![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het belastinggeld zal worden terugbetaalt met vertraging.
De belastingaangifte zal een stuk ingewikkelder worden. Die grote Verandering is toch een hele opluchting ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit bevestigt mijn stelling dat de gewestvorming (en daarmee gepaard de vorming van nieuwe fiscale/sociale enz.) grenzen vooral een inwikkelde en dure aangelegenheid is, die geen voordelen opbrengt voor de burgers. Een van de voornaamste redenen waarom ik tegenstander geworden ben van de opdeling van dit land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Belastingaangifte ingewikkelder maken = ook moeilijker voor die stompzinnige ambtenaren die het moeten controleren. De boekhouder is slimmer dan die paljassen. Ingewikkelder maken = meer terug krijgen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eens welke partijen de zesde staatsmisvorming onderhandeld hebben. Hint: Quasi allemaal behalve de partij die je nu onder vuur neemt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse Belastingdienst oogt nochtans veel professioneler.
Onlangs nog een aangifte voor erfopvolging moeten doen. Dat was blijkbaar Vlaams geworden, al stond dat niet vermeld op de site van het Ministerie van Financiën. Ik had de formulieren op die site al ingevuld (een kluwen van onduidelijkheid) - maar op de site van de Vlaamse Belastingdienst stond ook een formulier: veel duidelijker en efficiënter. Tja.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat verbaast me niets.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijf thuis, grote snoever ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 maart 2015 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu niet, morgen niet en nooit niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de tweede post van de draad staat wel een link. En in die link wijt men de vertraging aan de 6° staatshervorming. En die ga jij in onze schoenen schuiven ? Dat vind ik wel even bij de haren getrokken. En dan is er nog iemand die het verband niet ziet in een andere post. Dat ligt pertang toch duidelijk voor de hand. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn dada inzake belastingen die terug betaald moeten worden:
iedere burger zou een rekening moeten hebben bij de staat. Van die rekening moet elke belastingsambtenaar op het juiste ogenblik het juiste bedrag kunnen afhalen. En ook op de juiste moment terugstorten. Telkens met als waardedatum de zeer precieze wettelijk bepaalde datum van aanslag. Dus vb. wat betreft de gewone jaarlijkse inkomstenbelasting: voor elke burger dezelfde kalenderdag. Al wat "teveel" op die rekening staat, moet marktconform interest opbrengen. Als wat er "in het rood" op staat, moet marktconform een boete-interest opleveren. Speel je dan op veilig, en betaal je je belasting enkele weken te vroeg: je hebt een markconforme intrest. Heb je even een cash tekort: geen erg, je betaalt de marktconforme prijs daarvoor. Werd je teveel voorheffing afgehouden: no problema. Dat is volgens mij het absoluut eerlijkste systeem. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |