Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2013, 22:05   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard Geloof verbieden.

Dat ze thuis geloven dat ze zweten, dan lijden ze alvast geen kou maar buitenhuis zouden ze alle geloof moeten verbieden en alvast om bepaalde posities te bekleden, zoals bv. minister.

Hoe kan iemand als minister aanvaard worden die vanuit zijn geloofsovertuiging vindt dat alle andere dan die zijn geloof aanhangig zijn, honden zijn?

Wanneer ik zo bepaalde gelovige bekijk krijg ik eigenlijk echt schrik. Neem nu bv. de Amish. https://www.google.be/search?q=Amish...w=1680&bih=913
Dat is een groep Amerikanen die nog zotter zijn dan al die ander Amerikanen, alsof die al niet zot genoeg zijn.

Het mensdom wordt kennelijk zotter en zotter met al hun idiote geloofsovertuigingen. Men zou verwachten dat, gezien de vooruitgang van de wetenschap, het geloof zou afnemen maar niets is minder waar, het aantal geloofsgekken neemt nog volop toe.

Men zou het alvast moeten weren uit alle gemeenschaps-onderwijs. Geloof hoort niet thuis in scholen. Daar ga je naartoe om wetenschappelijk ondersteunde zaken te leren, niet om kwats en onzin te leren.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 december 2013 om 22:13.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2013, 22:22   #2
six
Banneling

Standaard

Er heeft weer eentje teveel Duvel gehad op zaterdagavond. Moest je vroeg thuis zijn van je vrouw?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2013, 22:41   #3
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht

Er heeft weer eentje teveel Duvel gehad op zaterdagavond. Moest je vroeg thuis zijn van je vrouw?
Bedankt dat je me groot gelijk geeft, aangezien je alleen maar wat zever te antwoorden hebt en hierdoor aantoont dat je geen enkel zinvol tegenargument kunt aanvoeren.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 december 2013 om 22:42.
Oud 7 december 2013, 22:58   #4
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat ze thuis geloven dat ze zweten, dan lijden ze alvast geen kou maar buitenhuis zouden ze alle geloof moeten verbieden en alvast om bepaalde posities te bekleden, zoals bv. minister.
Ik ben voor scheiding van staat en religie. Ik ben zelfs tegen subsidiering van religie tenzij er op onze aangifte de keuze is. En een minister die voor hij zijn punt maakt, een citaat uit de bijbel leest, is gewoon beneden alle peil. Of een minister die refereert uit de bijbel om geloofwaardigheid te claimen, stuit mij tegen de borst. Maar iemand zijn elementair recht om te geloven in wat hij of zij wenst, verbieden? Neen, dat is absurd. Ik ben een groot voorstander van vrije meningsuiting (onder meer omdat meerdere meningen een gesprek interessant maken en het leven kleur geeft).

Van een minister kan wel verwacht worden dat hij of zij zich neutraal opstelt maar er is niemand in de hele wereld die neutraal is. En dat gaat van rechters tot ministers tot bedrijfsleiders. Ik probeer neutraal te zijn maar kom toch af en toe tegen dat mensen mij terecht beschuldigen van vooroordelen te hebben.

Citaat:
Hoe kan iemand als minister aanvaard worden die vanuit zijn geloofsovertuiging vindt dat alle andere dan die zijn geloof aanhangig zijn, honden zijn?
De vraag is waar start en stopt de democratie en wie bepaalt de morele regels waar ministers zich aan moeten houden. Als de meerderheid van het volk kiest voor mannenhatende feministen, dan zal je een ditto bestuur krijgen. De vraag is, ga je dat verbieden op basis van de positieve discriminatie tov de man? In de politiek zit nu al iemand die alle Vlamingen als minderwaardig beschouwt (Mangain). Gaan we die ook uitsluiten? Als de meerderheid van vlamingen en walen hem willen als eerste minister is dat dan niet hun goed recht?

Citaat:
Wanneer ik zo bepaalde gelovige bekijk krijg ik eigenlijk echt schrik. Neem nu bv. de Amish. https://www.google.be/search?q=Amish...w=1680&bih=913
Dat is een groep Amerikanen die nog zotter zijn dan al die ander Amerikanen, alsof die al niet zot genoeg zijn.

Het mensdom wordt kennelijk zotter en zotter met al hun idiote geloofsovertuigingen. Men zou verwachten dat, gezien de vooruitgang van de wetenschap, het geloof zou afnemen maar niets is minder waar, het aantal geloofsgekken neemt nog volop toe.

Men zou het alvast moeten weren uit alle gemeenschaps-onderwijs. Geloof hoort niet thuis in scholen. Daar ga je naartoe om wetenschappelijk ondersteunde zaken te leren, niet om kwats en onzin te leren.
Amerika is inderdaad een land waar ik schrik voor heb. Niet alleen is religie daar een industrie, ze heeft ook een sterke lobbie met immens veel geld, net zoals de wapenindustrie. En die lobbie wordt gekenmerkt door onder meer het onderdrukken van elke mening die niet gelijk is aan de hunne. Onderdrukken van freedom of speech is typisch aan die groepen. Daarmee dat wetenschap nooit zal doordringen bij hun leden. Als u ook tegen de freedom of speech bent, dan bent u net zoals die lobbies iemand waar ik qua mening 180° tegenover sta.

Laatst gewijzigd door Athelas : 7 december 2013 om 22:59.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2013, 23:10   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Waarom dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2013, 01:04   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik ben voor scheiding van staat en religie. Ik ben zelfs tegen subsidiering van religie tenzij er op onze aangifte de keuze is. En een minister die voor hij zijn punt maakt, een citaat uit de bijbel leest, is gewoon beneden alle peil. Of een minister die refereert uit de bijbel om geloofwaardigheid te claimen, stuit mij tegen de borst. Maar iemand zijn elementair recht om te geloven in wat hij of zij wenst, verbieden? Neen, dat is absurd. Ik ben een groot voorstander van vrije meningsuiting (onder meer omdat meerdere meningen een gesprek interessant maken en het leven kleur geeft).

