![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik bedoel, waarom onze hersenen gebruiken? Die hebben totaal geen nut.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graag en lijstje want nu heb je nog niets van inbreng (iets om over in discussie te gaan maw, of het al dan niet een leugen zou zijn) in deze draad gedaan hé.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van in het begin is hij daar fan van geweest zegt de leugenaar. Dan is hij ineens pro mondmaskers. Laatst gewijzigd door daiwa : 5 april 2021 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mij valt ook op hoe virologen en politici voor de langste tijd stoere praat verkochten over lockdowns, omdat ze daar dachten populairder mee te worden. Dat was ook het valse signaal van de in het begin nog bange bevolking. Rond de herfst werd duidelijk dat ook de Belg een hekel heeft aan restricties eerder dan dat hij er 'patriotisch' van wordt. De modale Vlaming snoepte in het begin ook van harde uitspraken, immers en tegenspraak wordt hier meer ondergronds geuit tot het naar boven komt.
In het begin waren geen landen zo verschillend als België en Nederland. Veel Nederlanders waren in het begin tegen al te veel beperkingen en wezen voor de langste tijd mondkapjes of niet-essentiële-winkel-sluitingen af en de burger werd er minder als kinderen behandeld. Helaas zijn ook zij klein gekregen. In 2020 waren wij 'bange Belgen' bij onze noorderburen en werd er met ons gelachen. Ook: rond de herfst werden de Vlamingen het vooral moe en waren de Walen nog voor striktere maatregelen. Rond Nieuwjaar waren de Walen eerder harder tegen beperkingen. Tijd is een belangrijke dimensie in deze crisis. Laatst gewijzigd door Weyland : 5 april 2021 om 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik krijg hoofdpijn van van die youtube filmpjes ineengestoken met fragmenten van 5 seconden volledig uit de context geknipte fragmenten door Jos Van Youtube en dan verspreid worden alsof het de absolute waarheid is.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bedankt voor de waarschuwing. Dat bespaart me de moeite om dit te bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat filmpje is oud nieuws. Niemand ontkent nog (behalve MvR zelf denk ik) dat er begin 2020 zwaar gelogen is over de mondmaskers. Het was voor ons eigen goed.
![]()
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Meer vrijheid, betere cijfers. Thans, minder vrijheid. Nu ja, de modale Nederlander is nog steeds vrij in omgang. Ik ben al een aantal keer in Nederland geweest ook al mocht het niet, enkel Zuid-Nederland. Ik zie nog steeds vrolijke gezichten eerder dan sombere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet toch wat ? Dat is hier anders al verschillende keren aan bod gekomen. ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iedere dag carnaval van de mondkapjes. Dat vind ik ervan. Het zij zo. Psychologisch kunnen ze mss werken in het respecteren van de afstandsregels. Enkel in waar ze verplicht zijn of onderweg ernaar, hoor.
Laatst gewijzigd door Weyland : 6 april 2021 om 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag me af wat men eigenlijk wil bewijzen met die wedstrijdjes van cijfertjes ? Is dat om het spannend te houden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nice try. Citaat:
Het is de overheid die maatregelen koppelt aan cijfers. Het is de overheid die een oorzakelijk verband meent vast te stellen tussen de cijfers en de maatregelen die zij afkondigt. In dat geval is het toch de logica zelve om te gaan kijken naar andere landen om te kunnen beoordelen of die maatregelen echt wel zorgen voor de gewenste cijfers? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb weet dat de overheid hier de maatregelen neemt in functie van de draagkracht van onze gezondheidszorg. Maatregelen zijn een noodzakelijk kwaad. Naar mijn bescheiden mening hangt alles af van ons gedrag en draai of keer het hoe je wil in het individualistische narcistische westen is dat alles behalve bevorderlijk voor het bestrijden van de gesel die ons nu teistert. We hebben hier nog heel weinig samenhorigheidsgevoel en of respect voor de samenleving en het openbaar goed. Moesten mensen zich gedragen zoals het hoort in tijden van pandemie dan waren maatregelen zelfs overbodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Geachte heren
De waarheid: Hoofddoeken zijn schadelijk voor de gezondheid. Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En achteraf komt die leugenaar dan zeggen dat hij van in het begin voorstander was van het dragen van een mondmasker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Het is eigenlijk door zijn gezever dat het virus zich heeft kunnen verspreiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |