Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2013, 08:02   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.361
Thumbs down Kennedytunel en het vrachtverkeer

Bron

Daar moet je toch geen studie/analyse voor doen om dat te weten dacht ik.
Mensen die de bewuste tunnel dagelijks gebruiken weten dit al jaaaaaaaaren.

Zelf maakte ik er al situaties mee dat de drie rijstroken bezet waren door vrachtwagens die elkaar onderling maar aan het inhalen waren (kenteken PL) en echt niet tegen de voorgeschreven 70km/u die van toepassing was op dat ogenblik.

Ook veel tankwagens met gevaarlijke stoffen aan boord rijden erdoor die er eigenlijk nog niet zouden door mogen rijden. (gevaar!)

Ik hou mij aan de op dat ogenblik van kracht zijnde snelheden in de tunnel doch zie je er veel wagens en vrachtwagens 'voorbij vliegen'.

Mijn moeder durft daar zelfs nog niet doorrijden die Kennedytunnel daar ze ooit eens een situatie voorgehad heeft dat een vrachtwagen haar 'aanmaande' om sneller te gaan rijden en maar lag te toeteren en met zijn lichten lag te knipperen en de wagens voor haar allemaal plots in de remmen gingen en die mastodont tot 2 cm achter de bumper van haar wagen net tot stilstand kon komen

Tip: Ik zeg altijd, als je zo eentje ziet aankomen, zeker niet sneller gaan rijden. Trager gaan rijden. Wil hij voorbij steken doe maar ...

Hoogste tijd dat men naar een 'deftige' oplossing gaat zoeken voor dat probleem.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 augustus 2013 om 08:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 11:00   #2
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Al duizenden keren gezegd, horen zeggen en ook al massaal voor aan het lobbyen geweest :

-totaal inhaalverbod voor vrachtwagens. Rechtse baanvak en max. 90 km/uur. Voldoende ruimte tussen laten en verkeer komend van opritten verplicht laten invoegen. Op straf van zware boetes en intrekking rijbewijs (ook voor het werk). Vrachtwagens die betrapt worden ook minimum 1 week in beslag nemen.

- alle kamionetten en wagens op Lichte Vracht enkel nog op rechtse baanvak en bij meerdere baanvakken ook het middelste. Nooit het linkse baanvak. Begrenzer van max. 110 km/uur.

- Wegenvignet voor iedereen! Wagens +50 euro/jaar en lichte vracht/kamionetten/wagens met aanhangwagen of caravan/vrachtwagens +300 euro/jaar. Zware controles en boetes van 1500 euro bij geen vignet. Geen vermindering van rijbelastingen en BIV maar de opbrengsten gebruiken om daadwerkelijk veel meer controles op die vignetten te doen.

De files en ongelukken zullen wel heel hard dalen!!!

Laatst gewijzigd door Ondernemerke : 23 augustus 2013 om 11:01.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 11:04   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

plaatselijke 70 kmh, ook tijdelijke, is gewoon om problemen vragen, compleet idiote snelheidslimiet. Waar het om zou moeten gaan is veiligheidsafstanden houden zodat er nog fatsoenlijk geritst kan worden bij vlotte snelheden aangezien er in- uitvoegstroken liggen voor en na de Kennedytunnel.

Zelfs een kind weet dat als een gelijkmatige verkeerstroom:
- 80-90 kmh voor camions op de rechtse rijstroken;
- 110-120 kmh voor het overige verkeer;
plots op een rijdende hindernis -van geforceerde 70 kmh voor iedereen- inloopt er gewoonweg een file moet onstaan (harmonicafile) die zich al onnodig ver voor de Kennedytunnel gaat uitdeinen.

Dus de plaats van eventueel typische fileverkeer-ongevallen zal gewoon verlegd worden, maar omdat er meer kunstmatige filedruk (lengte x tijd) onstaat door die 70 kmh zal het risico op meer kopstaart-ongevallen en voorrangsnegatie-ongevallen bij het rijstrookwisselen verhogen, de dodehoekongevallen quasi. Wordt er ergens gecontroleerd op afstand ? Niet dat ik weet.

