Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2014, 11:58   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard De grens tussen Nederland en België

Citaat:
Als asfalt er uitziet alsof het ebola heeft, ligt het waarschijnlijk in België. Weginspecteur Jeroen nam even een alleszeggend fotootje over de Staat van het Europese Asfalt. Kijk dat glorieuze strook gladgeschoren Hollandse asfalt liggen. Vlakker dan een babybilletje. En vergelijk dat eens met het Belgisch asfalt. Er zijn rotsstranden die minder aanslag plegen op je schokdempers. Dat Belgisch asfalt brengt honderd euro per strekkende meter in mindering op de dagwaarde van je auto. Dit asfalt ziet er uit alsof het vier jaar lang Duitse beschietingen heeft meegemaakt in de Eerste Wereldoorlog. Vergelijk maar met streetview december 2009. Belachelijk. Modern asfaltbeton voor het wegdek IS GOEDVERPIELEKES EEN BELGISCHE UITVINDING! Leuk hoor, dat één Europa, maar het ziet er weer naar uit dat alleen Nederland zich braaf aan alle voorschriften houdt. Want u gaat ons niet vertellen dat er geen Europese regelgeving is die zich bemoeit met de staat van het asfalt. Die lui bepalen tenslotte zelfs hoeveel kilowatt je stofzuigertje mag blazen. Hey België, willen jullie dodelijke ongelukken? Want dit is hoe je dodelijke ongelukken krijgt.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  wegen 1.jpg‎
Bekeken: 836
Grootte:  48,4 KB
ID: 95584  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  wegen 2.jpg‎
Bekeken: 601
Grootte:  67,0 KB
ID: 95585  

__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 13:12   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.017
Standaard

Zie mijn onderschrift, 2e zin.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 oktober 2014 om 13:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 13:37   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zie mijn onderschrift, 2e zin.
Die hou ik erin!
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 15:24   #4
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Geen paniek. Crevits heeft beloofd dat tegen 2015 de snelwegen in goede staat zullen zijn. Binnen een goei 3 maanden is alles dus dik oké.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 15:38   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Geen paniek. Crevits heeft beloofd dat tegen 2015 de snelwegen in goede staat zullen zijn. Binnen een goei 3 maanden is alles dus dik oké.
idd zoiets... : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.1758383 en dan knelpunten aanpakken (spitsstroken) en dan wegen uitbreiden en dan ...

ex-M... nu Vlaams Minister van Onderwijs...

en dan nog dat spreekwoord van veel beloven en weinig geven doet de gekken in vreugde leven...
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 oktober 2014 om 15:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 16:44   #6
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 9.068
Standaard

Zo'n hobbelasfalt verhoogt de verkeersveiligheid, omdat mensen automatisch trager gaan rijden. Om het aantal verkeersdoden verder ta laten dalen, moeten we de putten nog wat groter laten worden.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 17:15   #7
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Geen paniek. Crevits heeft beloofd dat tegen 2015 de snelwegen in goede staat zullen zijn. Binnen een goei 3 maanden is alles dus dik oké.
Op het stukje van de foto misschien ?
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 17:18   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Zo'n hobbelasfalt verhoogt de verkeersveiligheid, omdat mensen automatisch trager gaan rijden. Om het aantal verkeersdoden verder ta laten dalen, moeten we de putten nog wat groter laten worden.
Moest je het niet weten op de wegen waar het snelst gereden wordt (kan worden) vallen steeds de minste verkeersdoden (buiten de bebouwde kom).

Waar haal je nu die onzin van "dat trager rijden" vandaan ?

Geldt ´die onzin´ ook voor fietspaden, tram- en treinsporen ofzo ?
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 oktober 2014 om 17:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 17:20   #9
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 9.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Moest je het niet weten op de wegen waar het snelst gereden wordt (kan worden) vallen steeds de minste verkeersdoden (buiten de bebouwde kom).

Waar haal je nu die onzin van "dat trager rijden" vandaan ?
je verwart wegdimensionering en snelheid
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 17:29   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
je verwart wegdimensionering en snelheid
Hoezo ?
Is er iets mis met mijn stelling dat de snelste wegen buiten de bebouwde kom de veiligste zijn ?

Je hoeft gewoon de internationale cijfers te nemen hoor:
http://internationaltransportforum.o...c/pdf/risk.pdf (laatste 2 kolommen)
Op de snelwegen (motorways) vallen gemiddeld ~ 4 �* 5 maal minder doden per voertuigkilometer als op de overige wegen.

Jij verwart traagheid met veiligheid.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140523_01116423
nalatige wegbeheerder verantwoordelijk voor dodelijk ongeval door slechte weg.

