![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Vlaanderen laat u fors betalen
voor die CO2-hoaxverhalen. 't Biedt nu oud en jong zelfs gratis stoflong zonder in mijnen af te dalen. ![]() De ... kuch ... Morgen ... kuch kuch ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Diesel hoger taxeren als benzine. Zo veel hoger dat enig prijsvoordeel door minderverbruik ook weg is. Und voila.
Opbrengsten doorstorten naar onderzoek naar betere batterijen voor electrische wagens. Naart schijnt heeft Tesla de grootste batterijfabriek ook neergezet/gaat neerzetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.178
|
![]() Citaat:
indeed, hallucinant gewoon ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Tesla is idd op goede weg (op een paar uitgebrande exemplaren na). Maar dat is nog lang geen alternatief voor zware vrachtwagens. Diesel zal het voorlopig nog wat verder moeten uitzingen. Aan hoger tarief (?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.449
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals we weten kan een vrachtwagen op CNG zuinger zijn als eentje op diesel, vooral te wijten aan de veel hogere energiewaarde. Een vrachtwagen heeft ook geen plaatsprobleem voor een hogedruktank als bij een klassieke compacte auto. ![]() http://adrian.kochs-online.net/2012/...der-praktiker/ serieus afgerond...: http://www.gibgas.de/Fakten/Preis/Preisfindung
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2014 om 18:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.449
|
![]() Citaat:
Even de Duitse wiki erbijhalen die wel degelijk van reikwijdte spreekt afhankelijk van de energie in kWh per kg brandstof, de reikwijdte hangt natuurlijk ook af van de werkingsgraad of rendement van de motor enz..., een dieselmotor zal daar het navenant beste rendement hebben tov van een benzinemotor = CNG-motor: (in de hoop dat Wiki klopt, ik citeer gewoon alles) Citaat:
Citaat:
Volgens ADAC verbruikte een VW Passat 1,4 TSI Ecofuel (150 PK) 4,5 kg CNG/100 km en een vergelijkbare VW Passat 2.0 BMT Diesel 5,0 liter /100 km (versie 140 PK), beide auto´s hadden ~ dezelfde prestaties. Is ook terug te vinden bij het normverbruik op de officiele VW-site.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2014 om 00:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.449
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daaraan ziet men al dat die Euronormen -zoals meestal- al snel achterhaald zijn vooraleer ze verplicht zijn... # http://www.mazda.com/mazdaspirit/sky...kyactiv-d.html ![]() Benzine: http://www.mazda.com/mazdaspirit/sky...kyactiv-g.html ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2014 om 17:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Ik zie niet wat de voordelen zijn van een HCCI-dieselmotor. Ik had steeds begrepen dat de HCCI-motor op benzine moest rijden, zonder de nadelen van bougies en ontstekingscircuits. Werkend als een dieselmotor met benzine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
![]() Leg me eens uit hoe je alle stroom om alle wagens in dit land op electriciteit te laten rijden gaat maken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
![]() Citaat:
Tja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Alleen zonne- en windenergie opwekken is wishful groene praat. Zoals ik al schreef : wees realist en stel je hoop in kernfusie en waterstof. Maar tot zover ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Alleen zonne- en windenergie opwekken is wishful groene praat. Zoals ik al schreef : wees realist en stel je hoop in kernfusie en waterstof. Maar tot zover ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
![]() Correct. Doordat politici zich met de kwestie mengen worden constant de verkeerde ideeën gepromoot. In die zin is het taxeren van de ene oplossing ten nadelen van de andere juist verkeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
|
![]() Waarom niet gewoon diesels verbieden. Met uitzondering van zware voertuigen bv.. In La Paz kan je ademen, en dit verbod is een van de redenen. Het spaart mensenlevens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Is doenbaar voor het personenvervoer. Niet echt voor vrachtwagens, vrachtschepen, vrachttreinen en vrachtmachines. Hoge compressieverhoudingen dus om sterke koppels te ontwikkelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
![]() Als de fijne roetdeeltjes jouw argument zijn is daar een héél éénvoudig antwoord : een DPF. Dus leg mij eens uit wat er voor de rest nog een probleem is met het gebruik van diesel. Uitgenomen dat ze minder verbruiken en dus minder opbrengen voor de overheid ?
|
![]() |
![]() |