Van een minister kan wel verwacht worden dat hij of zij zich neutraal opstelt maar er is niemand in de hele wereld die neutraal is. En dat gaat van rechters tot ministers tot bedrijfsleiders. Ik probeer neutraal te zijn maar kom toch af en toe tegen dat mensen mij terecht beschuldigen van vooroordelen te hebben.

De vraag is waar start en stopt de democratie en wie bepaalt de morele regels waar ministers zich aan moeten houden. Als de meerderheid van het volk kiest voor mannenhatende feministen, dan zal je een ditto bestuur krijgen. De vraag is, ga je dat verbieden op basis van de positieve discriminatie tov de man? In de politiek zit nu al iemand die alle Vlamingen als minderwaardig beschouwt (Mangain). Gaan we die ook uitsluiten? Als de meerderheid van vlamingen en walen hem willen als eerste minister is dat dan niet hun goed recht?

Amerika is inderdaad een land waar ik schrik voor heb. Niet alleen is religie daar een industrie, ze heeft ook een sterke lobbie met immens veel geld, net zoals de wapenindustrie. En die lobbie wordt gekenmerkt door onder meer het onderdrukken van elke mening die niet gelijk is aan de hunne. Onderdrukken van freedom of speech is typisch aan die groepen. Daarmee dat wetenschap nooit zal doordringen bij hun leden. Als u ook tegen de freedom of speech bent, dan bent u net zoals die lobbies iemand waar ik qua mening 180° tegenover sta.
Vrijheid van geloof, ok, binnen uw eigen kringen van soortgelijke, maar dan maak je voor je eigen de keuze dat ge niet in aanmerking komt voor bepaalde openbare betrekkingen waaronder bv. om minister of zo te worden. Waarom? Omdat geloof altijd tegen het geloof van andere gemeenschappen is, en al zeker tegen atheïsme.

Geloof om het even wat maar hou dat binnenshuis of binnen uw religie gemeenschap (kerk of andere gebedsplaats). En ik stel me de vraag hoe al die voorstanders van vrijheid van geloof gaan rebelleren wanneer men morgen ook de satankerk subsidies gaat toedienen? Echt vrijheid van geloof kan alleen maar wanneer er slechts alleen geloven bestaan die elkaar respecteren. Aangezien dat niet het geval is kan echt vrijheid van geloof niet bestaan aangezien het ene geloof de vrijheid van het andere in de weg staat.

Verder begint alle zever en miserie bij geloof. Geloof gaat over de grenzen heen. Denk jij dat ge in al die landen, waar bv eender welke vrouw, of ze nu gelovig is of niet, of ze een ander geloof heeft dan het al daar in het bewind vertegenwoordigde, zonder hoofddoek op straat getolereerd wordt? Dat er daar sprake is van vrijheid van geloof? Wij hier moeten die vrijheid bieden maar zij waaraan wij die vrijheid hier bieden, bieden zelf die vrijheid niet hoor. Wij zijn zwijnen in hun ogen. En wij worden hier op termijn het slachtoffer van ons eigen tolerantie op dat gebied.

Dus zeg ik, buiten uw eigen midden moet ieder geloof zwaar ingeperkt worden. In ieder openbaar ambt waarbij de kandidaat beslissingsrecht uitoefent moet deze eigenlijk iedere vorm van geloof afzweren, net zoals een minister moet zweren de grondwet te respecteren. Is dat dan in strijd met het principe van vrijheid van geloof? Nee, volgens mij niet. Gij blijft vrij van te geloven wat ge wil alleen kom je dan niet in aanmerking voor bepaalde functies, punt andere regel. Dus ook al zeker niet bij de politie of een militaire korps.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 december 2013 om 01:19.
Oud 8 december 2013, 01:13   #7
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom dan wel?
Om zoals in #6 uitvoerig beschreven.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 december 2013 om 01:13.
Oud 8 december 2013, 01:53   #8
six
Banneling

Standaard

Betaal maar mijn uitkering, Flamin.
Oud 8 december 2013, 09:19   #9
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Mensen die atheïsme gelijkstellen aan wetenschap, daar valt niet mee te discussiëren.
Oud 8 december 2013, 09:30   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Er is een sterk verschil tussen geloof en religie.

Een georganiseerde religie ,men doet maar, maar het is een hobby, en mag geen invloed hebben op mensen die die hobby niet delen.
Oud 8 december 2013, 20:48   #11
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Een georganiseerde religie ,men doet maar, maar het is een hobby, en mag geen invloed hebben op mensen die die hobby niet delen.
Hier zetten ze liever iemand die een brood pikt de gevangenis in omdat deze zogezegd een gevaar betekend voor de maatschappij, terwijl we volop vaten vol met buskruit importeren waarvan de lont al lang aan het branden is. Dat is pas een gevaar voor de maatschappij.
Oud 8 december 2013, 21:04   #12
six
Banneling

Standaard

Geflipte zelfstandigen.
Oud 8 december 2013, 22:47   #13
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Het geloof zal nooit verboden kunnen worden.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2013, 23:15   #14
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
Het geloof zal nooit verboden kunnen worden.
Klopt , het is iets innerlijk !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Daar ben ik het mee eens !!
Niemand mag of heeft het recht zijn geloof in de andere te rammen zodat ze hen gaan volgen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 00:46   #15
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Klopt , het is iets innerlijk !!

!
iets onnozel ja, voor geschifte.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be