![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 16 april 2013
Berichten: 22
|
![]() In Duitsland voeren ze nu misschien ook een wegenvignet in. (http://www.intoverkeersrecht.be/news...-100-euro.html)
Creeër je hierdoor geen sneeuwbaleffect? Binnenkort alle landen in de EU een vignet, dan kunnen we elkaar de rekening doorsturen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() Dit snap ik toch niet.
Vlaanderen wilde dit ook invoeren, maar werd door de Europese commissie op de vingers getikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Als alle landen zich met dit soort onzin proberen te verrijken kan ik binnenkort niets meer door mijn voorruit zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() De Europese commissie eist dat alle Europese burgers op dezelfde wijze worden behandeld. Dus als wij een vignet invoeren dan kan dat, maar dan moeten ook alle Belgen dat vignet kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Het basisprincipe moet zijn dat alle openbare wegen vrij toegankelijk zijn, overal en altijd en voor iedereen. Ik verwacht van de Europese commissie een initiatief terzake. We betalen met zijn allen massaal accijnzen, taksen en belastingen, meer dan voldoende om tenminste dat te garanderen. Ik denk niet dat het ons vooruithelpt om terug te grijpen naar middeleeuwse toestanden waar iedereen er persoonlijk voordeel probeert uit te halen door tol te heffen op elk strategisch punt op het wegennet waar men toevallig over beschikt. Laatst gewijzigd door PeterCC : 9 november 2013 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() Citaat:
België is een transit land voor vrachtvervoer die niet eens in België iets bijdraagt aan de economie. Het kan toch niet dat België moet betalen omdat buitenlandse bedrijven door België kunnen zoeven? Ofwel moet Europa België een vergoeding geven om zijn autostrades te onderhouden. Maar dat gaan ze ook niet doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Men kan zich afvragen waarom we jaarlijks nog "wegentaks" betalen als je iedere weg of stad nog eens afzonderlijk moet betalen.
En parkeren helpt ook niet, dat is met die parkeertoestanden nog duurder geworden dan rijden op zichzelf.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
|
![]() Goed plan, moest hier ook reeds gebeurd zijn.
Ter vervanging van onze wegentaksen uiteraard.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Betaal jij taksen in Duitsland?
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Je kan bij zowat elk tankstation in Zwitserland een product kopen waarmee je die stickers zo verwijdert. Ik zie hier dan ook bijna niemand met meer dan een sticker rondrijden.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
|
![]() Dit lijkt me uitstekend. Voor regelmatig vrachtvervoer is het slechts een kleinigheid, maar voor privévervoer is het al een hele boterham. Misschien dat zij dan alternatieven gaan zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.808
|
![]() De regering Martens VI voerde het snelwegenvignet voor de Belgische automobilist in op 1 januari 1986 met terugwerkende kracht tot 1 augustus 1985. De prijs van het snelwegenvignet werd (en wordt nog steeds) bijgerekend in de jaarlijkse wegentaks. Wij betalen wegentaks én snelwegenvignet sinds 1986!
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 9 november 2013 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.504
|
![]() Citaat:
Mobiele controle doen ze door n° plaatcontrole, want daar hebben ze digitale camera´s en een computernetwerk waar de update-vignetdatabank live op ingelogd is, vergelijk met databank is voldoende... anders bingo. In CH doen ze het nog op de traditionele uch-plakmanier. ![]() Dit alhoewel Hongarije (62) ~ 18 maal minder "flitspalen" per inwoner heeft als CH (812), juist nagekeken: http://www.scdb.info/nl/statistik/ Kunnen ze al die palen niet wat "moderner" uitrusten ? Of die matrixborden op de snelweg ? ![]() ## Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 november 2013 om 13:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.684
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.684
|
![]() Citaat:
Het is dan een kwestie van het sluipverkeer te verhinderen en de babyboomers uit hun auto te jagen...Maar dat IS een opdracht van de overheid.... Laatst gewijzigd door kelt : 9 november 2013 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Als wij voor onze wegen zorgen en als al onze buren dat ook voor hun wegen doen is er voor mij geen probleem. Willen wij dan toch een centje extra verdienen aan de doortocht van onze buren dan is dat eenvoudig te organiseren: zorg ervoor dat de brandstofprijs bij ons net voldoende beterkoop is zodat de doortochters bij ons tanken. Daar worden we allemaal beter van. Wij én de doortochters betalen minder maar de doortochters laten bij ons wat extra centen achter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
De wegentaks brengt op jaarbasis zo een 1.5 miljard € op. Dat is slechts een kleine fractie van de inkomsten die de overheid int uit het autogebruik. Met moeite 10%. De overheid int in totaal een kleine 16 miljard € uit het autogebruik, en de inkomsten stijgen jaar na jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Er zijn dus mensen die de kost verdienen met het verwijderen van tolwegenvignetten. |
|
![]() |
![]() |