Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2021, 11:09   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard Jong slachtoffer minder waard dan corona ouderling

Dus, volgens Geert Molenberghs zal een jong persoon niet geholpen worden omdat het vol ligt met corona oudevandagen die aan de intubatie liggen, intubatie heeft bij ouderen een overlevingskans van 5%-10% met revalidatie en longtransplantatie.

Geert Molenberghs waarschuwt voor versoepelingen: “Als je straks na je terrasje een ongeval hebt, zal niemand je kunnen helpen”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210414_93502337

Iets zegt me dat de medische wereld is doorgeslaan
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 11:15   #2
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

lol ja, angst zaaien is ook een manier eh
Oud 14 april 2021, 11:30   #3
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

geert trakteert toch niet

wie mist diene paljas aan tafel
Oud 14 april 2021, 11:52   #4
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Ze weten niet meer van welk hout pijlen maken om versoepelingen te kunnen blijven weigeren en hervatten van het normale leven te blijven saboteren.
Dan gaan ze maar wat uit hun duim zuigen en een toekomstig doemscenario verzinnen in de hoop om opnieuw proberen angst aan te jagen. Hahahaha..madame soleil.
Hoe belachelijk kun je jezelf nog maken, hoe laag kun je zinken?
molenberghs is de gek die denkt dat iedereen gek is, hij mag ook nachtelijke telefoontjes krijgen, net zoals de ranzige.
Misschien houden ze dan eindelijk eens hun vuile smoel om angst en paniek te zaaien met een kristallen bol.
Oud 14 april 2021, 12:11   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn sektarische maatregelen gebruikt en nu is eender welk gevaar of dat nu een virus of aliens zijn geloofwaardig onder het grote deel van de bevolking die zich onderworpen hebben.
Covid is de katalysator naar de redding, een nieuwe wereldorde.
Oud 14 april 2021, 12:14   #6
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dus, volgens Geert Molenberghs zal een jong persoon niet geholpen worden omdat het vol ligt met corona oudevandagen die aan de intubatie liggen, intubatie heeft bij ouderen een overlevingskans van 5%-10% met revalidatie en longtransplantatie.

Geert Molenberghs waarschuwt voor versoepelingen: “Als je straks na je terrasje een ongeval hebt, zal niemand je kunnen helpen”

Die oudevandagen hebben de maatregelen niet gevolgd dus ontkoppelen. First in, First Out.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 14 april 2021 om 12:15.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 12:18   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat heeft dit met jonge gasten te maken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 12:26   #8
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat heeft dit met jonge gasten te maken.
Omdat corona geen indruk maakt op jonge mensen, oordeelt Molenberghs dat die op een andere manier moeten afgedreigd worden.

Dát dus.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 12:50   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Omdat corona geen indruk maakt op jonge mensen, oordeelt Molenberghs dat die op een andere manier moeten afgedreigd worden.

Dát dus.
Is deze uitspraak tenminste wetenschappelijk onderbouwd ook ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 12:57   #10
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Uiteraard. Ik heb een wetenschappelijke opleiding genoten dus je mag dit kritiekloos aanvaarden.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 12:58   #11
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:

G. Molenberghs is geen medische expert, hij is een biostatisticus, dat is quasi hetzelfde beroep als een expert bij 'Blind Getrouwd', of een beursanalist...beredeneerd gokken in een stoffig nerdbureeltje.

Is ook op weg om Van Ranst van de eerste plaats in ongevraagde media optredens met doemdenkerij te stoten

Laatst gewijzigd door edwinp : 14 april 2021 om 13:00.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 13:05   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ze weten niet meer van welk hout pijlen maken om versoepelingen te kunnen blijven weigeren en hervatten van het normale leven te blijven saboteren.
Dan gaan ze maar wat uit hun duim zuigen en een toekomstig doemscenario verzinnen in de hoop om opnieuw proberen angst aan te jagen. Hahahaha..madame soleil.
Hoe belachelijk kun je jezelf nog maken, hoe laag kun je zinken?
molenberghs is de gek die denkt dat iedereen gek is, hij mag ook nachtelijke telefoontjes krijgen, net zoals de ranzige.
Misschien houden ze dan eindelijk eens hun vuile smoel om angst en paniek te zaaien met een kristallen bol.
Alles bij elkaar is het hier nog beter dan in de VS.
Er is daar ook corona + ze schieten je daar "per ongeluk" dood, alleszins al je neger bent.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 14:12   #13
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Alles bij elkaar is het hier nog beter dan in de VS.
Er is daar ook corona + ze schieten je daar "per ongeluk" dood, alleszins al je neger bent.
Ik heb niks te maken met de rest van de wereld.
Het is hier ook nog beter dan in afrika want daar sterven ze van de honger.
Het gaat hier om de terugkeer naar ons normale leven dat gesaboteerd blijft worden door klojo's met een titelke en afdreiging met waarzeggerij door een kristallen bol.