Snelwegtunnels in het buitenland hebben doorgaans minimum 80 kmh in de regel zelfs dikwijls 100 kmh (bij 2 tunnels of eenrichtingsverkeer in elke pijp).

Zelfs snelwegtunnels MET tegenverkeer (één tunnelpijp) hebben nog 80 kmh limiet.

Belziek stelt weer een nieuw absurd wereldrecord in: 70 kmh limiet, zelfs in een 3 |+|3 korte snelwegtunnel met eenrichtingsverkeer.

Goe bezig, prutsers.

Iedereen weet dat bepaalde (buitenlandse) auto´s en vrachtwagens zich ook niet aan die limieten houden omdat ze hun boete nooit krijgen...
Of dat ondertussen rechtgezet is ?

Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...nbetaald.dhtml

Achterpoortjes

Nochtans zijn er niet alleen bilaterale akkoorden getekend omtrent informatie-uitwisseling, maar is er ook het Verdrag van Prüm. In 2005 spraken de Benelux, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk af om vanaf 2007 politie-informatie te delen, waaronder DNA-profielen en nummerplaten. Dat verdrag is evenwel nog altijd niet geratificeerd.

De vzw Wegcode slaakte daarover eerder al een noodkreet, evenwel zonder gevolg: "De groep die de achterpoortjes door ervaring leert kennen wordt elke dag groter, waardoor onze wegen een stukje onveiliger worden. Het wordt dringend tijd dat de achterpoortjes definitief op slot gedaan worden." (Marjan Justaert)
Met de buurlanden zal het nu wel geregeld zijn, of het met de Oost-Europese landen ook zo is ? Ik vrees ervoor.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 augustus 2013 om 11:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 11:06   #4
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Al duizenden keren gezegd, horen zeggen en ook al massaal voor aan het lobbyen geweest :

-totaal inhaalverbod voor vrachtwagens. Rechtse baanvak en max. 90 km/uur. Voldoende ruimte tussen laten en verkeer komend van opritten verplicht laten invoegen. Op straf van zware boetes en intrekking rijbewijs (ook voor het werk). Vrachtwagens die betrapt worden ook minimum 1 week in beslag nemen.- alle kamionetten en wagens op Lichte Vracht enkel nog op rechtse baanvak en bij meerdere baanvakken ook het middelste. Nooit het linkse baanvak. Begrenzer van max. 110 km/uur.

- Wegenvignet voor iedereen! Wagens +50 euro/jaar en lichte vracht/kamionetten/wagens met aanhangwagen of caravan/vrachtwagens +300 euro/jaar. Zware controles boetes van 1500 euro bij geen vignet. Geen vermindering van rijbelastingen en BIV maar de opbrengsten gebruiken om daadwerkelijk veel meer controle sop die vignetten te doen.

De files en ongelukken zullen wel heel hard dalen!!!
Dus elke keer dat er een auto tussenvliegt moet je remmen als een gek om afstand te bewaren of je bent je vrachtwagen kwijt? Klinkt idd heel veilig...


De grootste fout aan die tunnel is dat men pas een stevige heraanleg van de ring deed maar niet wou luisteren naar de verzuchtingen van chauffeurs. Men had simpelweg de te steile afdaling en klim anders moeten aanleggen.
Een ander probleem is het verplicht moeten vertragen tot snelheden die er voor zorgen dat een vrachtwagen stilvalt in de klim.
Het had leuk en veiliger geweest als ze die zonk minder steil hadden gemaakt, maar ja...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 11:51   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Al duizenden keren gezegd, horen zeggen en ook al massaal voor aan het lobbyen geweest :

-totaal inhaalverbod voor vrachtwagens. Rechtse baanvak en max. 90 km/uur. Voldoende ruimte tussen laten en verkeer komend van opritten verplicht laten invoegen. Op straf van zware boetes en intrekking rijbewijs (ook voor het werk). Vrachtwagens die betrapt worden ook minimum 1 week in beslag nemen.

- alle kamionetten en wagens op Lichte Vracht enkel nog op rechtse baanvak en bij meerdere baanvakken ook het middelste. Nooit het linkse baanvak. Begrenzer van max. 110 km/uur.

