Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2015, 09:47   #1
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard Kusttrein naar Oostende verliest achterste wagons...

De trein van Antwerpen naar Oostende is zomaar zijn achterste wagons verloren. Door het incident verloren de dagjestoeristen anderhalf uur onderweg naar de kust. Het is niet het eerste probleem met een Desirotrein van Siemens. Dat schrijft de krant Het Nieuwsblad vandaag.

Net voor Lokeren verloor de trein zaterdag zijn laatste drie rijtuigen. "Het was een extra lange trein omdat we veel reizigers richting kust verwachtten. Gelukkig werkten alle veiligheids*systemen waardoor de wagons automatisch tot stilstand kwamen. De treinbestuurder slaagde erin met een technicus die wagons weer aan te koppelen, maar we hebben toch beslist de trein in Lokeren te laten. De reizigers zijn daar overgestapt op een andere trein naar Gent, waar ze op een trein richting kust mochten. Daar arriveerden ze met anderhalf uur vertraging", zegt NMBS-woordvoerder Paul Van Aelst.

Nog volgens Van Aelst van de NMBS is het de eerste keer dat dit met een Desiro-treinstel gebeurt. De trein is met alle wagons naar een werkplaats gebracht voor verder onderzoek.

En dit is niet de eerste keer dat er problemen zijn met de type trein.
Maar ja, besparen op werkvolk, besparen op onderhoud en besparen op de tijd dat de machinisten hebben om hunne trein gereed te maken.En bij dit type trein doen de machinisten zelf de remproef ipv de schouwer.
Dit type trein koppelt automatisch, daar is geen rangeerder bij nodig maar als een rangeerder een trein koppelt kan de rangeerder nakijken of alles veilig is.
Gaat in de toekomst nog gebeuren wacht maar af.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Desiro.jpg‎
Bekeken: 151
Grootte:  33,0 KB
ID: 99580  


Laatst gewijzigd door Patrick M. : 24 augustus 2015 om 09:48.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 10:23   #2
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Dit type trein koppelt automatisch, daar is geen rangeerder bij nodig maar als een rangeerder een trein koppelt kan de rangeerder nakijken of alles veilig is.
Gaat in de toekomst nog gebeuren wacht maar af.
De NMBS gebruikt dit soort automatische koppeling al 35 jaar zonder noemenswaardige problemen. Uw doemscenario heeft dus, naar goeie NMBS-gewoonte, een beetje vertraging opgelopen lijkt me...

Laatst gewijzigd door Scorpio : 24 augustus 2015 om 10:23.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 11:05   #3
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Achterste wagons die loskomen van een trein vind u geen noemenswaardige problemen, rare redenatie.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 11:07   #4
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht

En dit is niet de eerste keer dat er problemen zijn met de type trein.
Maar ja, besparen op werkvolk, besparen op onderhoud en besparen op de tijd dat de machinisten hebben om hunne trein gereed te maken.En bij dit type trein doen de machinisten zelf de remproef ipv de schouwer.
Dit type trein koppelt automatisch, daar is geen rangeerder bij nodig maar als een rangeerder een trein koppelt kan de rangeerder nakijken of alles veilig is.
Gaat in de toekomst nog gebeuren wacht maar af.
Treinen koppelen zonder rangeerder is iets wat zo ongeveer elk degelijk spoorwegbedrijf in Europa doet. De NMBS heeft bijvoorbeeld nog steeds veel meer personeel dan bijv. de SBB.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 11:52   #5
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

En toch , geen ongeval , en slechts anderhalf uur vertraging .
Mocht er een aanhangwagen op de E-40 loskomen , dan was het niet schade-of slachtoffer-vrij gebleven .
Zou het dan slechts anderhalf uur vertraging opleveren ?
Dus , proficiat voor de werkende veiligheidssystemen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 11:55   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht

En dit is niet de eerste keer dat er problemen zijn met de type trein.
Maar ja, besparen op werkvolk, besparen op onderhoud en besparen op de tijd dat de machinisten hebben om hunne trein gereed te maken.En bij dit type trein doen de machinisten zelf de remproef ipv de schouwer.
Dit type trein koppelt automatisch, daar is geen rangeerder bij nodig maar als een rangeerder een trein koppelt kan de rangeerder nakijken of alles veilig is.
Gaat in de toekomst nog gebeuren wacht maar af.
Waarmee je wil zeggen dat we terug moeten naar de tijd dat er nog strontrapers achter de trein liepen? Het gaat hier puur om de kwaliteit van die treinstellen en niet om eer te kort aan personeel.

