![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Aviapartner-werknemers getuigen: "Ganse dag op je knieën en 5, 6, 7 vluchten per dag"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10...-op-je-knieen/ Sire u ministers leren niets bij. Zij kunnen ook niet tot een conclusie komen (winteruur) dat wanneer zich iets voordoet bij DHL zij misschien ook best “next door” gaan kijken. In bijlage de nodige staving hiervan. En het is voor de gebruikers altijd de fout van diegene die staakt. Stakingsrecht zeggen zij afschaffen zolang het niet voor hun deur gebeurd. Vakbonden zijn ook niet meer wat zij geweest zijn sinds dat zij voor de Overheid werken. Laat het dan maar een “wilde staking” zijn. Waardoor reizigers hun rechten voor een deel verliezen. De directie spreekt niet met de werknemers van Aviapartner iets wat te begrijpen is in een land dat “liberaal” bestuurd wordt. Jobs, jobs, maar wat voor jobs? Normaal zou buiten PANO de ganse pers op hun nieuwsdienst of onderzoekafdeling al lang mensen gestuurd hebben ter plaatse. Ja laat het de televisiekijkers na DHL-PANO nog een bevestiging krijgen van de werkomstandigheden maar deze keer wel op hun knieën en in een lage ruimte. Ze mogen (de maatschappij en de reizigers) al blij zijn dat zij mensen vinden. Met hun personeel te kort zou de CEO toch moeten begrijpen dat deze mensen moeilijk te vinden zijn. Moet je vervolgens dan niet zorgen dat die mensen zich goed voelen? Maar nee, het zijn maar “werkende mieren” laat de situatie maar rotten zij krijgen toch altijd de schuld. Media, ga kijken-filmen en toon ons hoe dat die werkomstandigheden er uitzien, toon het ons a.u.b. en dit voor het algemeen belang en voor de waarheid te kennen in dit dossier. Maak de Belg/ Vlaming slimmer en help de democratie De minister: Na de Pano-reportage over opeenvolgende dagcontracten bij DHL Aviation zat vice-eersteminister en minister van werk Kris Peeters samen met de directie en vakbonden van het bedrijf. Hij liet zijn administratie ook een onderzoek voeren. De acties laten hun eerste positieve resultaten zien. Kris Peeters: “Na de Pano-reportage in mei heb ik de directie en vakbonden van DHL Aviation ontvangen. Ik heb mijn diensten ook een onderzoek laten voeren. De eerste resultaten zijn positief. http://www.krispeeters.be/portfolio/...neemt-sterk-af Maken bedrijven misbruik van dagcontracten? Sociale dumping op Belgische niveau Hoe voelt het om elke dag te wachten op een bericht van het uitzendkantoor, heb ik een job morgen of niet? En wat dat doet met een jonge mens? https://www.een.be/pano/maken-bedrij...-dagcontracten DHL Aviation will launch an internal investigation into possible abuse of one-day contracts [Pano – één] By Bart Noëth - 10 May 2017 https://www.aviation24.be/airlines/d...acts-pano-een/ Aviapartner dreigt nu ook in Oostende met staking, tot zondagochtend acties in Zaventem Gisteren om 11:15 door pvm, svg http://www.standaard.be/cnt/dmf20181026_03878228 Vandaag nog steeds staking Aviapartner op Brussels Airport: nieuwe onderhandelingen om 10 uur • o kv • 28 oktober 2018 • 02u40 • Bron: Belga https://www.hln.be/nieuws/binnenland...kr%26taal%3DNL Staking Aviapartner gaat zondag gewoon verder, directie schiet met scherp op vakbonden Gisteren om 21:11 door jtp | Bron: BELGA https://www.gva.be/cnt/dmf20181027_0...zigers-rekenen Aviapartner-werknemers getuigen: "Ganse dag op je knieën en 5, 6, 7 vluchten per dag" https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10...-op-je-knieen/ Met minister Bellot is het juist hetzelfde hij die vroeger kritiek had op de minister van de NMBS (Johan Vande Lanotte heeft niets onthouden voor de dag dat hij aan zet zou zijn.. Bewijsvoering volgt in het onderwerp: NMBS met de fiets op de trein- geen sprake van, waarom? https://forum.politics.be/showthread.php?t=245600 Dat de “posting” over slimme digitale meters niet meer aandacht krijgt is vraag stellend, hoe komt dat? Digitale meters Tommelein kondigt half jaar uitstel aan. https://forum.politics.be/showthread.php?t=245677 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 12.182
|
![]() Citaat:
Als je dat geen goed idee vindt, leg dan ook uit waar toekomstige techniekers vandaan gaan komen. Overigens, moest avia-partner automatiseren zodat deze jobs niet meer nodig waren, ze zouden ook staken. Iedereen wil veel geld voor weinig inspanning. Daarom hoeven we nog niet te denken dat dat een goed idee is op lange termijn.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 28 oktober 2018 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() Dus: allen naar Schiphol of Eindhoven.