- Wegenvignet voor iedereen! Wagens +50 euro/jaar en lichte vracht/kamionetten/wagens met aanhangwagen of caravan/vrachtwagens +300 euro/jaar. Zware controles en boetes van 1500 euro bij geen vignet. Geen vermindering van rijbelastingen en BIV maar de opbrengsten gebruiken om daadwerkelijk veel meer controles op die vignetten te doen.

De files en ongelukken zullen wel heel hard dalen!!!
moesten we er nu eens van uitgaan dat de kennedy tunnel te klein is ? En als we er nu van uitgaan dat al het vrachtverkeer economische entiteiten zijn die met een rendabel doel rondrijden...

Waarom zou je dan de economie willen remmen ??
Waarom zou je als overheid zorgen dat mensen minder gaan verdienen zodat uw BNP krimpt ??
Waarom zou je als overheid regels bedenken om mensen te remmen in hun economische handelingen en hun economische prestaties, als je anderzijds ook als overheid uw verantwoordelijkheid kunt nemen en kunt zorgen dat de wegen aangepast zijn aan de behoefte en vraag ?


De meest logische oplossing om de economie te doen groeien is zorgen dat die bottelneck verdwijnt, en zorgen dat de liefkenshoektunnel ontsloten wordt met de E17 zodat doorgaand verkeer via GPS de schortcut krijgt. Je kan ook gewoon die twee tunnels via REKENINGRIJDEN betalend maken... 1euro bvb linkerover 2euro kennedy.
Het budget voor rekeningrijden kan je transferreren naar een fonds voor een wapper.

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 augustus 2013 om 11:52.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 12:10   #6
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hoogste tijd dat men naar een 'deftige' oplossing gaat zoeken voor dat probleem.
Wat is de huidige situatie in Antwerpen? Antwerpen heeft 3 Scheldeverbindingen voor het wegverkeer (Waaslandtunnel/Kennedytunnel/Liefkenshoektunnel). De Waaslandtunnel is smal en oud en niet geschikt voor vrachtverkeer.

Kort gezegd: er zijn te weinig Scheldeverbindingen in Antwerpen. Zeker als je rekening houdt met het economische belang van de stad en het inwoneraantal van de Antwerpse agglomeratie.

De oplossing is dan ook simpel: nieuwe wegen bouwen. Antwerpen heeft zeker 2 nieuwe tunnels onder de Schelde nodig (of eventueel een brug over de Schelde). Het huidige Antwerpse weggennet is onvoldoende.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 12:21   #7
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Wat is de huidige situatie in Antwerpen? Antwerpen heeft 3 Scheldeverbindingen voor het wegverkeer (Waaslandtunnel/Kennedytunnel/Liefkenshoektunnel). De Waaslandtunnel is smal en oud en niet geschikt voor vrachtverkeer.

Kort gezegd: er zijn te weinig Scheldeverbindingen in Antwerpen. Zeker als je rekening houdt met het economische belang van de stad en het inwoneraantal van de Antwerpse agglomeratie.

De oplossing is dan ook simpel: nieuwe wegen bouwen. Antwerpen heeft zeker 2 nieuwe tunnels onder de Schelde nodig (of eventueel een brug over de Schelde). Het huidige Antwerpse weggennet is onvoldoende.
Er is wel nog een brug in Temse.

Indien het vrachtverkeer hoofdzakelijk via Liefkenshoek zou rijden, dan zou het probleem al voor 3/4 (of meer) zijn opgelost.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 12:36   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De oplossing is dan ook simpel: nieuwe wegen bouwen. Antwerpen heeft zeker 2 nieuwe tunnels onder de Schelde nodig (of eventueel een brug over de Schelde). Het huidige Antwerpse weggennet is onvoldoende.
Idd, en dit moest al 20 jaar geleden gebeurd zijn. (los van onze Be-politiek)

Men hoeft gewoon "vergelijkbare EU-havens" -bvb Rotterdam en Hamburg- te bekijken hoe ze het daar opgelost hebben.

