![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder negatieve effecten van *positieve discriminatie* zou men veel minder slachtoffers hebben van de slachtofferrol waar sommige autochtonen zich wel eens schuldig aan maken .. Immers is het veel erger van negatief gediscrimineerd te worden .. jawel ^^
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bembem. Zonder positieve discriminatie stonden er geen vrouwen bovenaan de kieslijsten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn vrouwen dan zo incompetent in uw ogen dat ze met enkel gelijke rechten nergens zouden geraken?
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In oar geval moet da zijn: edde al oan 't zuuke gewist?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() guys ik zoek wel naar werk hoor, wees gerust mijn map ligt klaar
![]() werk zoeken is trouwens bijna een fulltime job, en best stresserend, bovendien moet je een sterke persoonlijkheid hebben (zoals ik) om de vele nee's te incasseren en niet continu in een depressie te tuimelen.. Bovendien wordt er ter tijd en stond met ons gespot en worden we uitgemaakt voor "lui" -> zelfs in mijn familie maak ik dit mee ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die oude lullos de pijp uit zijn (sorry, in mijn ervaring zijn het vaak oudere welgestelde mannen) is dat probleem ook weer opgelost en is er geen nood aan meer aan die maatregelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
lul ik? ![]() ![]() maar wat betreft positieve discriminatie, is het zo dat dit in het bedrijfsleven een positieve invloed heeft, ook al is België niet op het niveau als bvb. scandinavische landen zoals Zweden ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de privésector is dit onbegonnen werk, omdat de kwaliteit van het werk nu eenmaal primeert boven gelijke m/v verhoudingen of evenwichten tussen bevolkingsgroepen (een vies woord). Je refereert naar de Scandinavische landen. Hun succes hangt niet af van hun beleid i.v.m. positieve discriminatie. Hun succes hangt af van hun rijkdom. Het cliché van de geëmancipeerde Zweedse vrouw is achterhaald. Heel wat vrouwen willen liefst zelf tijd vrij maken voor hun kroost, i.p.v. hun partner. In Finland zijn er bedrijven die liefst de boete betalen als hun mannelijke werknemers hun ouderschapsverlof niet opnemen. En over Noorwegen zullen we nog niet spreken. Het land heeft voldoende olie-inkomsten om alles te betalen. |
|
![]() |
![]() |