Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2016, 03:33   #1
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard Landen waar je (nu) niet moet wonen

http://www.bloomberg.com/news/articl...able-economies

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 februari 2016 om 03:35.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 03:48   #2
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Ranking van slecht presterende economieen; op basis van inflatie + werkloosheid.

Citaat:
1 Venezuela
2 Argentinie
3 Zuid Afrika
4 Griekenland
5 Oekraine
6 Spanje
7 Servie
8 Turkije
9 Brazilie
10 Kazachstan
Landen die boven hun stand hebben geleefd en commodity landen. Enkel Servie en Oekraine zijn een vreemde eend in de bijt.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 februari 2016 om 04:05.
Oud 26 februari 2016, 10:44   #3
Guinevere
Banneling

Standaard

Korreltje zout.

Er is wat meer in het leven dan economie (lees geld) alleen. Ik zie daar prachtige landen tussen die lijst staan.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 10:54   #4
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Prachtige landen om op vakantie te gaan..

Maar als je de huur moet betalen + gezin moet onderhouden, etc. Ander verhaal.
Oud 26 februari 2016, 11:09   #5
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Prachtige landen om op vakantie te gaan..

Maar als je de huur moet betalen + gezin moet onderhouden, etc. Ander verhaal.
En als je geen huur of hypotheek moet betalen, veel basisvoorzieningen gratis zijn (bv. water) en je een andere levensstandaard hanteert om je gezin te onderhouden omdat je verzot bent op je land?

Of als je het heel goed en wel hebt in je villa in 1 van die landen? Het is niet allemaal kommer en kwel, hoor.

Ik wil ook niet zeggen dat die landen paradijzen op aarde zijn, wat volgens mij geen enkel land is, maar om nu te beweren dat je op basis van de economie "er nu niet moet wonen", vind ik kort door de bocht. Daarom, korreltje zout.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 26 februari 2016 om 11:09.
Oud 26 februari 2016, 14:05   #6
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Korreltje zout.

Er is wat meer in het leven dan economie (lees geld) alleen. Ik zie daar prachtige landen tussen die lijst staan.
Ook met uitnodigende hangmatten?
Oud 26 februari 2016, 15:49   #7
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ranking van slecht presterende economieen; op basis van inflatie + werkloosheid.

Landen die boven hun stand hebben geleefd en commodity landen. Enkel Servie en Oekraine zijn een vreemde eend in de bijt.
... stoute moslims ...
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 16:19   #8
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En als je geen huur of hypotheek moet betalen, veel basisvoorzieningen gratis zijn (bv. water) en je een andere levensstandaard hanteert om je gezin te onderhouden omdat je verzot bent op je land?

Of als je het heel goed en wel hebt in je villa in 1 van die landen? Het is niet allemaal kommer en kwel, hoor.

Ik wil ook niet zeggen dat die landen paradijzen op aarde zijn, wat volgens mij geen enkel land is, maar om nu te beweren dat je op basis van de economie "er nu niet moet wonen", vind ik kort door de bocht. Daarom, korreltje zout.
Ik woon in Suriname. Heb ooit eens in een stadje/dorp Moengo gewoond. Daarzo; (destijds) geen internet, ruis op de TV, werkloosheid >80%.

Jawel ik had mijn hangmat en ja ik dronk uit cocosnoten. Ik had kippen, eenden, etc. Maargoed stel ik had daar mijn gezin op laten groeien wat dan ?

Denk die cocosnoten en die hangmat weg, en je ziet dat de omgeving een puinhoop is zonder toekomstperspectief. Mensen die een wil hebben trekken naar de stad, de 'probleemgevallen' blijven over.

Sectarische kerken floreren, tienerzwangerschappen, extreem hoog percentage dropouts, alcoholisme probleem, een bezoek aan de dokter betekent voor 5 uur in de ochtend in de rij staan om pas om 11.00 u geholpen te worden (mensen met geld worden eerder geholpen) etc..

Een paradijs is geen paradijs meer zonder werk, en waardevaste valuta is ook belangrijk. Juist omdat de laagste inkomensgroepen degenen zijn die geen tot nauwelijks een inflatiegecorrigeerd inkomen krijgen.

