Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2013, 08:51   #1
Dower
Vreemdeling

Standaard Wegenvignet Duitsland?

In Duitsland voeren ze nu misschien ook een wegenvignet in. (http://www.intoverkeersrecht.be/news...-100-euro.html)

Creeër je hierdoor geen sneeuwbaleffect? Binnenkort alle landen in de EU een vignet, dan kunnen we elkaar de rekening doorsturen?
Dower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2013, 09:56   #2
giserke
Banneling

Standaard

Dit snap ik toch niet.
Vlaanderen wilde dit ook invoeren, maar werd door de Europese commissie op de vingers getikt.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2013, 11:30   #3
buitenlander
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dit snap ik toch niet.
Vlaanderen wilde dit ook invoeren, maar werd door de Europese commissie op de vingers getikt.
Omdat vlaanderen dit moet doen als zijnde Belgie.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 23:48   #4
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dower Bekijk bericht
In Duitsland voeren ze nu misschien ook een wegenvignet in. (http://www.intoverkeersrecht.be/news...-100-euro.html)

Creeër je hierdoor geen sneeuwbaleffect? Binnenkort alle landen in de EU een vignet, dan kunnen we elkaar de rekening doorsturen?
Die vignetten laten zich moeilijk verwijderen. Ik heb nu al 2 vignetten van Zwitserland op mijn voorruit plakken.
Als alle landen zich met dit soort onzin proberen te verrijken kan ik binnenkort niets meer door mijn voorruit zien.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 23:50   #5
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Dit snap ik toch niet.
De Europese commissie eist dat alle Europese burgers op dezelfde wijze worden behandeld. Dus als wij een vignet invoeren dan kan dat, maar dan moeten ook alle Belgen dat vignet kopen.
Oud 9 november 2013, 00:00   #6
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dower Bekijk bericht
(...)
Ik denk dat er paal en perk moet worden gesteld aan dit soort van kortzichtige onzin.

Het basisprincipe moet zijn dat alle openbare wegen vrij toegankelijk zijn, overal en altijd en voor iedereen. Ik verwacht van de Europese commissie een initiatief terzake.
We betalen met zijn allen massaal accijnzen, taksen en belastingen, meer dan voldoende om tenminste dat te garanderen.
Ik denk niet dat het ons vooruithelpt om terug te grijpen naar middeleeuwse toestanden waar iedereen er persoonlijk voordeel probeert uit te halen door tol te heffen op elk strategisch punt op het wegennet waar men toevallig over beschikt.

Laatst gewijzigd door PeterCC : 9 november 2013 om 00:04.
Oud 9 november 2013, 00:51   #7
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik denk dat er paal en perk moet worden gesteld aan dit soort van kortzichtige onzin.

Het basisprincipe moet zijn dat alle openbare wegen vrij toegankelijk zijn, overal en altijd en voor iedereen. Ik verwacht van de Europese commissie een initiatief terzake.
We betalen met zijn allen massaal accijnzen, taksen en belastingen, meer dan voldoende om tenminste dat te garanderen.
Ik denk niet dat het ons vooruithelpt om terug te grijpen naar middeleeuwse toestanden waar iedereen er persoonlijk voordeel probeert uit te halen door tol te heffen op elk strategisch punt op het wegennet waar men toevallig over beschikt.
Toch niet akkoord.
België is een transit land voor vrachtvervoer die niet eens in België iets bijdraagt aan de economie.
Het kan toch niet dat België moet betalen omdat buitenlandse bedrijven door België kunnen zoeven?
Ofwel moet Europa België een vergoeding geven om zijn autostrades te onderhouden. Maar dat gaan ze ook niet doen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 01:36   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men kan zich afvragen waarom we jaarlijks nog "wegentaks" betalen als je iedere weg of stad nog eens afzonderlijk moet betalen.
En parkeren helpt ook niet, dat is met die parkeertoestanden nog duurder geworden dan rijden op zichzelf.
Oud 9 november 2013, 01:44   #9
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Goed plan, moest hier ook reeds gebeurd zijn.
Ter vervanging van onze wegentaksen uiteraard.
Oud 9 november 2013, 09:24   #10
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Betaal jij taksen in Duitsland?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 09:25   #11
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Die vignetten laten zich moeilijk verwijderen. Ik heb nu al 2 vignetten van Zwitserland op mijn voorruit plakken.
Als alle landen zich met dit soort onzin proberen te verrijken kan ik binnenkort niets meer door mijn voorruit zien.
Je kan bij zowat elk tankstation in Zwitserland een product kopen waarmee je die stickers zo verwijdert. Ik zie hier dan ook bijna niemand met meer dan een sticker rondrijden.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 10:30   #12
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Dit lijkt me uitstekend. Voor regelmatig vrachtvervoer is het slechts een kleinigheid, maar voor privévervoer is het al een hele boterham. Misschien dat zij dan alternatieven gaan zoeken.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 13:21   #13
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
De regering Martens VI voerde het snelwegenvignet voor de Belgische automobilist in op 1 januari 1986 met terugwerkende kracht tot 1 augustus 1985. De prijs van het snelwegenvignet werd (en wordt nog steeds) bijgerekend in de jaarlijkse wegentaks. Wij betalen wegentaks én snelwegenvignet sinds 1986!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 9 november 2013 om 13:21.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 13:21   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Je kan bij zowat elk tankstation in Zwitserland een product kopen waarmee je die stickers zo verwijdert. Ik zie hier dan ook bijna niemand met meer dan een sticker rondrijden.
In ## Hongarije doen ze het nu zonder plakwerk, het tiketje van betaling xx voor nummerplaat xx-xx-xx is het bewijs bij een evtl manuele controle.