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.281
|
![]() Raspoutine, ik denk dat je niet weet wat werken is. Ik heb in de jaren '60 in Winterslag en Houthalen in de mijnen gewerkt, op de knieën, in het stof, in de hitte en in het water, met de verplichting om een vooraf bepaald quotum te halen met een breekhamer en een schop. Vertel mij dus niet wat tegenwoordig "hard werken" genoemd word.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
|
![]() Als die bagagisten hun werk te zwaar en onderbetaald vinden waarom zoeken ze dan geen ander werk? Waarom is daar dan toch zoveel volk aan de slag? Of poken de vakbonden het ongenoegen alweer zodanig op dat er spontaan stakingen uitbreken?
Ik hoor links en rechts dat de vakbonden leeglopen door al die stakingen: leden van de vakbonden zeggen hun lidmaatschap op omdat ze het slachtoffer werden van wilde stakingen. Sta daar maar eens op Zaventem als die idioten het werk neerleggen. Laatst gewijzigd door Hypochonder : 28 oktober 2018 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
|
![]() Ook dat nog...
https://www.tijd.be/ondernemen/lucht...ieren/10064002 Aviapartner zit in slechte financiële papieren Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.392
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 33.745
|
![]() Citaat:
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Citaat:
Het Journaal Laat https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaa...et-journaal-L/ Ook vandaag staking bij Aviapartner, financiële toestand bedrijf lijkt onderhandelingen te overschaduwen https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10...-eenzijdig-do/ Of gaat Aviapartner gewoon failliet en komt er een nieuwe aanbesteding… Een nieuwe concessiehouder of neemt Swissport het ganse? En hoelang duurt dit? Het gaat dus al geruime tijd slecht met Aviapartner België. Is dat een reden om onvolledige ploegen het vuil werk te laten doen, net alsof dat die het huis gaan rechthouden met zoveel gecumuleerde schulden. En wat met Brussels Airport, Enerzijds om net zoals bij de aanslag waar kon worden vastgesteld dat de veiligheidsapparatuur (slimme camera’s en personeel) ) niet voldoende aangepast was aan wat de markt destijds in aanbod had. Anderzijds zou men toch denken dat zij die tegenover de Vliegtuigmaatschappij die aankomen-vertrekken van Zaventem minstens jaarlijks controleren of zij waarvan de goede werking en continuïteit (van de openbare dienst- luchtwegen)afhangt wel in orde zijn. Het bewijs dat het in concessie geven niet altijd de goede oplossing is… Met Aviapartner was dat duidelijk niet het geval. Geldproblemen? Ploegen die met een zeker aantal mensen moeten werken is van grot belang. Bij deze staking merkt dat zij al geruime tijd onderbemand waren. Het kan toch niet dat een luchthaven exploitant dat niet te weten komt. Met wat zijn wij bezig? Het stranden van x-000 reizigers die niet beter wettend de schuld gaan geven aan die ploegen die met drie het werk van vijf moeten doen. Het is een schande van deze mensen in zulke condities te laten werken en dan nog met tijdelijke contracten. Liberaal Flexibel heet dat of wat? Zijn dit – jobs – jobs- jobs die er volgens de regering zijn bijgekomen of wat? Slavenarbeid noem men dat. Hoe hebben die mensen, die waarschijnlijk hun best hebben gedaan dit zolang volgehouden? Het Journaal Laat Herbekijk hier "Het journaal laat" van zondag 28 oktober. zo 28 okt 22:43 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaa...et-journaal-L/ Onderhandelingen opgeschort, staking Aviapartner duurt verder Gisteren om 22:48 door sgy, ddm | Bron: eigen berichtgeving, Belga http://www.standaard.be/cnt/dmf20181028_03886648 Staking Aviapartner gaat vandaag gewoon verder: “Vertrouwen is compleet zoek” • o KV o IVI o ADN o AW • 29 oktober 2018 • 05u25 • Bron: Belga https://www.hln.be/nieuws/binnenland...kr%26taal%3DNL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Après nous le déluge - nu in Zaventem - L’étau se resserre