Een plattelands ideaal hebben is leuk voor Belgie, elders -waar de economische centra in de stad liggen- is de realiteit anders.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 februari 2016 om 16:34.
Oud 27 februari 2016, 10:59   #9
Zwitser

Standaard

Citaat:
Korreltje zout.

Maar waarom zou je naar een "prachtig land" met een slechte economie trekken, als je ook naar een prachtig land met een goede economie kan verhuizen...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2016, 11:34   #10
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar waarom zou je naar een "prachtig land" met een slechte economie trekken, als je ook naar een prachtig land met een goede economie kan verhuizen...
Gaat het hier over waar Belgen beter wel of niet naartoe verhuizen? Het is niet geheel duidelijk vanuit welke optiek dit topic werd gestart.

De vraag is: mogen we (of politici) verklaren dat men beter niet woont in landen die Bloomberg tussen de miserabelste economieën ter wereld zet? Neen, ik vind dat kortzichtig.
Oud 27 februari 2016, 12:08   #11
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat het hier over waar Belgen beter wel of niet naartoe verhuizen? Het is niet geheel duidelijk vanuit welke optiek dit topic werd gestart.

De vraag is: mogen we (of politici) verklaren dat men beter niet woont in landen die Bloomberg tussen de miserabelste economieën ter wereld zet? Neen, ik vind dat kortzichtig.
Viva Ryadh en Mekka!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2016, 12:40   #12
serres
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
omdat we weigeren om robot's te zijn
serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2016, 12:50   #13
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik woon in Suriname. Heb ooit eens in een stadje/dorp Moengo gewoond. Daarzo; (destijds) geen internet, ruis op de TV, werkloosheid >80%.

Jawel ik had mijn hangmat en ja ik dronk uit cocosnoten. Ik had kippen, eenden, etc. Maargoed stel ik had daar mijn gezin op laten groeien wat dan ?

Denk die cocosnoten en die hangmat weg, en je ziet dat de omgeving een puinhoop is zonder toekomstperspectief. Mensen die een wil hebben trekken naar de stad, de 'probleemgevallen' blijven over.

Sectarische kerken floreren, tienerzwangerschappen, extreem hoog percentage dropouts, alcoholisme probleem, een bezoek aan de dokter betekent voor 5 uur in de ochtend in de rij staan om pas om 11.00 u geholpen te worden (mensen met geld worden eerder geholpen) etc..

Een paradijs is geen paradijs meer zonder werk, en waardevaste valuta is ook belangrijk. Juist omdat de laagste inkomensgroepen degenen zijn die geen tot nauwelijks een inflatiegecorrigeerd inkomen krijgen.

Een plattelands ideaal hebben is leuk voor Belgie, elders -waar de economische centra in de stad liggen- is de realiteit anders.
Suriname is ook nog eens in mijn topic "vluchten uit Europa waarnaartoe" vermeld geweest.
Als blanke zou ik niet in Suriname gaan wonen met de bedoeling om daar permanent te blijven. Ooit komt er misschien een clash, waarbij de kolonist, of alles wat blank is tenminste, zijn rekening gepresenteerd blijft. De situatie ginder valt mi niet los te koppelen aan de situatie in Nederland. Als Nederland in een anarchie terechtkomt, dan zijn nederlanders in hun oud kolonies vogelvrij.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2016, 14:17   #14
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nogal wat gereisd.
Ik zou wél willen wonen in Zuid-Afrika of Argentinië
In een (grote) stad.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2016, 17:06   #15
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Suriname is ook nog eens in mijn topic "vluchten uit Europa waarnaartoe" vermeld geweest.
Als blanke zou ik niet in Suriname gaan wonen met de bedoeling om daar permanent te blijven. Ooit komt er misschien een clash, waarbij de kolonist, of alles wat blank is tenminste, zijn rekening gepresenteerd blijft. De situatie ginder valt mi niet los te koppelen aan de situatie in Nederland. Als Nederland in een anarchie terechtkomt, dan zijn nederlanders in hun oud kolonies vogelvrij.
Goed punt wat je aanhaalt. Betreft Zuid Afrika is de relatie tussen zwart en blank verpest door de boerenoorlog, dunkt me. Het is daarna nooit meer goedgekomen, en er is sindsdien veel wrok tussen zwart en blank. Voorheen was de verhouding tussen zwart en blank (Afrikaners) en zwart goed. Net als in het huidige Colombia en Brazilie, echter de zwarten kennen/kenden in deze landen wel hun 'plaats'. De Engelsen hebben de zwarten bewapend destijds in de boerenoorlog, en tja sommigen van hen waren 'dol' op de Afrikaner vrouwen -die alleen met de kinderen op de boerderijen achterbleven, dit terwijl mannen aan hetvechten waren-, dat is wachten op wraak natuurlijk. De zwarten die de Afrikaners rantsoenen gaven, werden door de Engelsen afgestraft, hun woningen werden door de Engelsen in brand gestoken en net als de Afrikaners in concentratie kampen gezet. De Afrikaners hebben de Engelsen gevraagd de zwarten buiten de oorlog te houden te houden. Dit is dus niet gebeurd; Zuid Afrika is door de boeren oorlog op een verschrikkelijke manier verscheurd. Blame the British Empire.

