![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze thuis geloven dat ze zweten, dan lijden ze alvast geen kou maar buitenhuis zouden ze alle geloof moeten verbieden en alvast om bepaalde posities te bekleden, zoals bv. minister.
Hoe kan iemand als minister aanvaard worden die vanuit zijn geloofsovertuiging vindt dat alle andere dan die zijn geloof aanhangig zijn, honden zijn? Wanneer ik zo bepaalde gelovige bekijk krijg ik eigenlijk echt schrik. Neem nu bv. de Amish. https://www.google.be/search?q=Amish...w=1680&bih=913 Dat is een groep Amerikanen die nog zotter zijn dan al die ander Amerikanen, alsof die al niet zot genoeg zijn. Het mensdom wordt kennelijk zotter en zotter met al hun idiote geloofsovertuigingen. Men zou verwachten dat, gezien de vooruitgang van de wetenschap, het geloof zou afnemen maar niets is minder waar, het aantal geloofsgekken neemt nog volop toe. Men zou het alvast moeten weren uit alle gemeenschaps-onderwijs. Geloof hoort niet thuis in scholen. Daar ga je naartoe om wetenschappelijk ondersteunde zaken te leren, niet om kwats en onzin te leren. Laatst gewijzigd door Garry : 7 december 2013 om 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ![]() Er heeft weer eentje teveel Duvel gehad op zaterdagavond. Moest je vroeg thuis zijn van je vrouw? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt dat je me groot gelijk geeft, aangezien je alleen maar wat zever te antwoorden hebt en hierdoor aantoont dat je geen enkel zinvol tegenargument kunt aanvoeren.
Laatst gewijzigd door Garry : 7 december 2013 om 22:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Van een minister kan wel verwacht worden dat hij of zij zich neutraal opstelt maar er is niemand in de hele wereld die neutraal is. En dat gaat van rechters tot ministers tot bedrijfsleiders. Ik probeer neutraal te zijn maar kom toch af en toe tegen dat mensen mij terecht beschuldigen van vooroordelen te hebben. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Athelas : 7 december 2013 om 22:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof om het even wat maar hou dat binnenshuis of binnen uw religie gemeenschap (kerk of andere gebedsplaats). En ik stel me de vraag hoe al die voorstanders van vrijheid van geloof gaan rebelleren wanneer men morgen ook de satankerk subsidies gaat toedienen? Echt vrijheid van geloof kan alleen maar wanneer er slechts alleen geloven bestaan die elkaar respecteren. Aangezien dat niet het geval is kan echt vrijheid van geloof niet bestaan aangezien het ene geloof de vrijheid van het andere in de weg staat. Verder begint alle zever en miserie bij geloof. Geloof gaat over de grenzen heen. Denk jij dat ge in al die landen, waar bv eender welke vrouw, of ze nu gelovig is of niet, of ze een ander geloof heeft dan het al daar in het bewind vertegenwoordigde, zonder hoofddoek op straat getolereerd wordt? Dat er daar sprake is van vrijheid van geloof? Wij hier moeten die vrijheid bieden maar zij waaraan wij die vrijheid hier bieden, bieden zelf die vrijheid niet hoor. Wij zijn zwijnen in hun ogen. En wij worden hier op termijn het slachtoffer van ons eigen tolerantie op dat gebied. Dus zeg ik, buiten uw eigen midden moet ieder geloof zwaar ingeperkt worden. In ieder openbaar ambt waarbij de kandidaat beslissingsrecht uitoefent moet deze eigenlijk iedere vorm van geloof afzweren, net zoals een minister moet zweren de grondwet te respecteren. Is dat dan in strijd met het principe van vrijheid van geloof? Nee, volgens mij niet. Gij blijft vrij van te geloven wat ge wil alleen kom je dan niet in aanmerking voor bepaalde functies, punt andere regel. Dus ook al zeker niet bij de politie of een militaire korps. Laatst gewijzigd door Garry : 8 december 2013 om 01:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om zoals in #6 uitvoerig beschreven.
Laatst gewijzigd door Garry : 8 december 2013 om 01:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Betaal maar mijn uitkering, Flamin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen die atheïsme gelijkstellen aan wetenschap, daar valt niet mee te discussiëren.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een sterk verschil tussen geloof en religie.
Een georganiseerde religie ,men doet maar, maar het is een hobby, en mag geen invloed hebben op mensen die die hobby niet delen.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zetten ze liever iemand die een brood pikt de gevangenis in omdat deze zogezegd een gevaar betekend voor de maatschappij, terwijl we volop vaten vol met buskruit importeren waarvan de lont al lang aan het branden is. Dat is pas een gevaar voor de maatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Geflipte zelfstandigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Het geloof zal nooit verboden kunnen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt , het is iets innerlijk !!
Citaat:
Niemand mag of heeft het recht zijn geloof in de andere te rammen zodat ze hen gaan volgen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |