Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2021, 11:44   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard “Mensenjagers” moeten in Oostenrijk ongevaccineerden opsporen

Naast de mensenhandelaars heb je nu ook de mensenjagers. (Oostenrijk)

Het klink alvast een beetje als: "U heeft niets meer te zeggen over uw eigen lichaam"

Citaat:
In Oostenrijk moeten speciale informanten aangesteld worden, die de opdracht hebben om personen op te zoeken en te bestraffen die zich niet tegen Covid-19 willen laten vaccineren. “Plezier in het werk met wetgeving en bestuurs-procedures” zijn voorwaarden om aangenomen te worden.
Bron

Mocht het allemaal waar zijn dan schrap ik Oostenrijk alvast van mijn vakantielijstje.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 december 2021 om 11:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 11:51   #2
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja ze gaan beginnen met persoonlijk op gesprek te komen en in te praten op de mensen.
Ze hebben een heel psychologisch stappenplan opgesteld om steeds meer mensen te overtuigen.
Het is een zware tijd om over je heen te krijgen, omdat het besef zich aandringt dat dit finaal verplicht gaat worden overal he. Overheden zijn al lang niet bevoegd meer, ze lopen mee in iets en rollen een agenda uit. Van democratie naar technocratie.
Oud 24 december 2021, 11:55   #3
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Moest het waar zijn en ook bij ons opgang maken dan kijk ik al rijkhalzend uit als er zo eentje bij mij langs komt om mij te overhalen voor de 3de prik. Dat wordt genieten.

Het zou zo kunnen gaan: Rogier Rumke belde met de Twijfeltelefoon, omdat hij in zijn specifieke medische situatie een afgewogen beslissing wil nemen of boosteren verstandig is of niet. Het gesprek was inderdaad zeer informatief, maar niet over de vraag of boosteren nu verstandig is of niet zoals uit het verloop van het gesprek zal blijken.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 12:19   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Die gaat dus zijn/haar beste dag niet hebben
Oud 24 december 2021, 12:42   #5
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een politieke beslissing...van hogerhand. Ook in België volgen de experten en politici gewoon. Ze doen alsof ze het weten, alsof ze controle hebben, alsof ze zelf beslissen, maar eigenlijk zijn het niet meer als verkopers die ons als democratisch of wetenschappelijk willen voorhouden wat op een hoger niveau ondemocratisch en misschien zelfs onwetenschappelijk beslist werd. Ondertussen veegt men alle commerciële belangen rond vaccin als niet bestaande onder tafel.

En wie weet zit er wel een grond van waarheid in sommige van die samenzweringstheorieën rond COVID. Dat het hier enkel om volksgezondheid zou gaan lijkt me in ieder geval dubieus. Maar dat is een taboe thema voor onze media.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 december 2021 om 12:43.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 12:44   #6
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja ze gaan beginnen met persoonlijk op gesprek te komen en in te praten op de mensen.
Ze hebben een heel psychologisch stappenplan opgesteld om steeds meer mensen te overtuigen.
Het is een zware tijd om over je heen te krijgen, omdat het besef zich aandringt dat dit finaal verplicht gaat worden overal he. Overheden zijn al lang niet bevoegd meer, ze lopen mee in iets en rollen een agenda uit. Van democratie naar technocratie.
Dienen we dan te geloven dat onze politici dat niet weten? Het lijkt wel alsof ze een spel met ons spelen.
Oud 24 december 2021, 12:53   #7
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een politieke beslissing...van hogerhand. Ook in België volgen de experten en politici gewoon. Ze doen alsof ze het weten, alsof ze controle hebben, alsof ze zelf beslissen, maar eigenlijk zijn het niet meer als verkopers die ons als democratisch of wetenschappelijk willen voorhouden wat op een hoger niveau ondemocratisch en misschien zelfs onwetenschappelijk beslist werd. Ondertussen veegt men alle commerciële belangen rond vaccin als niet bestaande onder tafel.
Dat stuk in het rood volg ik hoegenaamd niet. Er zijn helemaal geen beslissingen nodig op "een hoger niveau". Het volstaat om bepaalde condities te hebben en dan trekt er zich een dynamiek op gang die niet gestuurd is maar toch tot bepaalde bizarre taferelen leidt. Een dynamiek waar iedereen naar elkaar kijkt, elkaar volgt, niet durft af te wijken zodanig dat de illusie ontstaat dat het centraal gestuurd is. Maar dat is een illusie, er zit niemand aan Frankske te vertellen dat hij heel angstig moet zijn en al zijn hoop op vaccinaties te zetten, hij doet dat uit zichzelf omdat de dynamiek nu eenmaal zo is ontstaan.

Dat wilt niet zeggen dat er geen vuile spelletjes worden gespeeld bij belangwekkenden. Maar dat is niks nieuw en dat is volkomen normaal.
Oud 24 december 2021, 13:05   #8
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat stuk in het rood volg ik hoegenaamd niet. Er zijn helemaal geen beslissingen nodig op "een hoger niveau". Het volstaat om bepaalde condities te hebben en dan trekt er zich een dynamiek op gang die niet gestuurd is maar toch tot bepaalde bizarre taferelen leidt. Een dynamiek waar iedereen naar elkaar kijkt, elkaar volgt, niet durft af te wijken zodanig dat de illusie ontstaat dat het centraal gestuurd is. Maar dat is een illusie, er zit niemand aan Frankske te vertellen dat hij heel angstig moet zijn en al zijn hoop op vaccinaties te zetten, hij doet dat uit zichzelf omdat de dynamiek nu eenmaal zo is ontstaan.

Dat wilt niet zeggen dat er geen vuile spelletjes worden gespeeld bij belangwekkenden. Maar dat is niks nieuw en dat is volkomen normaal.
Ik las ergens dat je om heel de COVID strategie in de westerse wereld naar je hand te zetten het voldoende is om een twintigtal sleutelposities te controleren. En ik denk niet dat Van Ranst of Beke op zo'n positie zitten. Rutte misschien wel.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 december 2021 om 13:06.
Oud 24 december 2021, 13:59   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, vele mensen kunnen het concept van autonome dynamiek van een emergent fenomeen blijkbaar niet begrijpen. Maar het dient wel gezegd dat voor deze dynamiek, bijzonder, bijzonder domme mensen in heel heel grote getallen nodig zijn in bestuurlijke milieus.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 14:06   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Het klink alvast een beetje als: "U heeft niets meer te zeggen over uw eigen lichaam"

Bron

Mocht het allemaal waar zijn dan schrap ik Oostenrijk alvast van mijn vakantielijstje.
Waarom heb je hiervoor "jagers" nodig. Dit kan je toch perfect traceren via de beschikbare informatie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 14:15   #11
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, vele mensen kunnen het concept van autonome dynamiek van een emergent fenomeen blijkbaar niet begrijpen. Maar het dient wel gezegd dat voor deze dynamiek, bijzonder, bijzonder domme mensen in heel heel grote getallen nodig zijn in bestuurlijke milieus.
Je hebt enerzijds een WEF dat een nieuwe Wereldorde wil doordrukken en banden heeft met heel wat vooraanstaande politici, anderzijds een schijnbaar idioot maar wereldwijd toch vrij identiek beleid. Ik denk dat je die puntjes moet verbinden.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 14:15   #12
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen een concept wel of niet begrijpen en dat concept wel of niet afdoende vinden ter verklaring van het bredere verband.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 december 2021 om 14:16.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 14:19   #13
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tenzij er een panische angst leeft onder de bevolking, dan wordt een deel van de bevoling blijkbaar vanzelf dom. Men kan niet meer rustig rationeel nadenken.
Oud 24 december 2021, 14:52   #14
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bron

Dat heb je in een rechts land waar rechts af en toe aan de knoppen zit hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 14:58   #15
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat heb je in een rechts land waar rechts af en toe aan de knoppen zit hé.
Inderdaad, verbazend hoe goed dat trekt op wat links hier wil doordrukken
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 14:58   #16
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"bij twijfel niet doen", tja, dan valt heel dat vaccin verhaal in het water natuurlijk.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 16:24   #17
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zijn antwoord was dat hij dat niet weet, maar dat hij wel weet dat het nog niet bekend is. Toen ik hem vroeg of hij niet van mening is dat een advies om te boosteren dan nog helemaal niet aan de orde kan zijn, wilde hij daar niet op ingaan. Dat was volgens hem een politieke keuze.

Ik vroeg hem of hij als arts vindt: bij twijfel niet doen. Daarop kon hij geen antwoord geven omdat dat volgens hem ook een politieke vraag is.
Ik vermoed dat er ook veel dokters bang zijn of zich vragen stellen bij het gevoerde beleid of er zich bij neerleggen ...
Oud 24 december 2021, 16:26   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bron

Schitterend !

De jacht openen op Wappies !!!

Wanneer start men bij ons ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 01:35   #19
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Schitterend !

Nog een paar "boosters" en jullie zijn " the living dead "
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 05:50   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Schitterend !

Blokker in hart en nieren he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be