![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.405
|
![]() IG Metall de allergrootste Duitse vakbond wil zich opnieuw moeien met Tesla
(zoals bij Grohmann in 2017, waar een compromisoplossing gevonden werd) Maar deze meer gaat het over 10.000 werknemers. Dan zijn de aasgieren snel daar, zelfs als de Gigafabriek pas in de lente 2021 begint... Niet zo op de titel letten. Altijd wat sensatie creëren... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2020 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.444
|
![]() Dit lijkt heel erg op de situatie in de Verenigde Staten in de jaren tachtig toen niet-Amerikaanse autofabrikanten zich kwamen vestigen in de VS met als heel uitdrukkelijke eis dat ze niks te maken zouden moeten hebben met de "teamsters" en "Local xyz" en andere maffiabendes die in de VS de "vakbond" uitmaken...
Ze hebben daar hun zin gekregen door zich te vestigen in Staten waar de wetgeving dat toestond en/of te kunnen werken met een geheel ander soort vakbond dan die oude maffiabendes van rond detroit... Eens zien hoe ze dat bij de Moffen gaan regelen.Het mag wel gezegd dat in Duitsland de vakbonden niet zo wereldvreemd zijn gezien ze daar statutair deel uitmaken van de beheerraad van de bedrijven en feitelijk direct belang hebben bij het goed draaien van het bedrijf..... Maar anderszijds kennen we wel de heer Musk die avers is aan alles en iedereen die niet ergens een NUTTIGE funktie heeft in zijn bedrijven.Hoedanook zal hij moeten leren dat het in Europa anders gaat,en Duitsland,gezien de toch goeddraaiende economie,nog de minst slechte lokatie is.... Laatst gewijzigd door kelt : 11 december 2020 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.405
|
![]() Tesla zal wel een compromis vinden met IG Metall.
Probleem zal zijn als IG Metall een andere regeling treft met Tesla, dan willen de Duitse automerken dat ook... Er is wel een "maar" voor al die "West-Duitse merken", Brandenburg is een Bundesland (voormalig DDR) waar Tesla quasi de enige zeer grote autofabriek zal zijn, en "het rijk voor zich heeft". Bovendien was die Tesla-site al jarenlang voorzien dat BMW zich daar ging vestigen, dat ging niet door, BMW speelde die O-deelstaten tegen mekaar uit en koos in 2001 voor Leipzig, land Sachsen. En IG Metall Bayern was er als de kippen bij. Nu is Sachsen het (oostelijk) "autoindustrieland" bij uitstek geworden. ![]() https://standort-sachsen.de/de/branc...mobilindustrie Want eerst was er sprake dat Tesla zich zou vestigen niet ver van Luxemburg en Frankrijk. Dus Saarland of Rheinland-Pfalz. Is om diverse redenen niet doorgegaan. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 11 december 2020 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
Er wordt hard onderhandelt, maar eens er een akkoord is, dan houdt iedereen er zich aan. En zo hoort het. Geen wonder dat de Duitse industrie het goed doet.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |