Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2013, 10:17   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard Modern land, modern beleid: treinrit nu trager dan in 1935

Da kan niet ( http://www.youtube.com/watch?v=sAAPsBKPozU )

Maar in dit geval, blijkt het wel just te zijn.

Ongelooflijk !!

Dank u oude machtspartijen !!!!
Ach, het is niet alleen zo met de trein, het is met alles van de overheid zo.

titel: Trein gaat trager rijden
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131123_00852923


Citaat:
De nieuwe dienstregeling van de NMBS, die in december 2014 van start gaat, dreigt de reiziger zuur op te breken. Dat schrijft De Morgen. De krant kon het nieuwe vervoersplan inkijken.

Daaruit blijkt dat de trein trager wordt. Zo zal de rit Brussel-Antwerpen 43 minuten duren, langer dan in 1935. Het traject Mechelen-Leuven zal 26 minuten duren, tegen ooit 16 minuten. De NMBS probeert haar vertragingen terug te dringen door de rijtijden te verlengen.

Het GEN, het gewestelijk express net, lijkt vergeten. Volgens de plannen komt er in december 2014 slechts één trein bij: Brussel-Nijvel.

Het Limburgs rooster krijgt klappen. Zo valt de rechtstreekse lijn Hasselt-Antwerpen grotendeels weg. Tijdens de rit Genk-Antwerpen zal de reiziger vanaf 2014 twee in plaats van één keer moeten overstappen.

Er komen wel meer treinen naar Zaventem. Er komt bijvoorbeeld een rechtstreekse trein van Brugge naar de luchthaven. Vanuit Brussel-centrum rijden er voortaan zes in plaats van vier treinen per uur naar de luchthaven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 11:15   #2
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

We splitsen de NMBS in zes delen en alles is opgelost.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 14:07   #3
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

eerste verwezenlijking van de SPa/zeerover-telefoonboekmanager?
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot

Laatst gewijzigd door rookie : 23 november 2013 om 14:08.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 15:39   #4
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

deze week nog gezien en niet begrepen :
Op de perronborden die de treinen mét hun al of niet vertraging aangeven :
Zuidstation : geen enkele vertraging
2 minuten later in 't Centraal station : volle bak rood van de vertragingen
????????
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 23 november 2013 om 15:40.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 18:50   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.594
Standaard

Zoals gewoonlijk focust men weer op het verkeerde.....
Het is gewoon archiemoeilijk om in onze wanordelijke struktuur steeds meer mensen te vervoeren....ongeacht of dat met de auto,de trein,het vliegtuig of een teleportatiemachine is....
Op de start- en stoppunten is het een dagelijkse chaos....

Dat reistijd vermindert "omdat" de vervoermiddelen op zich sneller kunnen is een illusie.Reistijd doen was namelijk al decennialang niet echt meer een technisch probleem,het is echter een soort van sociaal probleem geworden,een levenshouding.Iedereen doet terzelfdertijd ongeveer hetzelfde ,het is geen organisatie meer,het is anarchie....

We hebben dat al aanvaard voor de auto,(er kan niks anders besloten worden dan dat steeds meer mensen eigenlijk GRAAG in file staan,of ze zouden het niet meer doen...)

Ook treinen vallen onder dezelfde wetmatigheden....Met een beetje geluk mag je daar echter wachten op het perron,of achter een koffietje in de gangen onder het station...

enjoy!

Laatst gewijzigd door kelt : 23 november 2013 om 18:54.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 19:13   #6
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk focust men weer op het verkeerde.....
Het is gewoon archiemoeilijk om in onze wanordelijke struktuur steeds meer mensen te vervoeren....ongeacht of dat met de auto,de trein,het vliegtuig of een teleportatiemachine is....
Op de start- en stoppunten is het een dagelijkse chaos....

Dat reistijd vermindert "omdat" de vervoermiddelen op zich sneller kunnen is een illusie.Reistijd doen was namelijk al decennialang niet echt meer een technisch probleem,het is echter een soort van sociaal probleem geworden,een levenshouding.Iedereen doet terzelfdertijd ongeveer hetzelfde ,het is geen organisatie meer,het is anarchie....

We hebben dat al aanvaard voor de auto,(er kan niks anders besloten worden dan dat steeds meer mensen eigenlijk GRAAG in file staan,of ze zouden het niet meer doen...)

Ook treinen vallen onder dezelfde wetmatigheden....Met een beetje geluk mag je daar echter wachten op het perron,of achter een koffietje in de gangen onder het station...

enjoy!
M'n beste,
het probleem van de huidige regeling is dat er teveel treinen rijden op hetzelfde parcours : Men verstuurd een directe trein (IC) 10 min na een stoptrein (L), na pakweg 15 km heeft de IC de L-trein ingehaald(tot op 1,7 km) en moet hij snelheid gaan minderen (dus vertraging).
In plaats van de treinen langer (meer zitplaatsen) te maken gaat men meerdere treinen inleggen (waar men dan met personeelsgebrek te kampen krijgt).
Beter ware het het huidige materieel te gebruiken in functie van de vervoersstroom en niet vanuit de (politieke/syndicale) lobbystroom.
Als je een rond 10/11 h 's morgens voorbij Schaarbeek groep R rijdt dan zal je
zien dat die volstaat met I6 rijtuigen(dubbeldekkers) en T18 loc's DIE DOEN TWEE TREINEN PER DAG : 's morgens van Oostende (Luik) naar Brussel en 's avonds terug meer niet.
De dag dat er een bekwaam persoon aan de NMBS directie begint is het opgelost, spijtig genoeg is de enigste vereiste om daar te geraken in een telefoonboek te staan van een politieker
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be