Mobiele controle doen ze door n° plaatcontrole, want daar hebben ze digitale camera´s en een computernetwerk waar de update-vignetdatabank live op ingelogd is, vergelijk met databank is voldoende... anders bingo. In CH doen ze het nog op de traditionele uch-plakmanier.

Dit alhoewel Hongarije (62) ~ 18 maal minder "flitspalen" per inwoner heeft als CH (812), juist nagekeken: http://www.scdb.info/nl/statistik/
Kunnen ze al die palen niet wat "moderner" uitrusten ? Of die matrixborden op de snelweg ?

##
Citaat:
http://www.balaton-service.de/reise_...ignetten.shtml

Besonderheiten:

Die Vignette muss nicht mehr -anders als in den vergangenen Jahren - auf die Windschutzscheibe aufgeklebt werden. Beim Kauf bekommt man nur noch einen Kontrollabschnitt, den man immer bei sich zu führen hat. auf dem Beleg ist das Autokennzeichen vermerkt, für das die Vignette gültig ist.

Kontrollen

Bitte bewahren Sie den Kontrollabschnitt während der Zeitdauer seiner Gültigkeit im Fahrzeug auf. Die Bezahlung der Straßenbenutzungsgebühr kann, ohne Anhalten der Kraftfahrzeuge, auf der Grundlage des polizeilichen Kennzeichens und auf elektronischem Wege an jedem beliebigen Punk der vignettenpflichtigen Autobahnabschnitte kontrolliert werden.

Die ÁAK zrt. kann ausserdem von Zeit zu Zeit an unterschiedlichen Orten, auch mit Hilfe mobiler Kontrollgruppen, Kontrollen durchführen.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 november 2013 om 13:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 14:09   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je snapt de bedoeling dan ook bijna.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 14:13   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch niet akkoord.
België is een transit land voor vrachtvervoer die niet eens in België iets bijdraagt aan de economie.
Het kan toch niet dat België moet betalen omdat buitenlandse bedrijven door België kunnen zoeven?
Ofwel moet Europa België een vergoeding geven om zijn autostrades te onderhouden. Maar dat gaan ze ook niet doen.
Men kan juridische en politieke problemen in één keer definitief verwijderen door de grote Belgische verkeersassen te verkopen aan een op te richten firma,best privaat-openbaar gestructureerd in het aandeelhouderschap .Als de overheden ervoor zorgen dat ze een tamelijk aantal zitjes hebben in de beheerraad,(maar liefst geen meerderheid om teveel gereguleer te vermijden),is de last van het autostrade-onderhoud uit de staatshuishouding gehaald,en verzekeren de overheden zich,via tol,als aandeelhouder,van een constante bron van inkomsten die ze naar genoegen elders kan inzetten....(bvb,het afbetalen van de overheidsschulden en het aldus verbeteren van de kredietwaardigheid van gans Belgie)

Het is dan een kwestie van het sluipverkeer te verhinderen en de babyboomers uit hun auto te jagen...Maar dat IS een opdracht van de overheid....

Laatst gewijzigd door kelt : 9 november 2013 om 14:15.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 23:41   #17
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Toch niet akkoord.
De economie van alle landen in de EU hangt aan elkaar. Al onze buren dragen bij aan onze economie want ze zijn onze belangrijkste handelspartners.
Als wij voor onze wegen zorgen en als al onze buren dat ook voor hun wegen doen is er voor mij geen probleem.
Willen wij dan toch een centje extra verdienen aan de doortocht van onze buren dan is dat eenvoudig te organiseren: zorg ervoor dat de brandstofprijs bij ons net voldoende beterkoop is zodat de doortochters bij ons tanken.
Daar worden we allemaal beter van. Wij én de doortochters betalen minder maar de doortochters laten bij ons wat extra centen achter.
Oud 9 november 2013, 23:42   #18
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Betaal jij taksen in Duitsland?
Jazeker. Op doortocht naar Italië verkies ik het om in Duitsland te tanken.
Oud 9 november 2013, 23:58   #19
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Je moet je daar geen illusies over maken.
De wegentaks brengt op jaarbasis zo een 1.5 miljard € op.
Dat is slechts een kleine fractie van de inkomsten die de overheid int uit het autogebruik. Met moeite 10%.
De overheid int in totaal een kleine 16 miljard € uit het autogebruik, en de inkomsten stijgen jaar na jaar.
Oud 10 november 2013, 00:04   #20
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Grappig. Het opportunisme en de soepelheid van de privé ten top.
Er zijn dus mensen die de kost verdienen met het verwijderen van tolwegenvignetten.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be