Suriname is een ander land, in het pre-penicillinetijdperk was het klimalogisch niet geschikt voor blanken om zich daar permanent te vestigen. In het verleden stierven blanke vrouwen stierven bij de vleet in het kraambed, of anders eerder bij menstruaties. Er kon zich nooit een kerngroep van blanken ontwikkelen. Boeroe's daargelaten maar deze groep zouden in Zuid Afrika eerder voor kleurling doorgaan -tenminste de meesten-. Blanken worden in Suriname niet gehaat, sterker zijn geliefd.

Overigens kan je prima in de stad Paramabo wonen in tegenstelling tot de periferie. In de koloniale tijd was er overal werk, ook de periferie, maar die tijd is dus echt voor altijd (denk ik) helaas over. Suriname heeft na de slavernij Nederland geld gekost ipv opgeleverd zoals Nederlands Indie. Voormailig premier Colijn verzuchtte eens, laat alsjeblieft Suriname onderlopen met water. Nederland heeft na de ontdekking van bauxiet Suriname willen verkopen aan Amerika, echter dat ging van tafel omdat de Surinaamse elite zich hevig verzette.

Betreft 'voglvrij' , no way !

en

elk land staat op zichzelf.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 februari 2016 om 17:35.
Oud 27 februari 2016, 17:46   #16
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Niet alle landen staan op de lijst. Het is bovendien enkel een optelsom van inflatie + werkloosheid.

Niet de heren politici maar ik heb het topic met topic-naam geopend. Ik ga er dan ook niet vanuit dat jij je (nu) in deze landen gaat vestigen. Dit door de reeds aangehaalde punten 'inflatie + werkloosheid'.

Tenzij je vanuit Belgie een baantje bij een NGO of een multinational op de kop kan tikken om daar te werken; waarin je bovendien in harde valuta wordt uitbetaald. Dan wordt het een ander verhaal, een beetje valsspelen eigenlijk.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 februari 2016 om 17:55.
Oud 29 februari 2016, 07:28   #17
Sukkelaar

Standaard

Citaat:

Ik mis Mexico in je lijstje.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2016, 07:33   #18
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Viva Ryadh en Mekka!
En dubai, je kan daar zelfs Duvel drinken.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2016, 07:34   #19
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tenzij je vanuit Belgie een baantje bij een NGO of een multinational op de kop kan tikken om daar te werken; waarin je bovendien in harde valuta wordt uitbetaald. Dan wordt het een ander verhaal, een beetje valsspelen eigenlijk.
Je brengt me op gedachten. Voor een NGO werken, de palmbomen, de kokos noten met melk, de harde valuta....en bewezen gutmensch status

Laatst gewijzigd door Odol : 29 februari 2016 om 07:35.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2016, 02:07   #20
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 maart 2016 om 02:23.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be