Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 4 februari 2015, 00:41   #1
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard De wreedheid van IS kent geen grenzen - Part 6989

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...e-worden.dhtml

De man lijkt me dan ook nog eens bejaard te zijn. Ze gooien hem zeven verdiepingen naar beneden, checken zijn toestand, en als ze merken dat hij het overleefd heeft, wordt hij doodgeslagen -en gestenigd.

Nu, de lui die daar beneden rond zijn zieltogend lichaam staan, lijken me niet bepaald strijders.

Ik begin me stilaan af te vragen...

De meesten die IS zagen afkomen, zijn op de vlucht geslagen of vermoord.

Zou het écht een groot verlies zijn voor de mensheid mocht het gebied dat onder controle van IS staat stelselmatig worden plat gebombardeerd tot er geen steen meer recht staat?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 4 februari 2015, 00:44   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Ook hoe die gast eerst nog gaat kijken hoe het met hem gaat...........
Nietzsche is offline  
Oud 4 februari 2015, 08:58   #3
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

De man lijkt me dan ook nog eens bejaard te zijn. Ze gooien hem zeven verdiepingen naar beneden, checken zijn toestand, en als ze merken dat hij het overleefd heeft, wordt hij doodgeslagen -en gestenigd.

Nu, de lui die daar beneden rond zijn zieltogend lichaam staan, lijken me niet bepaald strijders.

Zou het écht een groot verlies zijn voor de mensheid mocht het gebied dat onder controle van IS staat stelselmatig worden plat gebombardeerd tot er geen steen meer recht staat?
Hier is de heimelijke steun voor IS al enorm , wat moet het ginder dan niet zijn.
Inderdaad , geen groot verlies, eerder een zegen.
Er zal "randschade" zijn maar heel weinig denk ik.
Pericles is offline  
Oud 4 februari 2015, 09:29   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hier is de heimelijke steun voor IS al enorm , wat moet het ginder dan niet zijn.
Inderdaad , geen groot verlies, eerder een zegen.
Er zal "randschade" zijn maar heel weinig denk ik.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
HIER
zonbron is offline  
Oud 4 februari 2015, 09:33   #5
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

Blijkbaar gaan ze het liever zijn gangs laten gaan.... en de planeet tot de hel laten worden...geen kat die er om in zit ...
de vuile muilekoek is offline  
Oud 4 februari 2015, 10:07   #6
Klein Licht
Minister-President

Standaard

De Amerikanen hebben niet alleen Duitsland platgebombardeerd

Ze hebben ook dorpen in Limburg gebombardeerd om met de stenen wegen te verstevigen

En hebben zowat al hun burgers die er een beetje Japans uitzagen in concentratiekampen gestoken

Leren uit de geschiedenis lijkt me hier dus niet gepast
Klein Licht is offline  
Oud 4 februari 2015, 10:23   #7
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Je Moslimvriend Bekijk bericht
Hebt u bewijzen voor een heimelijke steun? Waaruit leid u dat af?

Beste mededemens, hoe ziet u dat er een heimelijke steun is voor IS

Hebt u "tastbare" bewijzen? Jij moet echt opletten want dit is echt gevaarlijk wat je doet, dit is een vorm van demonisering en ontmenselijking
Ja hoor , de plaatselijke gazettenverkoper werd zelfs gewaarschuwd, geen Charlie Hebdo of we slaan je winkel plat.
Hier in Leuven kweken ze wel goed , steevast eentje aan de hand , eentje in de koets en eentje in de buik . De al wat oudere kinderen dealen weet om de dop of de OCMW uitkering aan te vullen .
En echt waar met de kilo hé , al meerdere malen gezien op de hoek tussen de Strijdersstraat en de Tweewaterstraat.
Voor hen is het hier het paradijs.
Pericles is offline  
Oud 4 februari 2015, 10:41   #8
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Laten we alstublieft leren uit de geschiedenis van Duitsland waarbij de bevolking ook de NAZIS hielp,

Hebben de Amerikanen ook Duitsland platgebombardeerd? NEEN
Sorry, maar haal geen voorbeelden aan als je er niets over weet.

Als er iets is wat de Amerikanen (en Britten) wél gedaan hebben is het gans Duitsland naar de steentijd gebombardeerd. Honderden steden zijn compleet met de grond gelijk gemaakt. Steden met waar 90, 95 of zelfs 98% van de bebouwing weggevaagd zijn, zijn géén verzinsel.

Op menselijk vlak kwamen daardoor 500.000 tot 600.000 Duitse burgers om. Om dat ook nog maar van ver te benaderen zou de coalitie zijn bombardementen danig moeten opschroeven. En het zullen tapijtbombardementen met honderden vliegtuigen tegelijk moeten zijn dan.
poekieJ is offline  
Oud 4 februari 2015, 12:48   #9
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we alstublieft leren uit de geschiedenis van Duitsland waarbij de bevolking ook de NAZIS hielp,

Hebben de Amerikanen ook Duitsland platgebombardeerd? NEEN
Blijkbaar kent u uw geschiedenis niet goed. Onder andere het bombarderen van Dresden was echte oorlogscriminaliteit. Méér dan duizend Engelse en Amerikaanse bommenwerpers hebben Dresden plat gebombardeerd. Men heeft zelfs een systematische manier gebruikt van bombarderen om een alles verschroeiende vuurstorm te créeren die door de stad raasde.
Gipsy is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be