Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2020, 14:06   #1
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard Kom Uit Je Kot!

Over 10 minuten pak ik men velo en doe ik een toerke om mijn weerstand tegen staat en andere parasieten wat te versterken.
'k Zal weer nie alleen zijn, tis ier begot al weken elke dag op straat een mooi-weer zondagnamiddag.
De dutsen die toch binnen blaren kweken op hun gat moeten het weten.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 14:12   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Over 10 minuten pak ik men velo en doe ik een toerke om mijn weerstand tegen staat en andere parasieten wat te versterken.
'k Zal weer nie alleen zijn, tis ier begot al weken elke dag op straat een mooi-weer zondagnamiddag.
Aan de kust regende het ('s morgends) vernam ik via gsm van mensen die ik ken en die daar wonen.
Oud 18 april 2020, 14:15   #3
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Fear The Walking Dumb.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 14:20   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Groot gelijk. Neem uw burgerplicht op. Wordt ziek ! Laat MIJ die plaatsen van mensen die van anderen hun herd immunity kunnen gebruik maken !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 14:24   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb deze morgen veel uitgeregende 'wielertoeristen' gezien.
Oud 18 april 2020, 17:26   #6
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Fear The Walking Dumb.
Op de supermarkt parkings is het dan fear the standing dumb wachtend op hun winkelkar rantsoen, even ver van elkaar staande als dat ze op de beach walken.
Maar je bent hypokriet genoeg om de objectieve gelijkenis naar je blinde vlek te schuiven zeker? Neem me niet kwalijk voor de verwijtende toon, ik pingpong hier maar.
Oud 18 april 2020, 17:33   #7
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Groot gelijk. Neem uw burgerplicht op. Wordt ziek ! Laat MIJ die plaatsen van mensen die van anderen hun herd immunity kunnen gebruik maken !
Altijd maar van 1 extreem naar ander.
Denk je nou dat niet klikklakken voor nazi's impliceert laksheid... onverantwoordelijkheid... whatever? Naast gewoon al onwil om griep op te lopen, haha?
Dat strand / zand en wind lijkt me op vlak van besmetting al heel wat veiliger dan een supermarkt parking met asfalt beton en mensen die minuten naast elkaar staan ipv te passeren, met als barriererif tussen virus en hand het doekje van de bewaker die raprap effe wrijft met 1 doekske per 10 of zo karren.

Er is niet zoiets als "burgerplicht", wel sociaal zijn, en diegenen in de samenleving met houding het verst ervanaf, noemen zich "overheid".
Oud 18 april 2020, 17:41   #8
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

De dees komt gemiddeld 2x week buiten.... ruimschoots genoeg vr mij al mag het mss wat meer (al bijna 1 kg erbij )
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 17:44   #9
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb deze morgen veel uitgeregende 'wielertoeristen' gezien.
En wat doe jij dan?
Je NAZI bons bellen en zeggen dat je gaat thuisbezig....errr soooory ...werken?

Maar kom, net 40 km afgedweild, 5 in stad, 9 stuks kledij voor kringwinkelpoorten en 1 stuk bij een kledingcontainer buiten stad, uit de zak gevallen voordat ie erin schoof en niet gezien allicht.
Behalve laatste allemaal wel nat dus wat zitten handwassen en hangt nu buiten te drogen. Daarna kijk ik voor eventuele kleine herstellingen (want zag er op eerste zich in orde uit). Kleine spullen wel, meestal. Er lag een dikke camouflage vest maar grotendeels katoen en dat is rommel, slijt veel te rap en herstel van zwakke stof is tijdverspilling.
Ben ook nog een Aldi binnengeweest uit opportuniteit, der stonden maar enkelen buiten te wachten dus mijn HAMSTEREN-vlag schoot subiet omhoog.

Laatst gewijzigd door Erw : 18 april 2020 om 17:50.
Oud 18 april 2020, 17:54   #10
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat doe jij dan?
Je NAZI bons bellen en zeggen dat je gaat thuisbezig....errr soooory ...werken?

