![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat die blokkade-opwerpers zelfs geen stakers zijn.
In merendeel, denk ik, zijn het 'vrijgestelden'. Ze kunnen dus zelfs niet staken; hun pree loopt gewoon door. Wie weet daar meer over ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Was ik niet ziek als een hond ik stond ook aan een piket of blokkade en ik ben geen vrijgestelde of militant of wat dan ook. Gewoon een van de meer dan drie miljoen vakbondsleden die met lede ogen de maatregelen van al onze neoliberale regeringen aanschouwt die een groot deel van de bevolking echt gaan pijn doen en die vandaag staakt.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Leeuw laat weten vandaag weinig tijd te hebben:
http://www.cumuleo.be/nl/mandataris/...y-de-leeuw.php 11 mandaten ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of gebruik je illegale machtsmiddelen, om werkwilligen van jouw bedrijf te beletten om binnen te gaan, of gebruik je nog ergere illegale machtsmiddelen, door het verkeer te blokkeren, op de openbare weg ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Over welke blokkade heb je het?? Piece of cake vandaag ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De tweede groep zijn de mensen die teren op deze produktievelingen en angst hebben dat die zich niet meer laten uitzuigen waardoor hun riant inkomen, dubbel pensioen en vele voordelen in gedrang komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Brand in elec-cabine van Brussel -Zuid lijkt dan weer erg hard op brandstichting om het treinverkeer stil te leggen .
Vandalisme , terrorisme , staatsgreep ? Wat denkt u ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...al-517421.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet over stakers. Of kent gij het verschil niet ? En ik vermoed dat het veelal vrijgestelden zijn. Kent ge dat ? In overheidsdiensten zijn er zo heel veel. Die krijgen hun ambtenarenpree, maar moeten niet gaan werken. Zij mogen heel het jaar door ten dienste staan van hun vakbond. En daarnaast zijn er nog een hele hoop die 'syndicaal verlof' kunnen pakken. De PS heeft zich goed voorbereid en ingedekt. Inspiratie gehaald bij de stasi, securitate en aanverwanten. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 december 2014 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar moeten in februari reeds maatregelen voor genomen worden. Verder gaat Europa niet akkoord met de maatregelen betreffende pensioenhervormingen en de concurrentiehandicap nl te weinig en te laat. BBP 2013 : 383 miljard Euro : 7% BBP is 27 miljard Euro Concurrentiehandicap wegwerken met buurlanden 15 miljard Euro Betaalbaar maken vd pensioenen : gaat enkel via drastische hervorming wegens gebrek aan middelen. Ik denk dat we dan spreken over een basispensioen van 1.000 Euro/persoon. De stijging vd pensioenkost voor deze legislatuur bedraagt 10 miljard Euro. Dan nog buffers aanleggen voor Dexiabadbank en tegenvallende economische groei en we spreken over te nemen maatregelen over exact 2 maanden van 60 miljard Euro. Maw, deze regering is gedoemd om te mislukken tenzij ze met volmachten gaat regeren en de politie en militairen een license to kill verschaft en de vakbonden buiten de wet stelt. De enige oplossing is de Troika! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Maskers vallen weer af, hoe laag kan je vallen:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Het zijn hoofdzakelijk ambtenaren, en in bijzonder ABVV personeel.
Ik ken iemand die bij het ABVV werkt en die vertelde doodleuk wie niet staakte en meewerkt aan de blokkades vandaag, vliegt buiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hypochonder : 15 december 2014 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en die is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |