![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Als man dacht ik soms wel eens dat misdaden tegen vrouwen een diffuus voorkomen is, zoals in centraal Europa.
Als een vrouw hier het bloed onder de nagels van een man haalt, is dit dus geen reden om geweld te gebruiken door de man. De laatste jaren kom ik echter ook steeds te weten dat er op aard contreien zijn waar vrouwen massaal vernederd of kapot gemaakt worden. Zo uit m'n hoofd haal ik drie gebieden aan waar ik als vrouw nooit geboren zou willen worden: - De Sahel en Nigeria waar er vrouwenbesnijdenis plaatsvind. - Latijns Amerika waar er veel geweld is tegen vrouwen, inclusief gendermoord (=mannen die vrouwen doden). - En wat nu actueel is; het gijzelen en verkrachten van vrouwen (en kinderen) door IS en Al Qaida. Wat volgens mij ook hun grootste drijfveer is. Ik wordt hier stil van terwijl ik dit schrijf, omdat ik hier niets aan kan doen. Behalve mijn eigen omgeving in ere houden.
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Macho-cultuur. Om dat te bestrijden, hebben we zelf ook macho's nodig. En moeten we dus macho's kweken, die uiteindelijk dezelfde ongelijkheid (O.A. bij ons) in stand houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Naar mijn mening krijgen zei/zij de grote vissen niet allemaal te pakken, en worden kleine vergrijpen regelmatig overtrokken gestraft. Ik bedoel dus dat men bij zowel kleine als grote misdaden tegen vrouwen de objectiviteit niet mag verliezen.
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 18 november 2015 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]()
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou graag hebben dat een vrouw zich eens beklaagt. Niet de zelfverklaarde mannelijke ridder van de vrouwenrechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Leg nu nog eens uit wat gendermoord is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Gender betekent : betrekking hebbend op een geslacht of sexe.
Gendermoord betekent dat de ene sexe de andere dood. In Latijns Amerika is dit natuurlijk dat mannen vrouwen doden. Ik neem aan dat sommige mannen daar zich niet kunnen beheersen bij ruzie, bedrog, of pesterij. Natuurlijk zijn er verschillen in de verschillende Latijns Amerikaanse landen.
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 24 november 2015 om 16:12. |
![]() |
![]() |