Maar kom, net 40 km afgedweild, 5 in stad, 9 stuks kledij voor kringwinkelpoorten en 1 stuk bij een kledingcontainer buiten stad, uit de zak gevallen voordat ie erin schoof en niet gezien allicht.
Behalve laatste allemaal wel nat dus wat zitten handwassen en hangt nu buiten te drogen. Daarna kijk ik voor eventuele kleine herstellingen (want zag er op eerste zich in orde uit). Kleine spullen wel, meestal. Er lag een dikke camouflage vest maar grotendeels katoen en dat is rommel, slijt veel te rap en herstel van zwakke stof is tijdverspilling.
Ben ook nog een Aldi binnengeweest uit opportuniteit, der stonden maar enkelen buiten te wachten dus mijn HAMSTEREN-vlag schoot subiet omhoog.
Amai.
Oud 18 april 2020, 17:59   #11
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

(Wat hamsteren betreft, voorlopig niet meer nodig hier, ik kom alleen nog buiten vr wat fruit & groentjes xD) En ik ga dat ritme denk ik aanhouden zelfs na de lockdown, 1. ik ga sindsdien bewuster om met voeding (minder verspilling, doelgerichter koken enz.), 2. spaar er behoorlijk wat eurokes mee uit wat toch altijd mooi meegenomen is ^.^
Oud 18 april 2020, 18:01   #12
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Op de supermarkt parkings is het dan fear the standing dumb wachtend op hun winkelkar rantsoen, even ver van elkaar staande als dat ze op de beach walken.
Maar je bent hypokriet genoeg om de objectieve gelijkenis naar je blinde vlek te schuiven zeker? Neem me niet kwalijk voor de verwijtende toon, ik pingpong hier maar.
Maar jongen toch. Doe wat je niet laten kunt en stop met er over te zagen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 18:04   #13
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
(Wat hamsteren betreft, voorlopig niet meer nodig hier, ik kom alleen nog buiten vr wat fruit & groentjes xD) En ik ga dat ritme denk ik aanhouden zelfs na de lockdown, 1. ik ga sindsdien bewuster om met voeding (minder verspilling, doelgerichter koken enz.), 2. spaar er behoorlijk wat eurokes mee uit wat toch altijd mooi meegenomen is ^.^
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
De dees komt gemiddeld 2x week buiten.... ruimschoots genoeg vr mij al mag het mss wat meer (al bijna 1 kg erbij )
Oud 18 april 2020, 18:14   #14
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Toch terug wandelaars en fietsers gezien. Niet zoveel als bij dagen droog weer maar toch de moeite.
Is wel wat ambetant, al dat volk op die veel te smalle tweerichtingsfietspaden, elke fietser die wat rapper rijdt dan de toeristische sector moet voortdurend ploeteren tussen de NAZI rommel en in de weg van auto's om te kunnen passeren.
Ge beseft het pas goed als het elke dag zo is.
Terug veel NAZI patrouilles in stad. Verschillende keren hun blauwe kerstboom en een jankstoot, als ze weer eens mensen lastig vallen.

Terug niks gezien in Corona-tion Street. Als je zo alle dwingelandij klooierij ziet zou je denken dat er op elke hoek wel een dode ligt.

