![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is duidelijk dat men in verkiezingsmodus zit, ook Ecolo! doet zijn zegje met een nieuwe structuur voor België:
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Negeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() trololo!
wel goed om te zien dat de paniek er bij iedereen wel goed ingeschoten is ![]() missie volbracht, nu de duimschroeven nog wat verder aandraaien |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat ze in de federale al voorbij de duimschroeven zijn zelle, daar zijn ze al toe aan tepelklemmen
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Vreemd zinnetje, inderdaad. 4 entiteiten, en verplicht samen werken met minstens 1 partner. Wallonië en Brussel samen, dus moeten Vlaanderen en het Duitstalige gewest ook samen werken. Ofwel werkt Wallonië ook samen met het Duitstalige gewest, en krijgt Vlaanderen een sanctie omdat het geen geprivilegieerde partner heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hij echt wil, kan hij het nog ingewikkelder maken, denk ik.
Djeezes, wat is er nu simpeler dan elk zijn eigen boontjes doppen; en wat solidariteit bijvoorbeeld zoals de EU solidair is met achtergebleven streken (tot en met onze Kempen !!) ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() In dat voorstel lijkt het of Brussel een volwaardig gewest wordt.
De Vlaamse gemeenschap zou dus de kruciale bevoegheid om onderwijs in Brussel te organiseren verliezen. Kortom het NL-onderwijs zou een stille dood kunnen sterven door een algehele uitlevering aan de Francité. Het FDF zou zich geen beter voorstel kunnen wensen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 7 januari 2013 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb eigenlijk nooit durven te hopen dat er ooit ergens wel eens een écologist het begrip 'territorium' zou ontdekken, maar tegelijkertijd altijd wel verwacht dat - mocht zulks onverhoopt tóch het geval zijn - hij/zij er onmiddellijk in zou slagen het netjes in zijn/haar kraampje te doen passen
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is: hoe léég mag een leeg blad in België zijn?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kent het verschil blijkbaar niet. Bovendien, en dat is het belangrijkste: zonder Vlaams geld kan de francofonie haar eigen onderwijs niet organiseren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nollet wou gewoon even aan iedereen laten weten dat hij nog leeft. Verder heeft zijn idee niet echt een lawine van felecitaties op gang gebracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat maakt Brussel tot een volwaardiger gewest door deze laatste staatshervorming?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar voor (meer dan ?) 90 % is dat hetzelfde. ![]() Het essentiële verschil dat ik echter wel meen te zien is dat de twee gemeenschappen in Brussel hun gemeenschapsbevoegdheden kunnen uitoefenen in tegenstelling tot in Vlaanderen en in Wallonië. Zolang de gemeenschappen bestaan kan Vlaanderen dus mee Brussel besturen, om nu effe FDF-taal te gebruiken. De gemeenschappen zijn dus de Franstaligen een doorn in het oog. Mijn punt: in het voorstel van Nollet zijn er waarschijnlijk geen gemeenschappen. Konkreet: Exit Vlaanderen in BXL. De facto zou men dus kunnen stellen dat Brussel pas echt een volwaardig derde gewest is als de gemeenschapsbevoegdheden worden uitgeoefend door de Gewesten en de Gemeenschappen dus worden afgeschaft. Dat is het wat ik hiervoor bedoelde in #7. Citaat:
![]() De Vlaamse Gemeenschap als financierder van de verfransing in Brussel... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 januari 2013 om 21:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Zou de taalgrens dan ook weer opgeschoven worden naar het Noorden?
Laatst gewijzigd door matthias999 : 7 januari 2013 om 22:07. |
![]() |
![]() |