Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2022, 18:01   #1
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Kadyrov als opvolger van Putin?

Het is een bedenking die ik me recentelijk maakte..

Kadyrov krijgt heel veel PR aan Russische kant. Deed me een beetje denken aan Putin toen Jeltsin president was.

En ik ga ervan uit dat Putin wel degelijk ook aan de opvolgersvraag denkt...

Enerzijds lijkt het me nog steeds onwaarschijnlijk, ik geloof dat Kadyrov in Rusland zelf ook niet zo superpopulair is.. Anderzijds...

Wordt hij klaargestoomd?
Oud 14 augustus 2022, 19:10   #2
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

Kadyrov krijgt heel veel PR aan Russische kant. Deed me een beetje denken aan Putin toen Jeltsin president was.

Enerzijds lijkt het me nog steeds onwaarschijnlijk, ik geloof dat Kadyrov in Rusland zelf ook niet zo superpopulair is.. Anderzijds...

Wordt hij klaargestoomd?
Waar krijgt die randfiguur dan wel 'veel PR' aan russische kant volgens jou ?

Houden de russische media zich echt bezig met een lokale potentaat die zijn overleven koppelt aan blinde trouw aan Poetin, met zijn onnozele Jommeke-coiffure en zijn belachelijke baard ? Ga je zulke marginale figuren echt als opvolger van Poetin zien ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 19:38   #3
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Houden de russische media zich echt bezig met een lokale potentaat die zijn overleven koppelt aan blinde trouw aan Poetin, met zijn onnozele Jommeke-coiffure en zijn belachelijke baard ? Ga je zulke marginale figuren echt als opvolger van Poetin zien ?
Als je ook maar een beetje ook naar de berichtgeving van de 'andere kant' zou kijken valt dat op ja.

Nu ja het verbaasd me niet dat dat voor iemand die enkel naar 1 zijde luistert nieuws is.

De ad hominem / kinderlijke aanvallen op Kadyrov laat ik voor uw rekening ik heb geen sterke opinie over hem omdat ik sompelweg nog niet genoeg research naar hem gedaan heb en ik probeer dat te doen eerder dan mijn meningen op het uiterlijk van iemand te baseren. Die paragraaf zegt vooral veel over u.

Van wat ik van hem weet denk ik niet dat ik een fan van hem zal worden. Het viel me gewoon op hoeveel PR hij krijgt en ik vroeg me af of daar iets achter kan zitten.

Putin is per slot van rekening ongeveer 70 dacht ik en het zou me verbazen als hij niet ergens met zijn opvolging zoy bezig zijn. En die opvolger zal de gelegenheid moeten hebben om een positief imago bij de bevolking te creeren. Ik zie Kadyrov - maar zoals gezegd dat is op basis van wat ik oppervlakkig weet - niet direct als een staatsman om het zacht uit te drukken maar misschien vergis ik me.
Oud 14 augustus 2022, 19:52   #4
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Russen kijken neer op Tsjetsjenen (niet zonder reden) dus Kadyrov als opvolger van Poeten is wel de mop van het jaar.

Waar Kadyrov wel kans op maakt, is om hier forummod te worden. Want hij schijnt hier bij sommigen nogal wat respect af te dwingen.

Citaat:
Respect voor Kadyrov
Citaat:
Ik heb respect voor Kadyrov
Citaat:
Kadyrov is idd een speciaal geval : ik heb respect voor zijn gedrevenheid
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 21:21   #5
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Lijkt me meer de 'Ernst Röhm' van Poetin te zijn.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 21:58   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Russen kijken neer op Tsjetsjenen (niet zonder reden) dus Kadyrov als opvolger van Poeten is wel de mop van het jaar.

Waar Kadyrov wel kans op maakt, is om hier forummod te worden. Want hij schijnt hier bij sommigen nogal wat respect af te dwingen.
Ni zievere hee vanderzapig : uiteraard krijgt kadyrov mijn respect, omdat hij in zijn land Salafisten fysiek vernietigde. Iedereen die dat doet krijgt mijn respect. Daarvoor. En daar stopt het dan ook.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 22:49   #7
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ni zievere hee vanderzapig : uiteraard krijgt kadyrov mijn respect, omdat hij in zijn land Salafisten fysiek vernietigde. Iedereen die dat doet krijgt mijn respect. Daarvoor. En daar stopt het dan ook.
Een deel van een persoon kunnen respecteren, heb je daarvoor een bijl nodig?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 07:15   #8
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Wordt hij klaargestoomd?
Als Poetin een opvolger kiest , dan wordt dat een Rus en geen Tsjetsjeen.
Poetin kent de geschiedenis en droomt van een groot Russisch Rijk.

Laatst gewijzigd door cato : 15 augustus 2022 om 07:17.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 08:23   #9
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Als Poetin een opvolger kiest , dan wordt dat een Rus en geen Tsjetsjeen.
Poetin kent de geschiedenis en droomt van een groot Russisch Rijk.
Putin wil aanblijven tot het bittere einde. Hij is zelf teveel verwikkeld in constructies om de Russische staat te bestelen voor eigen fortuin. Als hij president af is verliest hij de macht om zich te verrijken en riskeert hij in het slechtste geval alles te verliezen.
Zoals een vulgaire Afrikaanse potentaat wil hij de macht tot aan zijn dood.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 10:13   #10
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Een deel van een persoon kunnen respecteren, heb je daarvoor een bijl nodig?
Ik denk dat Panda graag de bijl zou zetten in zijn postgeschiedenis, sinds hij zijn kazak heeft gedraaid.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 11:45   #11
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van wat ik van hem weet denk ik niet dat ik een fan van hem zal worden. Het viel me gewoon op hoeveel PR hij krijgt en ik vroeg me af of daar iets achter kan zitten.
Natuurlijk zit daar iets achter. Kadyrov als "Russische Held" opvoeren zorgt ervoor dat interne kritiek voortaan kan worden afgedaan als "anti-russisch" (en dus pro-nazi).

Er was namelijk de laatste tijd veel druk ontstaan om Kadyrov af te zetten (oa. wegens schending van mensenrechten), maar hij is voor het Kremlin strategisch te belangrijk in de regio. Poetin zat daarom tussen twee vuren, maar dat wil hij nu zo oplossen.

Verder hoopt men met Kadyrov de tegenstander te intimideren en proberen ze ISIS propganda wat na te doen in een poging om steun te krijgen bij jonge moslims.

Een moslim echter als de-facto hoofd van de Russische Orthodoxe Kerk? Ik denk het niet.
Oud 15 augustus 2022, 12:36   #12
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Een moslim echter als de-facto hoofd van de Russische Orthodoxe Kerk? Ik denk het niet.
Islam is ook maar een machtsdoctrine als Kerk.
Het gaat hier toch over macht he?
Oud 15 augustus 2022, 13:44   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Putin wil aanblijven tot het bittere einde. Hij is zelf teveel verwikkeld in constructies om de Russische staat te bestelen voor eigen fortuin. Als hij president af is verliest hij de macht om zich te verrijken en riskeert hij in het slechtste geval alles te verliezen.
Zoals een vulgaire Afrikaanse potentaat wil hij de macht tot aan zijn dood.
100 % akkoord !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 16:24   #14
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Wordt hij klaargestoomd?
Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Kadyrov krijgt veel PR omdat zijn Akhmat-forces voor Poetin goed werk leveren. Als president van Rusland zou dat een miscast zijn: hij is een Tsjetsjeense moslim terwijl Rusland bestaat uit 47% christenen en 41% Russisch orthodoxen, 6% moslims (en nog wat varia bijgeloof).

Verder heeft hij geen ervaring om een land politiek te leiden, noch de contacten op wereldniveau om zich te profileren, laat staan respect af te dwingen.

Je kan het als een soort appeasement beschouwen om zeker te zijn dat Kadyrov zijn troepen zo goed als mogelijk klaarstoomt om nog wat meer doorbraken te forceren in de Donbasregio. Meer zit daar volgens mij niet achter.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 17:03   #15
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Of misschien deze:
https://www.businessinsider.nl/vladi...olger-rusland/
Lekker dat speculeren.

Citaat:
Patroesjev is secretaris van de Russische veiligheidsraad en een van de weinige mensen naar wie Poetin nog luistert.
Hij is volgens de Nederlandse Rusland-expert Hella Rottenberg een politieke havik en anti-westers.

Laatst gewijzigd door Gerard R. : 15 augustus 2022 om 17:04.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 17:06   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Natuurlijk zit daar iets achter. Kadyrov als "Russische Held" opvoeren zorgt ervoor dat interne kritiek voortaan kan worden afgedaan als "anti-russisch" (en dus pro-nazi).

Er was namelijk de laatste tijd veel druk ontstaan om Kadyrov af te zetten (oa. wegens schending van mensenrechten), maar hij is voor het Kremlin strategisch te belangrijk in de regio. Poetin zat daarom tussen twee vuren, maar dat wil hij nu zo oplossen.

Verder hoopt men met Kadyrov de tegenstander te intimideren en proberen ze ISIS propganda wat na te doen in een poging om steun te krijgen bij jonge moslims.

Wie is dé leider van de islam in Rusland?

De grootste moskee van Europa staat trouwens in Moskou

Schuilt dan het gevaar nog achter een klein hoekje of schuilt er een 'addertje' onder het 'gras'?

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 augustus 2022 om 17:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 17:20   #17
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat Don Don Arsecommander die halve zool zal kiezen, al was het maar omwille van zijn schabouwelijk Russisch.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 17:40   #18
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Anti-westers is een vaag begrip geworden door de transformatie naar het centralisme en algemeen belang van communisme.
Die toen alomtegenwoordige "Vrije Westen" terminologie ten tijde van de Koude Oorlog, die kom je nu nergens meer tegen.
Tot ergens 2017, had de BE regimezender VRT nog een programma dat "De Vrije Markt" noemde.

Net zo, "Westen".
Oud 15 augustus 2022, 17:41   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Kadyrov krijgt veel PR omdat zijn Akhmat-forces voor Poetin goed werk leveren. Als president van Rusland zou dat een miscast zijn: hij is een Tsjetsjeense moslim terwijl Rusland bestaat uit 47% christenen en 41% Russisch orthodoxen, 6% moslims (en nog wat varia bijgeloof).

Verder heeft hij geen ervaring om een land politiek te leiden, noch de contacten op wereldniveau om zich te profileren, laat staan respect af te dwingen.

Je kan het als een soort appeasement beschouwen om zeker te zijn dat Kadyrov zijn troepen zo goed als mogelijk klaarstoomt om nog wat meer doorbraken te forceren in de Donbasregio. Meer zit daar volgens mij niet achter.
De Donbasregio is interessant wegens de concentratie van (o.a. zware) industrie.
Dáár gaat het om !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 17:42   #20
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Donbasregio is interessant wegens de concentratie van (o.a. zware) industrie.
Dáár gaat het om !

Nee, het gaat om waarom zware industrie daar concentreerde.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be