Maar het enige dat ik zag was een fietser die met een auto gebotst was op de top van een brug over ringvaart waar de NAZI's enkele dagen geleden stapels grote lego vormige betonblokken hebben geplaceerd, mogelijk voor werken aan de brug daar er een bord staat sterke hinder tot eind dit jaar.
De Kloje Nazi's hebben een verkeerslicht op wielekes gezet op het zo al smalle fietspad waardoor fietsers ook niet door kunnen en samen met auto's gelijk aanzetten om dan de eerste meters in elkaars weg te zitten door die helft overschot baanbreedte. En vala eerste ongeluk, allez dat ik zag dan, amper 2 dagen nadat die blokken er stonden.
Oud 18 april 2020, 18:19   #15
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Super, je hebt groot gelijk! Ze noemen het dom. Dat is zoals de vetkippen die de vrije kippen dom vinden omdat zij volgepropt worden met eten terwijl de vrije kip moet scharrelen. We weten allemaal wat er met vetkippen gwbeurt
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 19:42   #16
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Doe wat je zelf niet laten kunt, jongen.
Oud 18 april 2020, 19:46   #17
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch terug wandelaars en fietsers gezien. Niet zoveel als bij dagen droog weer maar toch de moeite.
Is wel wat ambetant, al dat volk op die veel te smalle tweerichtingsfietspaden, elke fietser die wat rapper rijdt dan de toeristische sector moet voortdurend ploeteren tussen de NAZI rommel en in de weg van auto's om te kunnen passeren.
Ge beseft het pas goed als het elke dag zo is.
Terug veel NAZI patrouilles in stad. Verschillende keren hun blauwe kerstboom en een jankstoot, als ze weer eens mensen lastig vallen.

Terug niks gezien in Corona-tion Street. Als je zo alle dwingelandij klooierij ziet zou je denken dat er op elke hoek wel een dode ligt.

Maar het enige dat ik zag was een fietser die met een auto gebotst was op de top van een brug over ringvaart waar de NAZI's enkele dagen geleden stapels grote lego vormige betonblokken hebben geplaceerd, mogelijk voor werken aan de brug daar er een bord staat sterke hinder tot eind dit jaar.
De Kloje Nazi's hebben een verkeerslicht op wielekes gezet op het zo al smalle fietspad waardoor fietsers ook niet door kunnen en samen met auto's gelijk aanzetten om dan de eerste meters in elkaars weg te zitten door die helft overschot baanbreedte. En vala eerste ongeluk, allez dat ik zag dan, amper 2 dagen nadat die blokken er stonden.
Pics or it didn't happen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 19:47   #18
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik hoop dan wel dat hij, in geval van besmetting, het fatsoen heeft zijn plaats in de IC af te staan.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 19:58   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je uit de kast gekomen?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 20:01   #20
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Super, je hebt groot gelijk! Ze noemen het dom. Dat is zoals de vetkippen die de vrije kippen dom vinden omdat zij volgepropt worden met eten terwijl de vrije kip moet scharrelen. We weten allemaal wat er met vetkippen gwbeurt
Ooit het boek "De Waterschapsheuvel" (vertaald van "Watership Down") van Richard Adams gelezen?
Dat was eigenlijk een samenlevings/mensenverhaal voorgesteld met konijnen als mensen.
Een stuk natuurgrond waarop een kolonie huisde werd bouwrijp gemaakt met bulldozers, uitgemoord met enkele overlevenden die door hun... "scharrelkunde" erin slaagden te ontsnappen.
Op hun zoektocht naar een nieuwe plaats troffen ze in de nabijheid van een boerderij een kolonie konijnen aan, die hen wilden accepteren. De konijnen waren groot, suggererende volop eten en goede kolonie.
Bleek echter dat de boer wortel en andere restanten legde voor de konijnen, als methode om af en toe eens konijn op zijn bord te hebben.
Elk konijn in de "dikke" kolonie wist het als publiek geheim, maar ze vonden het af en toe verdwijnend konijn een acceptabele prijs voor het eten.
Dus toen ze de troep foeragerende konijnen zagen afkomen was dat in hun ogen uitstel van executie voor henzelf.
In die kolonie was elke vraag die begon met "Waar is..." streng verboden. Immers, het betekende dat de boer weer een konijn had gevangen als menu.

De allegorie illustreert perfect de rotte rol van overheid in de samenleving. Een steeds verder slinkend deel van de bevolking wordt almaar meer opgejaagd door een steeds verder woekerende parasietenkolonie, terwijl de rest in afhankelijkheid van de parasieten wordt gedrumd om hun mond te snoeren. En de zo steeds verder toenemende warsheid van overheid van het eerste bevolkingsdeel drijft de parasietenleiders tot steeds driester wordende vrijheidsinperkingen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be