Gewoon de invalssnel(auto)wegen tellen en dan het aantal (auto)snelwegbruggen en -tunnels.
Dan de verhouding maken.
Best deze link gebruiken: http://www.viamichelin.nl/web/Kaarten-Plattegronden

grof idee, ik rangschik de havens naargelang (haven)omzet:






Citaat:
http://www.leerwiki.nl/Wat_is_de_gro...ven_van_Europa

De grootste havens van Europa

1. De haven van Rotterdam
Rotterdam mag zich nog altijd de grootste haven van Europa noemen. Tot 2004 was de haven van Rotterdam zelfs de grootste van de wereld. Deze positie is nu overgenomen door de haven van Shanghai. Natte bulkgoederen als aardolie vormen samen bijna de helft van het goederenoverslag van de haven. Ook wordt er veel voedsel aan- en doorgevoerd. Rotterdam is de belangrijkste Europese containerhaven. De haven heeft een sterke geografische ligging. Het ligt namelijk direct aan de Noordzee. Bovendien heeft de haven een groot achterland. Zo gaan veel goederen naar het uitgestrekte Duitste Rurhgebied. De haven van Rotterdam is erg belangrijk voor de economie. Het biedt veel directe en indirecte werkgelegenheid. Ook is de haven een echte toeristische trekpleister. Cruises en rondvaarten door de haven van Rotterdam zijn erg populair. Ook trekken de jaarlijkse Wereldhavendagen veel bezoekers.

2. De haven van Antwerpen
De haven van Antwerpen is de grooste haven van België en de tweede haven van Europa. In 2009 werd ruim 150 miljoen ton aan goederen aangevoerd. De haven is vooral belangrijk voor de overslag van stukgoederen. De goederen worden vooral aangevoerd per container. De ligging van de haven is erg gunstig. Het ligt centraal in Europa. De haven ligt landinwaarts, langs de Schelde kunnen zeecontainers de haven bereiken. De haven beschikt bovendien over een groot achterland. De haven biedt voor veel mensen werkgelegenheid. Ook is een boottocht op de Schelde een mustdo bij een tripje Antwerpen.

3. De haven van Hamburg
De grootste haven van Duitsland en, op Rotterdam en Antwerpen na, de grootste haven van Europa is Hamburg. Het is bovendien de op twee na grootste containerhaven van Europa. Maar liefst 135 miljoen tonnage was de goederenoverslag in 2009. De ligging van de haven is in het binnenland. Door de Elbe kunnen de containerschepen de haven bereiken. De haven heeft een goede verbinding met het achterland. De goederen worden veelal doorgevoerd naar het Ruhrgebied. Wat deze haven tegelijk een grote concurrent maakt van de Rotterdamse haven. Voor bezoekers zijn er veel uitstapjes te bedenken rondom de haven van Hamburg. Populair is een rondvaart door de haven. Maar ook kan een bezoekje worden gebracht aan een museumschip of de vismarkt.
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Haven#T...renoverslag.29
Top 10 havens in Europa 2010 (metrische tonnen goederenoverslag)

Ranglijst Europa Ranglijst Wereld Haven / Stad Land Goederenoverslag in miljoen ton [1]
1 3 Rotterdam Nederland 430
2 17 Antwerpen België 178
3 29 Hamburg Duitsland 121
4 38 Amsterdam Nederland 91
5 41 Marseille Frankrijk 86
6 50 Le Havre Frankrijk 71
7 52 Bremen / Bremerhaven Duitsland 69
8 56 Algeciras Spanje 66
9 58 Valencia Spanje 64
10 68 Grimsby / Immingham Verenigd Koninkrijk 54
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 augustus 2013 om 12:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 12:51   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Het probleem in Belgique is dan weer dat indien ze hier een brug bijbouwen, ze er persé in Wallonie ook een moeten zetten (of desnoods nog eens een reuze-scheepslift terwijl in de kanaaltjes die ernaartoe leiden enkel kleine bootjes kunnen varen ).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 12:56   #10
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Al duizenden keren gezegd, horen zeggen en ook al massaal voor aan het lobbyen geweest :

-totaal inhaalverbod voor vrachtwagens. Rechtse baanvak en max. 90 km/uur. Voldoende ruimte tussen laten en verkeer komend van opritten verplicht laten invoegen. Op straf van zware boetes en intrekking rijbewijs (ook voor het werk). Vrachtwagens die betrapt worden ook minimum 1 week in beslag nemen.

