![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik hoorde daarstraks iemand zeggen: Allez 't is nu weekend en we kunnen nergens heen.
Horeca dicht, sportwedstrijden zonder publiek... Een idee zou kunnen zijn om terug naar een 6 daagse werkweek te gaan. Tijdelijk en niet zomaar. Het zou een enorme boost aan onze economie geven, dat is zeer zeker. Maar je zou dit gedurende 10 weken kunnen doen. Dan heeft iedereen 10 extra dagen gewerkt. Hiermee kan je een betaalde, zo gesloten mogelijk lock-down invoeren van 14 dagen. Enkel noodhulp moet kunnen. Zou je hiermee het virus niet een kopje kleiner kunnen maken? Daarbij, we zijn eigenlijk serieus in de tijd 'verwend' geworden. In de jaren 60-70 was het zelfs nog een normale zaak dat men 6 dagen op de week werkte. Laatst gewijzigd door De Prof : 23 oktober 2020 om 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Werkgevers zijn al verantwoordelijk voor een groot aandeel van de verspreidingen door telewerk te weigeren en nu gaan we ze nog wat belonen? Ben jij een afgezant van VOKA?
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Zo goed als iedereen is nog aan het werk buiten de horeca en evenmentensector.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben tegen telewerk, er is geen enkele controle op de werknemer en de interactie ontbreekt die er wel op de werkplaats is. In een doorsnee bedrijf waar er productie, stockage, bestellingen klaarmaken, verpakking en verzending zijn de mensen die kunnen in aanmerking komen voor telewerk nog geen 5 procent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Goedingelichte bronnen hebben het nu over veralgemeend telewerken bij de politie en de brandweer. Met de laatste modellen drones zou hier een doorbraak voor de deur staan. Kleptomanen en pyromanen zijn gewaarschuwd.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() QED. U hebt het kaf van het koren weten te scheiden. Jij zit met het kaf. Bij mij zit het koren want ik laat ze enorm veel vrijheid. Ze zijn content en ik ben uiterst tevreden van hun werk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goe zot, 'k heb nu al 45 dagen verlof en 'k werk maar 4/5.
Eerst 10 weken 6 dagen gaan werken en u dan 2 weken thuis opsluiten? Gekker moet het niet worden. Als je dan toch Covid-19 wil bestrijden richt u dan tot diegenen die de reglementering en aanbevelingen aan hun laars hebben gelapt.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 oktober 2020 om 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt minder geconsumeerd. Je gaat de overproductie wat in de hand werken.
Wat je wel kan doen, is mensen extra inschakelen om de zorg te ontlasten. Het papierwerk van verplegers en dokters, met de ambulance rijden, schoonmaak in ziekenhuizen, idem in woonzorgcentra. Helpen bij testcentra en testlabo's. Daar zit misschien wat in.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 oktober 2020 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vandaag in HLN : een vrouwtje van 91 :" in de oorlog was er toch nog "sociaal contact". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is net het punt van het kapitalisme natuurlijk, de kloof tussen hen die surplus-kapitaal kunnen herinvesteren en degenen die tot loonslavernij zijn gedwongen. Dezelfde reden waarom men de private huurmarkt zou moeten afschaffen: een nood aan wonen kan geen basis zijn voor privé-personen om slapend nog rijker te worden.
|
![]() |
![]() |