Gij zijt zelf treinbestuurder zeker? Aan uw manier van klagen te zien zou ik denken van wel.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 13:15   #7
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Achterste wagons die loskomen van een trein vind u geen noemenswaardige problemen, rare redenatie.
Wanneer er zo één incident is in 35 jaar, zonder de minste aanwijzing dat dit het resultaat is van het feit dat er geen rangeerder aan te pas kwam, dan is dat een incident dat onderzocht moet worden, en niet, zoals u laat uitschijnen, het begin van het einde.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 24 augustus 2015 om 13:16.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 14:06   #8
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Wanneer er zo één incident is in 35 jaar, zonder de minste aanwijzing dat dit het resultaat is van het feit dat er geen rangeerder aan te pas kwam, dan is dat een incident dat onderzocht moet worden, en niet, zoals u laat uitschijnen, het begin van het einde.
de veiligheidssystemen hebben vermeden dat er een andere trein op de achtergelaten wagons zijn opgereden . Het is een echt rampscenario , maar de systemen hebben gewerkt . En nu beginnen de overlevenden te klagen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 18:11   #9
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Wacht maar, ge gaat mij nog moeten gelijk geven maar dan is het te laat.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 21:15   #10
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Wacht maar, ge gaat mij nog moeten gelijk geven maar dan is het te laat.
Da's serieus het beste antwoord dat je hebt?

Da's best wel een beetje zielig.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 22:43   #11
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.940
Standaard

Blijkbaar in een akute opstoot van dyslektie had ik nu toch zeker wel niet gelezen:
KUTTREIN NAAR OOSTENDE VERLIEST ACHTERSTE...

Tsssss
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 augustus 2015 om 22:44.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 23:30   #12
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.937
Standaard

Kusttrein naar Oostende verliest achterste wagons ....
Ik ben toch benieuwd hoe de reizigers hierop zullen reageren !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Blijkbaar in een akute opstoot van dyslektie had ik nu toch zeker wel niet gelezen:
KUTTREIN NAAR OOSTENDE VERLIEST ACHTERSTE...

Tsssss
Foei
▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂
▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 08:07   #13
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.940
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik ben toch benieuwd hoe de reizigers hierop zullen reageren !!
Dat zal afhankelijk zijn in welke wagon ze zitten. Die in de achterste wagons zullen aan de grond genageld zijn en dat niet alleen van verbazing.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 08:50   #14
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 12.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
blah
Vreemd, ik heb nog nooit geweten dat er ooit iets bij de NMBS te wijten is aan een menselijke fout.

ALTIJD is het het materiaal.

Bij de NMBS moeten dan toch wel alleen supermensen werken.
__________________
Conservatives say that guns are for sport, hunting, and self defense because that’s what they use them for.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 08:58   #15
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Ik ben aangenaam verrast dat de NMBS die wagons nog heeft teruggevonden.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 08:59   #16
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
De NMBS gebruikt dit soort automatische koppeling al 35 jaar zonder noemenswaardige problemen. Uw doemscenario heeft dus, naar goeie NMBS-gewoonte, een beetje vertraging opgelopen lijkt me...
Onjuist. Er zijn al eerder incidenten geweest met die koppeling (GF-koppeling) Nooit met de hanricots.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 25 augustus 2015 om 09:03.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 09:02   #17
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Vreemd, ik heb nog nooit geweten dat er ooit iets bij de NMBS te wijten is aan een menselijke fout.

ALTIJD is het het materiaal.

Bij de NMBS moeten dan toch wel alleen supermensen werken.
Dan lees je toch over de woorden heen, want je bewering is pertinent onjuist.
Kan natuurlijk ook liggen aan de berichtgeving, die vaak met totaal gebrek aan kennis de kranten vult.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 25 augustus 2015 om 09:05.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 09:41   #18
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Dat zal afhankelijk zijn in welke wagon ze zitten. Die in de achterste wagons zullen aan de grond genageld zijn en dat niet alleen van verbazing.
Het betrof een splitsen tussen onderling onafhankelijke treinstellen, niet tussen rijtuigen van zo een motorstel. De reizigers zullen van niets geweten hebben en zich enkel geërgerd hebben aan het lange wachten en het gebrek aan informatie tenzij de treinbegeleider zich op het afgesplitste stel bevond
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 10:27   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
En dit is niet de eerste keer dat er problemen zijn met de type trein.
Maar ja, besparen op werkvolk, besparen op onderhoud en besparen op de tijd dat de machinisten hebben om hunne trein gereed te maken.En bij dit type trein doen de machinisten zelf de remproef ipv de schouwer.
Dit type trein koppelt automatisch, daar is geen rangeerder bij nodig maar als een rangeerder een trein koppelt kan de rangeerder nakijken of alles veilig is.
Gaat in de toekomst nog gebeuren wacht maar af.
't Lijkt er wel op dat u pleit om de computer af te schaffen en weer de oude fichebakken in te voeren. Met uw pleidooi schijnt u voorstander te zijn van een oude beroepen en een tegenstander van de technologie.

Als een aantal manuele handelingen tegenwoordig automatisch of sneller kunnen worden uitgevoerd, stelt zich inderdaad de vraag of er nog een specifieke functie voorbehouden voor is.

Is dat een probleem?

Neen, toch?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 10:50   #20
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Onjuist. Er zijn al eerder incidenten geweest met die koppeling (GF-koppeling) Nooit met de hanricots.
Te weinig om te kunnen spreken van een systematisch probleem. Incidenten ga je altijd hebben. En dat er nooit problemen geweest zijn met manuele koppelingen, daar geloof ik niks van.

Citaat:
Dan lees je toch over de woorden heen, want je bewering is pertinent onjuist.
Kan natuurlijk ook liggen aan de berichtgeving, die vaak met totaal gebrek aan kennis de kranten vult.
Geen held in het herkennen van sarcasme zeker?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be