En hier komt de « politiek » https://www.youtube.com/watch?v=WDTIjOWKG-4 Stilaan komen wij « benadeelden » Belgen aan de « hoofdschotel”. https://images.tijd.be/view?iid=dc:1...=1540656900000 Reynders-boy moet staking op luchthaven oplossen 28 oktober 201816:04 https://www.tijd.be/politiek-economi.../10064007.html Zij -Dehaene-Di Rupo – Verhofstadt –Reynders enz… http://portfolio.lesoir.be/main.php?...serialNumber=2 https://o1.llb.be/image/thumb/58ad6d...9817ffe7db.jpg https://www.youtube.com/watch?v=4VPDWPuEsmQ&gl=BE Zij die België verkocht hebben, regies (lucht en post) inbegrepen. Vandaag opnieuw wordt een deel van Bussels Airport te koop gesteld. Waarom Belgische pensioenfondsen nooit kandidaat zijn geweest is ook een goede vraag? Waarom, GIMV en PMV , wie zijn zij en waar gaat het publiek geld (alweer) naartoe en naar wie gaan de (totale…) winsten? En wie krijgt de”postjes” Didier Reynders, l'homme assiégé 11/05/17 Bruno Raveschot Journaliste https://canalz.levif.be/expert/didie...al-659993.html Didier Reynders, l'homme assiégé Olivier Mouton Journaliste politique au Vif/L'Express 15/05/17 ?* 10:00 Du Le Vif/L'Express du 12/05/17 nummer 19 Kazakhgate, Arabie saoudite, cumuls dans son cabinet, tensions au sein de la suédoise : le vice-Premier MR est pris pour cible et vit des moments très difficiles. Mais cet animal blessé pourrait mordre en retour. Enquête. https://www.levif.be/actualite/belgi...al-659277.html Inhoud beeld : https://images.tijd.be/view?iid=dc:1...=1540656900000 https://www.tijd.be/politiek-economi.../10063976.html Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 29 oktober 2018 om 08:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() even de fact check doen :
7 vluchten per dag. 195 passagiers per vlucht. 15 kilo bagage per passagier. 4 werknemers (minimaal) per ploeg per te behandelen vlucht. 8 werkuren per dag. 60 minuten per uur. Dat wil dus zeggen dat elke werknemer van #Aviapartner ZEVEN KILO BAGAGE PER MINUUT moet « behandelen ». en uit de flight sheets blijkt bovendien dat één Avia ploeg zelden of nooit aan 7 vluchten per dag komt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.025
|
![]() Citaat:
![]() die werken dan wel niet maar toch...…….. Laatst gewijzigd door fransV : 29 oktober 2018 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Terecht dat die mannen staken. Van mij mogen ze all-in gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.376
|
![]() Dat zijn ze dan ook aan het doen. Avia gaat eraan.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Kapot maken dat bedrijf. Dat een ander en beter de plaats inneemt. En als die geen fatsoenlijk voorwaarden wilt geven, ook kapot staken. Tot men het doorheeft dat mensen geen beesten zijn en deftig behandeld moeten worden. Vliegtickets mogen overigens een stuk duurder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
roofkapitalisme, of onrealistisch vakbondsmilitantisme? Laatst gewijzigd door Anna List : 29 oktober 2018 om 11:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() Citaat:
ze zullen er ver mee geraken, binnen drie maand een faillissement. allemaal op straat, gedaan met zwaar werken. en stuk voor stuk mannen met een gegeerd profiel bij werkgevers! ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 29 oktober 2018 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
veel hebben ze niet te verliezen tov de dop he ? |
|
![]() |
![]() |