- alle kamionetten en wagens op Lichte Vracht enkel nog op rechtse baanvak en bij meerdere baanvakken ook het middelste. Nooit het linkse baanvak. Begrenzer van max. 110 km/uur.

- Wegenvignet voor iedereen! Wagens +50 euro/jaar en lichte vracht/kamionetten/wagens met aanhangwagen of caravan/vrachtwagens +300 euro/jaar. Zware controles en boetes van 1500 euro bij geen vignet. Geen vermindering van rijbelastingen en BIV maar de opbrengsten gebruiken om daadwerkelijk veel meer controles op die vignetten te doen.

De files en ongelukken zullen wel heel hard dalen!!!
Vignetten verplichten en de opbrengst ervan stomweg gebruiken om te controleren of er vignetten gebruikt worden... Dat moet wel een typisch Belgisch ambtenaren-idee zijn....
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 15:14   #11
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Er is wel nog een brug in Temse.

Indien het vrachtverkeer hoofdzakelijk via Liefkenshoek zou rijden, dan zou het probleem al voor 3/4 (of meer) zijn opgelost.
Laten we deze opties eens bekijken:

1) de brug in Temse: deze brug maakt deel uit van de N16, een secundaire weg met veel verkeerslichten en kruispunten. Niet echt aantrekkelijk voor langeafstandsverkeer. Bovendien ligt de Scheldebrug een eind verwijderd van Antwerpen.

2) De Liefkenshoektunnel moet inderdaad beter benut worden, o.a. door een betere aansluiting met de E19 in het noorden en de E17 in het zuiden.

Maar ook met de Liefkenshoektunnel alleen zal je het mobiliteitsprobleem in Antwerpen niet oplossen. Dat kan alleen als er ook effectief nieuwe Scheldeverbindingen bijkomen.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 08:11   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
Standaard

Onze ambtenaren hebben liever een pensioen dan een nieuwe weg
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ntwerpen.dhtml
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 09:58   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Angry

Ik ben er weer met mijn vraag (of mijn gezaag ):

Waarom kan Hamburg dat en Antwerpen niet ?

Ik toon het even aan met de Elbetunnel in Hamburg:

Citaat:
http://www.eurotestmobility.net/tunn...y=DE&tunnel=29
Elbtunnel

Location: A 7 in Hamburg between Waltershof and Othmarschen
Start of operation: First, second and third tube: 1975
Length: 3,300 metres
Number of tubes: 4
Toll duty: No
Internet address: www.verkehrsinfo-hamburg.de
Test rating: good (2003, fourth tube only)
Traffic rules:
Speed limit 80 kph
No overtaking for HGVs
[ ...]
Alhoewel de Elbetunnel met pieken tot 120.000 voertuigen per dag minder voertuigen te slikken krijgt als de Kennedytunnel met 145.000 ! (info te vinden op die site, citaat onderaan)
Dus gaan "de Duitsers hun Elbetunnel" nog een pijp meer geven en dus uitbreiden tot 4 pijpen �* 2 rijstroken enkel dan krijgen ze een "goede Rating", de pijp was tijdens bovenstaande test in 2003 al een tijdje gepland. ## In 2008 waren de 4 pijpen geopend voor het verkeer, een tijdje geleden heeft men de tunnel nog eens volledig gerenoveerd... ~ 3 jaar heeft men erover gedaan (pijp per pijp, 3 pijpen waren tijdens de werken steeds open met de files... dit vanaf 2009 ## ), februari 2013 ging ze weer open. (met het nodige dan verbeterde verkeersmanagement).
##
Citaat:
http://www.ndr.de/regional/hamburg/elbtunnel261.html

Stand: 02.02.2013
Alle vier Elbtunnel-Röhren sind frei

Stau vor dem Elbtunnel in Hamburg. © dpa Fotograf: Daniel Reinhardt

Detailansicht des Bildes Typisches Bild: Weil in den vergangenen Jahren stets eine Röhre gesperrt war, kam es oft zu langen Staus am "Nadelöhr des Nordens".