Wel, mijn kristallen bol zegt dat als alle maatregelen worden opgeheven, het normale leven gewoon zn gang zal gaan zoals voor de coronafobie, op voorwaarde dat het onwettelijk geknoei aan onze wetten voor vernietiging van onze rechten wordt teruggedraaid of het zal de politiek zuur opbreken.
Oud 14 april 2021, 16:32   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik denk dat het duidelijk is he. Waarom zou Molenberghs zoiets zeggen ? Want waarom zou het erg zijn om na een ongeluk na een terrasje niet opgenomen te worden, en niet als je thuis, helemaal geisoleerd, en al een jaar bibberend van de schrik, van de trap dondert ?

Hij had ook kunnen zeggen: en dan zullen geisoleerden die zodanig verzwakt zijn van de schrik en de isolatie en het gebrek aan buitenlucht, die van de trap vallen van zwakte en bibber, niet meer opgenomen kunnen worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 april 2021 om 16:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 19:02   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat het duidelijk is he. Waarom zou Molenberghs zoiets zeggen ? Want waarom zou het erg zijn om na een ongeluk na een terrasje niet opgenomen te worden, en niet als je thuis, helemaal geisoleerd, en al een jaar bibberend van de schrik, van de trap dondert ?

Hij had ook kunnen zeggen: en dan zullen geisoleerden die zodanig verzwakt zijn van de schrik en de isolatie en het gebrek aan buitenlucht, die van de trap vallen van zwakte en bibber, niet meer opgenomen kunnen worden.
Hij had hierover ook kunnen zwijgen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 19:15   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hij had hierover ook kunnen zwijgen.
Dan kom je niet in de belangstelling he.
Oud 14 april 2021, 19:42   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet hoe precies Meulenbergske dat formuleerde ...

Maar ik heb wel de Dweil gehoord op de persconferentie van vandaag. Hij gaf voorbeelden die niet leuk waren. Vb. een redelijk jongvolwassene waarbij hersentumor wordt vastgesteld. Normaal is dat onmiddellijk biopsie of zoiets, maar nu was het: we gaan noodgedwongen een korte tijd moeten uitstellen want de intensive care ... (ik denk: die gast gaat daar niet dood van, maar als ge een corona-intensive-care-patiënt daar weghaalt, dan is die wel dood een paar uur later ... die jonge gast zijn kansen worden evenwel toch ernstig gehypothekeerd.
daarom: de maatregelen zijn heel erg nodig. Ze hadden moeten veel steviger afgedwongen worden ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 19:43   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

En nu gaan we alweer wat gemekker horen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 19:48   #19
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet niet hoe precies Meulenbergske dat formuleerde ...

Maar ik heb wel de Dweil gehoord op de persconferentie van vandaag. Hij gaf voorbeelden die niet leuk waren. Vb. een redelijk jongvolwassene waarbij hersentumor wordt vastgesteld. Normaal is dat onmiddellijk biopsie of zoiets, maar nu was het: we gaan noodgedwongen een korte tijd moeten uitstellen want de intensive care ... (ik denk: die gast gaat daar niet dood van, maar als ge een corona-intensive-care-patiënt daar weghaalt, dan is die wel dood een paar uur later ... die jonge gast zijn kansen worden evenwel toch ernstig gehypothekeerd.
daarom: de maatregelen zijn heel erg nodig. Ze hadden moeten veel steviger afgedwongen worden ...
Ja, juist, nog meer repressie zou moeten nodig geweest zijn, en niet alleen hier, maar zo een beetje overal in de wereld, van Argentinië tot Griekenland.
Oud 14 april 2021, 19:49   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In tegendeel. Het volstaat een paar duizend mensen af te maken, en gans de IC is weer vrij. Dat is toch een peuleschil in vergelijking met 11 miljoen mensen hun vrijheden afnemen, 11 miljoen mensen waarvan het gros niet eens die IC bedden nodig heeft of zelfs maar KAN nodig hebben ?

Als het probleem is dat die vol liggen, maak die dan leeg he. Zoveel ambras is dat toch niet ? Dat gaat U wat, 2000 doden opleveren ? Dat is nog geen 10% van het "resultaat" van het gemaatregel tot nu toe, en dat is vergelijkbaar met de mensen die men vorig jaar in augustus voor het gemaatregel heeft doodgeknepen. Ik zie dus echt het probleem niet. We hebben al 1500 mensen doodgeknepen "voor de zaak", dan kunnen we dat nu toch ook eens in omgekeerde richting doen, nee ?

Trouwens, wat kan ons die onnozelaar met zijn hersentumor schelen ? Wij hebben veel en veel meer levensjaren verknoeid met het gemaatregel. Geef die met zijn hersentumor ook maar een goeie klop van de hamer op zijn kop, dan is dat probleem ook weer opgelost he. We gaan het land toch niet platleggen voor wat idioten met een hersentumor, nee ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 april 2021 om 19:51.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be