Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 25 juni 2014, 10:16   #1
warpozio
Burger

Standaard wie heeft gelekt?

3 unieke nota's van De Wever verstuurd via koerier.
Toch is deze gelekt naar L'Echo.

Wie o wie is die snoodaard?
warpozio is offline  
Oud 25 juni 2014, 10:23   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warpozio Bekijk bericht

Iemand die zijn/haar slag wist te slagen en er naar alle waarschijnlijkheid veel voor gekregen heeft.
Oud 25 juni 2014, 10:29   #3
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

de koerier?
speurneus is offline  
Oud 25 juni 2014, 10:32   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Sander Loones

Dat ze per koerier zou verstuurd zijn is dan gewoon maar pro forma. De nota is in digitale vorm verspreid. Het kan natuurlijk zijn dat er per koerier een USB stick of CD-Rom is opgestuurd. Per koerier stuurt men echter meestal enkel afgedrukte en met de hand geparafeerde nota's. De nota die ik op internet heb gevonden is niet met de hand ondertekend.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 25 juni 2014, 10:52   #5
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Sander Loones

Dat ze per koerier zou verstuurd zijn is dan gewoon maar pro forma. De nota is in digitale vorm verspreid. Het kan natuurlijk zijn dat er per koerier een USB stick of CD-Rom is opgestuurd. Per koerier stuurt men echter meestal enkel afgedrukte en met de hand geparafeerde nota's. De nota die ik op internet heb gevonden is niet met de hand ondertekend.
het is helemaal niet moeilijk om die parafjes van een digitale kopij te halen hoor

en ik dacht ook dat de 'gelekte nota' niet de volledige nota was, maar een samenvatting, of heb ik het nu volledig mis?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 25 juni 2014, 10:54   #6
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Een van de ontvangers?
Lutgen misschien?
Hij wil voorkomen dat een nieuwe informateur dezelfde coalitie-mogelijkheid gaat onderzoeken.

Laatst gewijzigd door cato : 25 juni 2014 om 10:56.
cato is offline  
Oud 25 juni 2014, 10:56   #7
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De makers van de nota's weten het...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 25 juni 2014, 10:56   #8
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

De PS heeft dat gelekt. Toch vrij duidelijk dacht ik?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 25 juni 2014, 10:59   #9
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De PS heeft dat gelekt. Toch vrij duidelijk dacht ik?
Alleszins is Lütgen de nota met de PS op haar hoofdkwartier gaan bespreken..
Anselmo is offline  
Oud 25 juni 2014, 11:02   #10
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Alleszins is Lütgen de nota met de PS op haar hoofdkwartier gaan bespreken..
En de lek is snel geregeld.
Deze partijen hebben er belang bij om zo snel mogelijk N-VA buiten de deur te zetten en aan te geven dat ook Peeters niet verder moet gaan in deze richting.
Voor hen is het een PS regering, of geen regering.
In ieder geval een regering zonder N-VA
cato is offline  
Oud 25 juni 2014, 13:33   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
het is helemaal niet moeilijk om die parafjes van een digitale kopij te halen hoor
Dat is een interessante samenzweringstheorie. Stel dat de nota was afgedrukt en op elk blad geparafeerd dan heeft iemand ze met OCR ingescand in een Word document en ze dan naar PDF omgezet op een PC ingelogd als gebruiker "sander .loones"

Citaat:
en ik dacht ook dat de 'gelekte nota' niet de volledige nota was, maar een samenvatting, of heb ik het nu volledig mis?
Het gaat op 19 pagina's. De nota is sinds gisterennamiddag integraal te vinden op internet.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 25 juni 2014, 13:37   #12
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Een van de ontvangers?
Lutgen misschien?
Hij wil voorkomen dat een nieuwe informateur dezelfde coalitie-mogelijkheid gaat onderzoeken.
De nota is door Sander Loones gelekt.

Als het door een politieke partij werd gelekt had men dat kunnen aantonen aan de meta-data van het document. Het is een eenvoudige truc. Je stuurt een pdf naar verschillende partijen die identiek maar met verschillende meta-data. Als het document dan op internet komt dan kan je aan de meta-data zien welke versie het betreft.

Oud 25 juni 2014, 14:29   #13
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De nota is door Sander Loones gelekt.

Als het door een politieke partij werd gelekt had men dat kunnen aantonen aan de meta-data van het document. Het is een eenvoudige truc. Je stuurt een pdf naar verschillende partijen die identiek maar met verschillende meta-data. Als het document dan op internet komt dan kan je aan de meta-data zien welke versie het betreft.
alhoewel ik je zeker geloof dat Sander Loones het gelekt heeft, wil ik er toch even wijzen dat elke vorm van digitaal document kan gemanipuleerd worden -> ook de metadata En om dit te doen moet je zeker geen genie zijn hoor
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 25 juni 2014 om 14:29.
lollysticky is offline  
Oud 26 juni 2014, 10:18   #14
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
alhoewel ik je zeker geloof dat Sander Loones het gelekt heeft, wil ik er toch even wijzen dat elke vorm van digitaal document kan gemanipuleerd worden -> ook de metadata En om dit te doen moet je zeker geen genie zijn hoor
Ik daag je uit. Pluk de informatienota van Bart De Wever van internet en verander eens de auteur in de meta-data.

Als je beschikt over het originele Word document en de nodige software is het een fluitje van een cent. Voor zover ik weet is enkel de PDF versie van de nota terug te vinden op internet en niet het originele Word document.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 juni 2014 om 10:20.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be