Citaat:
7.3. Het is verboden het verkeer te hinderen of onveilig te maken door voorwerpen, zwerfvuil of stoffen op de openbare weg te werpen, te plaatsen, achter te laten of te laten vallen, hetzij door er rook of stoom te verspreiden, hetzij door er enige belemmering aan te brengen.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 oktober 2014 om 17:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 17:54   #11
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.708
Standaard

Tussen België en Frankrijk is het niet anders.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 18:05   #12
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.780
Standaard

De foto's gaan over de toegangsweg (een parallelweg) die leidt naar een douaneparking op de snelweg tussen Bergen op Zoom en Antwerpen.
Sinds de grenzen open zijn werd deze toegangsweg nooit meer gebruikt, op één uitzondering na : toen verleden jaar deze snelweg op Belgisch grond-gebied een nieuwe asfaltlaag kreeg, werd het doorgaand verkeer via deze weg omgeleid. Na de hernieuwing van de asfaltlaag op Belgisch grondgebied kreeg de toegangsweg op Nederlands grondgebied een nieuwe asfaltlaag omdat die volledig stuk gereden was door het omgeleid verkeer.
De Belgische kant was niet méér beschadigd dan voorheen, en omdat deze toegangsweg geen (gewoon) verkeer te slikken heeft, werd er blijkbaar aan Belse zijde voor geopteerd om de situatie te laten voor wat ze is...
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)

Laatst gewijzigd door job : 7 oktober 2014 om 18:07.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 18:28   #13
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 9.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Op de snelwegen (motorways) vallen gemiddeld ~ 4 �* 5 maal minder doden per voertuigkilometer als op de overige wegen.
maar daar is de wegdimensionering verantwoordelijk voor.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 18:32   #14
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Zo'n hobbelasfalt verhoogt de verkeersveiligheid, omdat mensen automatisch trager gaan rijden. Om het aantal verkeersdoden verder ta laten dalen, moeten we de putten nog wat groter laten worden.
Misschien eens boetes uitdelen aan de ambtenaren en ministers, i.p.v. flitspalen te zetten.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 18:33   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
maar daar is de wegdimensionering verantwoordelijk voor.
En volgens jou gaan op slechtere* snelwegen (*lees gebrekkige wegbedekking = foto) minder doden vallen omdat mensen dan trager gaan rijden ? Hoezo ?

Kun je daar eens een link van geven of ergens aantonen?
Dit is toch van jou ?
Citaat:
Zo'n hobbelasfalt verhoogt de verkeersveiligheid, omdat mensen automatisch trager gaan rijden. Om het aantal verkeersdoden verder ta laten dalen, moeten we de putten nog wat groter laten worden.
(of kijk nog eens naar mijn eerste vraag).

Of heb je dat cynisch bedoeld ?
Waarom heeft Belgie dan relatief veel verkeersdoden# op hun snelwegen ?
~ dubbel # zoveel als menig gemiddeld W-Europees land waar in de regel hogere gemiddelde snelheden gereden worden (zie kolommen Irtad).
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 oktober 2014 om 18:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 18:38   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Zo'n hobbelasfalt verhoogt de verkeersveiligheid, omdat mensen automatisch trager gaan rijden. Om het aantal verkeersdoden verder ta laten dalen, moeten we de putten nog wat groter laten worden.
Dit kan niet anders komen als van een heel slechte autobestuurder.Zal daarom zijn dat de landen met de beste wegen sowieso de landen zijn waar het minst verkeersdoden vallen.Hoe slechter het wegdek hoe moeilijker het is om met je aandacht bij het verkeer te blijven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 oktober 2014 om 18:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 18:46   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dit kan niet anders komen als van een heel slechte autobestuurder.Zal daarom zijn dat de landen met de beste wegen sowieso de landen zijn waar het minst verkeersdoden vallen.Hoe slechter het wegdek hoe moeilijker het is om met je aandacht bij het verkeer te blijven.
Idd, remweg... controle over het voertuig in noodsituaties ... enz... denk aan situaties met minder zicht (regen - ´s nachts - ...)
... en daarenboven waarom zou men nog langzamer rijden als de al relatief trage limiet ?

Volgens de gekende Irtad cijfers liggen 7 Europese landen tussen 1 en 2 verkeersdoden per miljard voertuigkilometer, BE ligt daar met 2,9 quasi 100 % boven.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 oktober 2014 om 18:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 18:47   #18
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 9.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dit kan niet anders komen als van een heel slechte autobestuurder.Zal daarom zijn dat de landen met de beste wegen sowieso de landen zijn waar het minst verkeersdoden vallen.Hoe slechter het wegdek hoe moeilijker het is om met je aandacht bij het verkeer te blijven.
neen hoor: op een te goed wegdek is rijden een automatisme waarbij bestuurders hun concentratie verliezen. Putten ontwijken zorgt ervoor dat je aandacht bij de weg blijft.

Bijkomend voordeel: Als je achter het stuur in slaap valt wordt je vanzelf terug wakkergeklutst.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 18:50   #19
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 9.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom heeft Belgie dan relatief veel verkeersdoden# op hun snelwegen ?
teveel auto's, teveel op- en afritten.

een camion die tegen 100 op een file inrijdt maakt meer doden dan een camion die tegen 50 op een file inrijdt.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 18:51   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
neen hoor: op een te goed wegdek is rijden een automatisme waarbij bestuurders hun concentratie verliezen. Putten ontwijken zorgt ervoor dat je aandacht bij de weg blijft.

Bijkomend voordeel: Als je achter het stuur in slaap valt wordt je vanzelf terug wakkergeklutst.
Tja men ziet het aan de fantastische cijfers van Belgische snelwegen, uw klutsen zorgt voor 100 % meer doden. LOL.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be