Seit Sonnabendmittag sind alle vier Röhren des Elbtunnels in Hamburg für den Verkehr freigegeben. Zuletzt waren 2008 sämtliche Röhren zur gleichen Zeit geöffnet. Seit 2009 war der Elbtunnel Schritt für Schritt saniert worden.
http://www.ndr.de/regional/hamburg/elbtunnel241.html >> voor video
ook:
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Neuer_Elbtunnel

Die Verkehrsdichte im Elbtunnel wird durch Verkehrszählung zwischen Othmarschen und Waltershof regelmäßig ermittelt.[7] An Werktagen mit ca. 120.000 Kfz/d beträgt der Schwerlastverkehr mittlerweile knapp 19% mit steigender Tendenz.[8] Die (theoretische) Kapazität von vier Tunnelröhren lässt sich zu 14.000 Kfz/h (acht Fahrspuren, 80 km/h; vorgeschriebener Sicherheitsabstand) berechnen. Unter Berücksichtigung der Spitzen zu Hauptverkehrszeiten dürften in den Zeiten 7-8 und 17-18 Uhr ca. 15.000 Kfz/h die Elbe unterqueren. Dies erfordert bei acht Fahrspuren ein ausgeklügeltes Fahrspuren-Management.

Vandaag rijden tot 130.000 voertuigen per dag door de 4 (x2) tunnelpijpen onder de Elbe, 3,3 km lang.

De Kennedytunnel onder Schelde is maar 690 m lang... en heeft 2 (x3) tunnelpijpen en de infrastructerele kemels (linkse opritten... verwevingen zware vrachtwagens...) liggen er nog altijd en men staat er 20 jaar op te gapen hoe het alsmaar erger wordt.

Citaat:
http://www.eurotestmobility.net/euro...ang=EN#Kennedy
Kennedy

Overall rating: Poor
Location: Belgium, in Antwerp
R 1 between Berchem and Zwijndrecht
Year opened: 1969
Length: 690m
Portal height level: 14/ 15m below sea level
Number of tubes: 2/ unidirectional traffic
Speed limit: 70kph
Vehicles per day: 145,000
Share of HGVs: 30%
Breakdowns/accidents/ fires in 2006: No data available
Risk: High

.... Briefly and to the point:
The high risk found for driving through the tunnel was primarily due to the high traffic volume of 145,000 vehicles per day, a HGV share of 30 percent and the unrestricted transport of hazardous goods.

Unidirectional traffic, sufficiently wide lanes and lighting are the main reasons for the acceptable result for preventive measures. The tunnel is monitored around the clock in a tunnel control centre.
...]
Info alle tunneltesten tot 2012 link onderaan (2007 is de meest uitgebreide)
http://www.eurotestmobility.net/eurotappub.php
of beter gewoon zoekfunctie nemen:
http://www.eurotestmobility.net/europe.php
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2013 om 10:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 15:13   #14
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.148
Standaard

Zowat mee van de ergste verkeerspunten van de wereld en nergens politie te bekennen,nooit!!!!Ik zie nooit politie!Wel op kleine binnenbaantjes in de gemeenten om eens een dronken bestuurder te willen pakken.
Maar op de Antwerpse ring,niemand van de blauwen.Waar dat bijna dagelijks ongelukken vallen en ...regelmatig doden.En ik zeg wel regelmatig doden.
IK MOET ER BIJNA DAGELIJKS LANGST.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 10:12   #15
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tip: Ik zeg altijd, als je zo eentje ziet aankomen, zeker niet sneller gaan rijden. Trager gaan rijden. Wil hij voorbij steken doe maar ...

Hoogste tijd dat men naar een 'deftige' oplossing gaat zoeken voor dat probleem.
Allez zeg Toch beter dat je tussenritst op de snelheid van de anderen.
Je moet het verkeer niet meer vertragen dan het al is hé
Op zich is het daar meestal zo erg niet ... eens ge weer uit de kennedytunnel bent. Maar ik rijd er nooit in de spits.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be