![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien maakte U het ook al mee.
Uw huisdokter waar u jarenlang een goede 'relatie' met aangeknoopt had kiest voor zijn pensioen wat u het hem/haar ook zal gunnen. U bent dus verplicht om op zoek te gaan naar een andere huisdokter en dan komt de kat op de koord. Er zijn artsen te kort. Ook bouwen er vele dokters een patiëntenstop in. Steeds meer jonge huisartsen voeren patiëntenstop in U zoekt naarstig verder naar een nieuwe huisdokter maar de kans is tegenwoordig best klein dat u die dokter snel zal 'vinden'. Dus, dan sta je daar te jammerklachten en na te denken wat er met uw dossier gebeurd is nadat uw vroegere huisarts van zijn/haar pensioen is gaan 'genieten'. Ook zij 'vechten/vochten' om het beroep 'aantrekkelijker te maken Ik ben zelf in zo een rare situatie terechtgekomen en ik heb nog steeds geen nieuwe huisdokter 'gevonden' en op de spoed in een kliniek loop je echt zomaar niet binnen als er iets mocht misgaan met uw gezondheid, begrijpelijk dat men dat niet doet maar toch. Medinieuws Zo zie je maar ... Niet getreurd, al die bootvluchtelingen zijn allemaal artsen dus is dat binnenkort ook opgelost. Yeah right!!!! ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 augustus 2016 om 10:04. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In Wallonië hebben ze te veel artsen - of toch meer dan er riziv-nummers beschikbaar zijn. In Vlaanderen hebben ze er te weinig - zij het wel zoveel als er riziv-nummers beschikbaar zijn.
Naar verluidt is Vlaanderen goed bezig en Wallonië slecht. *kuch* |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
|
Citaat:
Dan volgen zware studiejaren waarop ik geen kritiek heb : de afgestudeerden moeten inderdaad klaar zijn om hun job naar voldoening te verrichten en als ze dan beginnen werken starten er velen een deeltijdse praktijk. Mijn vraag is waarom zo een strenge voorselectie. En dan maar klagen dat er te weinig zijn! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Europees Commissaris
|
Smijt die markt gewoon open. Geen numerus clausus meer.
Maak een einde aan de kunstmatige schaarste die de artsenlobby zelf heeft gecreëerd.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
a) welke regering en wanneer, is begonnen met zo'n selectief toegangsexamen?
b) zijn we volledig blind geworden voor de redenen waarom ze dat destijds invoerden ? c) welke ministers van volksgezondheid hebben wel of niet tijdig genoeg de juiste aantallen toelatingen te voorzien ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|