die dienen om het lokaal te borstelen.Ik verdenk hem ervan hoogintelligent te zijn en extreme domheid te gebruiken om me kwaad te krijgen.
Ik kan het niet meer aan,de volgende keer dat hij me vraagt wat opkuisen betekent ga ik hem moeten doorverwijzen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 12:06   #10
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Wel na een paar cursussen kan hij op pensioen gaan.Welwetende dat de borstels in de hoek van het lokaal staan en dat die dienen om het lokaal te borstelen.Ik verdenk hem ervan hoogintelligent te zijn en extreme domheid te gebruiken om me kwaad te krijgen.
Ik kan het niet meer aan,de volgende keer dat hij me vraagt wat opkuisen betekent ga ik hem moeten doorverwijzen.
Ik denk eerder dat hij echt te dom is om dood te doen, en wel om de reden die ik hierboven heb aangehaald, wat ook de links pamperende Snarf ook mag zeggen.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat dat toevallig niet in zijn Koran boekje staat. Maar dan toch blijft hij achterlijk omdat dat het enige is dat hij kent.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 11 december 2012 om 12:10.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 12:39   #11
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Inteelt natuurlijk, door te huwen tussen neven en nichten worden ze dommer en dommer. Wie durft er dit wetenschappelijk feit eindelijk eens openbaar aankaarten?

Uiteraard is het volgens de linkiwinkies weer onze fout dat ze dommer zijn en geen Nederlands praten, het lijkt me logisch dat ze zo niet aan het werk geraken.
.

Laatst gewijzigd door BonBon : 11 december 2012 om 12:40.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 12:44   #12
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snarf Bekijk bericht
Wat een achterlijke post.

Er zijn eigenlijk 2 problemen.
- Ons sociaal vangnet is te goed voor iedereen, waardoor er veel profiteurs op af komen.
- De mensen die het goed bedoelen en effectief naar hier komen om te werken en een leven op te bouwen worden afgestraft door de werkgevers omdat allochtonen een negatief imago krijgen door degene die profiteren.

Als het sociale systeem niet zal veranderen dan blijven er mensen van profiteren en gaat het negatieve beeld niet weg.
Inteelt bij moslims, 30% van de Turken trouwt met neef of nicht, 40% van de Marokkanen en een whopping 70% van de Pakistanen en bangladezen. Dat is prince Philippe maar dan tien maal in overtreffende trap want dat is al generaties zo.

Die post was niet achterlijk, moslim inteelt maakt achterlijk.
.

Laatst gewijzigd door BonBon : 11 december 2012 om 12:45.
Oud 11 december 2012, 12:47   #13
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Inteelt bij moslims, 30% van de Turken trouwt met neef of nicht, 40% van de Marokkanen en een whopping 70% van de Pakistanen en bangladezen. Dat is prince Philippe maar dan tien maal in overtreffende trap want dat is al generaties zo.

Die post was niet achterlijk, moslim inteelt maakt achterlijk.
.
Het probleem lost zichzelf op dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 12:52   #14
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De vraag is of de modale Belg wel immigratie verdraagt. Ik zie hier immers nogal wat achterlijke individuen rondlopen.
Oud 11 december 2012, 12:55   #15
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ervaringsdeskundige?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 13:30   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ervaringsdeskundige?
waarom moet men ervaringsdeskundige zijn om te weten dat het wetenschappelijk is bewezen dat inteelt die generatie na generatie wordt toegepast, zorgt voor een 10 of zelfs 15% hogere kans op geestelijke en lichamelijke afwijkingen bij de inteelt-kinderen?

Oud 11 december 2012, 13:50   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Omdat zelfs hooggeschoolden vaak een hekel aan de westerse waarden hebben.
Men streeft nu eenmaal ook naar een goede verstandhouding op de werkvloer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 15:42   #18
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het probleem lost zichzelf op dus.
Integendeel, inteelters hebben hun sexuele drang nog minder onder controle en kweken meer. Inteelt op neef/nicht niveau laat voldoende speling om niet impotent te worden, wel geestelijke achteruitgang. Bij Roma zigeuners is het zo mogelijk nog erger, dat verklaart ook het grootste deel van hun problemen.
Oud 11 december 2012, 15:50   #19
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Minder vrouwen die studeren zorgt automatisch voor minder hooggeschoolden bij de allochtonen, dat stuk zoeken ze ook zelf.

Is daar trouwens al een vergelijkende studie over gedaan? Alle hooggeschoolden hebben momenteel moeite om werk te vinden op hun niveau, niet enkel allochtonen. Mijn tandarts is een Irakees en die heeft alvast wel z`n werk.
Oud 11 december 2012, 15:57   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Minder vrouwen die studeren zorgt automatisch voor minder hooggeschoolden bij de allochtonen, dat stuk zoeken ze ook zelf.

Is daar trouwens al een vergelijkende studie over gedaan? Alle hooggeschoolden hebben momenteel moeite om werk te vinden op hun niveau, niet enkel allochtonen. Mijn tandarts is een Irakees en die heeft alvast wel z`n werk.
Dat zal wel niet pc zijn zeker.
Het zou inderdaad wel leerzaam zijn welke nationaliteit van migranten werkloos zijn.
Ik denk dat daar weinig Polen bij zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be