![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() TOP artikel in De Tijd
Noot: Daniel Rodenstein gaat verder op de officiële cijfers, waar ook een aantal vragen kan bij gesteld worden Ik herinner me in de maand april dhr. Van Gucht die tijdens het Journaal komt melden dat er 103 sterfgevallen waren in de woonzorgcentra te wijten aan Covid-19, waarvan 3% (SLECHTS DRIE PERCENT) getest. Dit indachtig heeft Daniel Rodenstein nog meer gelijk Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zie je maar, uiterst rechtse artsen bestaan ook
![]() Dit laatste stuk vind ik extra belangrijk, men heeft zich vergist van pandemie maar willen het niet toegeven. De oplossing is erger dan het kwaad. SARS-CoV-2, het virus dat beladen wordt met alle zonden van de wereld, heeft geen uitstaans met de allerergste gevolgen van deze pandemie. Dat zijn namelijk de maatregelen en beslissingen genomen om deze ziekte tegen te gaan (maar die in werkelijkheid bedoeld waren voor een echt dodelijke ziekte, waar we nu niet mee te maken hebben), die de vreselijke impact hebben en blijven hebben waarvan we allen getuige zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Covid 19 is de eerste pandemie sinds de Spaanse Griep. Dwz dat het wereldwijd verspreid is.
Vorige ‘pandemieën’ zoals de vogelgriep waren makkelijk te isoleren, met Covid lukt dat heel moeilijk. En dat er weinig doden zijn is niet waar. We zitten nu al tegen het miljoen aan. Zonder de huidige medische kennis en maatregelen waren het er waarschijnlijk tien keer meer.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk eens na ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zit er dik in.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 augustus 2020 om 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() interessant genoeg om de link zelf te posten !
https://www.tijd.be/opinie/algemeen/.../10246264.html
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs Word-O-meter heeft het over 805.000, da's 80% van jou miljoen In Brazilië krijgt elk hospitaal een vergoeding van +/- € 1.800 per gestorven Covid-19 patiënt. Gevolg: in bepaalde ziekenhuizen wordt bijna elke dode gerapporteerd ald covid-19 slachtoffer ... money in the pocket Ik herinner me in de maand april dhr. viroloog Van Gucht die tijdens het Journaal kwam melden dat er 103 sterfgevallen waren in de woonzorgcentra te wijten aan Covid-19, waarvan 3% (SLECHTS DRIE PERCENT) getest, dus van 4 was men zeker de andere 99 niet echt. U catch my drift?
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Kijk naar Zweden ... amper of geen maatregelen ...
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ben geen betaalmuur tegengekomen , hoor.
![]() |
#13 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verkoudheden zijn waarschijnlijk ook pandemieen, maar om dezelfde reden worden die zo niet genoemd. Een pandemie die wel al aan de gang is sinds de jaren 80, is de AIDS pandemie. Die voldoet wel aan de term, en loopt nog altijd. Niettemin is het vooral griep die als pandemieen heeft gewerkt: Ik zal er enkele opsommen, na de Spaanse Griep: https://en.wikipedia.org/wiki/1961%E...olera_pandemic https://en.wikipedia.org/wiki/1957%E...uenza_pandemic https://en.wikipedia.org/wiki/2009_swine_flu_pandemic Citaat:
Citaat:
Je moet weten dat een NORMALE griep rond de 400 ~ 600 duizend doden PER JAAR veroorzaakt in de wereld. De Spaanse griep zat rond de 50 miljoen of zo (bij een 4 keer kleinere wereldbevolking). Corona is een nijdige ziekte waar men aan kan sterven, maar de pandemie is tot nu toe niet echt veel erger dan een griep epidemie van de gewone soort. Het is in rijke landen dat er veel meer slachtoffers gevallen zijn dan de normale griep, maar in landen die minder rijk zijn, is het verschil veel kleiner. Tot hier toe is de schade door de pandemie zelf zo goed als onmerkbaar, en de schade door maatregelen ertegen ongezien sinds WO II, en misschien zelfs erger. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan wel raar dat men statistisch het verschil niet kan zien tussen landen met en zonder maatregelen zoals een lockdown.
Ik ga dat artikel niet NOG eens posten he. Je moet echt eens Brazilie en Peru vergelijken he. Die maatregelen hebben totaal geen effect op het aantal doden, dus kan je toch niet zeggen dat ze er 10 keer minder veroorzaken. Ik begrijp niet hoe je die uiterst duidelijke waarneming blijft negeren: lockdowns veranderen het aantal doden niet. Men kan het onderscheid niet maken. Statistisch gezien is het aantal doden per miljoen inwoners bij lockdown landen ononderscheidbaar van niet-lockdown landen. Wat verschil maakt is: - een rijk land zijn - oude bevolking hebben - bevolking met overgewicht hebben. DAT zijn de factoren die statistisch WEL heel significant werken op het aantal doden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() En waarschijnlijk zijn in een aantal westerse (onder invloed van WHO) én corrupte landen de cijfers zwaar overschat ...
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we hebben dus aanwijzingen dat de maatregelen tot nu toe geen verschil gemaakt hebben qua dodenaantal (wel eventueel qua vastgesteld aantal besmettingen, wat zou willen zeggen dat de maatregelen vooral mensen belet hebben van besmet te zijn, die weinig kans hebben om eraan te sterven). Ik ga corona niet afdoen als een griep, het is wat nijdiger. Maar niet ZOVEEL nijdiger. Het is in geen enkele verhouding tot de gigantische maatschappelijke schade door maatregelen. Die is van de orde van een wereldoorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nochtans is het dodencijfer in Brazilie niet erger dan het dodencijfer in Peru waar strenge maatregelen getroffen werden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Hij heeft me verteld dat in de regio waar zijn familie woont 0.0 gevallen zijn van Covid-19, alles gaat daar z'n normale gangetje. Hij en z'n familie kent niemand die geleden heeft, laat staan gestorven is aan Covid-19. De maatregel van de minister van volksgezondheid om +/- € 1.800 toe te kennen heeft het aantal dodelijek slachtoffers logaritmisch doen stijgen, volgens Juliano.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, het kan verschillen van regio tot regio he. Ik heb 1 (een) persoon in mijn familie die het gehad en getest is. Hij werkt dan ook in het noordoosten van Frankrijk waar het het hevigste woedde. Hij is twee weken wat suf geweest, meer niet. Ik heb een tijd gedacht dat ik het zelf ook opgedaan had, maar ik ben sero negatief. Ik heb een collega gehad die tijdens de lockdown vermoedelijk het spul gehad heeft, maar is niet getest.
Laatst gewijzigd door patrickve : 22 augustus 2020 om 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Het is eerder een plandemie dan een pamdemie patrick, believe me!
![]() |