![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oesters zouden trouwens onder de medicamenten moeten vallen aangezien ze een natuurlijke afrodisiacum bevatten en bijgevolg volledig vergoed door de ziekenkas zouden moeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ween ende huil... "couscous" nog aan toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Ik zou graag eens een reëel beeld krijgen van de levensduurte zonder al dat gemorrel aan "de index". Als ik kijk naar de inflatie en mijn reële koopkracht, merk ik dat er iets niet klopt. Ik moet dezer dagen meer moeite doen om rond te komen dan 10 jaar geleden, hoewel mijn leningen gelijk blijven en mijn inkomen méér dan de index is gestegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() All these tinny details are made with lot of backgound knowledge.Thanks so much with this fantastic new web site. I'm very fired up to show it to anyone. It makes me so satisfied your vast understanding and wisdom have a new channel on the world.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ben enkele jaren geleden eens naar een presentatie over een studie van 'huishoudboeken' gegaan, zeg dus maar de boekhouding van gezinnen over de jaren heen. Tussen 1990 en 2010 zijn de kosten en uitgaven meer dan verdubbeld voor het gemiddelde gezin, terwijl het inkomen maar ongeveer 1,60 keer was toegenomen. Dit betekent dus in concreto een serieuze verarming. Van de consumptiegoederen was er een aanzienlijke prijsstijging in de jaren volgend op de introdutie van de euro (2003-2006). Ook waterverbruik, energiekosten, elektriciteitskosten, telecommunicatiekosten, ... zijn allen een veelvoud geworden van die kosten in pakweg 1990. De privatisering van de meeste van die nutsdiensten en het opengooien van de markt heeft dus niet het gewenste 'liberale' effect opgeleverd voor de consument. We zouden kunnen stellen dat electronica en huishoudtoestellen allerhande nog maar een fractie kosten van in 1990 (een klassieke videocamera met bandjes kostte toen 40.000 frank, een grote televisie 70.000 BEF en een computer met 200 MB intern geheugen 120.000 BEF), maar ook daar is een serieuze kanttekening bij te plaatsen. Vele apparaten vandaag de dag hebben zogenaamde 'geprogrammeerde' tekorten en gaan dus veel sneller kapot dan vroeger. Vroeger deed men vaak 15 of 20 jaar met hetzelfde televisietoestel, nu heeft men er op die tijd drie of vier 'versleten'. Enkel vliegtuigtickets lijken me de jongste twintig �* vijfentwintig jaar opmerkelijk goedkoper geworden, maar dat is voor de meeste stervelingen natuurlijk nog steeds geen alledaags product. De slechte service (vb. Ryanair) moet je er dan ook uiteraard wel bijnemen. Het is de trieste realiteit dat België de globale tendens volgt, namelijk de kloof tussen rijk en arm wordt opnieuw groter en de middenklasse wordt uitgedund. Steeds meer kinderen worden geboren in hulpbehoeftige gezinnen. De rijken worden rijker en de armen armer ... Laatst gewijzigd door freespirit : 4 januari 2014 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 4 januari 2014 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schrap dat afrodisiacum maar. Geen één die geil geworden is. Ik heb het gevraagd aan een koppel die ooit samen eens 80 oesters hadden gegeten. Niks nadda en noppes afrodisiacum.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 januari 2014 om 02:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De bedrijven zouden hun mening over de index wel veranderen Laatst gewijzigd door stropke1000 : 5 januari 2014 om 06:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je moet er meer peper opgooien denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kortom, het voedsel van de aboriginals zit niet meer in de index, dat van de kolonisten des te meer.
Binnenkort geen normaal huishoudbrood meer in de index maar enkel "dat lekkere turkse brood" neem ik aan? En alcoholische dranken zullen er ook wel niet meer inmogen zeker? Zolang de baklava er maar inzit zullen ze denken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(1) ... (2) ... (3) ... Het ware misschien beter dat die 'economen' gaan koken, ze bakken er werkelijk niets van. |
|
![]() |
![]() |