Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2022, 09:55   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard Laadpaal in eigen buurt, aanvraag vanaf 1 september

De zero-emissie premie heeft de Vlaamse regering geschrapt per 1.1.2020, was toen tot 4000 €. (Particulieren, zelfstandigen, vzw's en aanbieders van autodelen)

Ze hebben toen meer laadpalen beloofd voor diegenen die geen plaatsmogelijkheid hebben.

Men kan die vanaf morgen online aanvragen onder voorwaarden, dat laadpunt zou niets kosten voor de aanvrager.

(uiteraard vallen de (toekomstige) eigenaars van BEV die al zelf voor hun laadpunt op de eigen oprit of "in huisgarage" g€zorgd hebben daar niet onder)

Citaat:
Wie thuis geen plaats heeft, kan vanaf 1 september laadpaal aanvragen in eigen buurt

Brussel - Vanaf 1 september kan u een laadpaal aanvragen in de buurt van uw woning. Binnen de zes maanden moet de paal er staan. Electrabel en TotalEnergies haalden de concessie van de Vlaamse regering binnen.

Timmie van Diepen Vandaag om 03:00

Het was al langer beloofd, maar vanaf donderdag 1 september zou het ook zover moeten zijn: wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan vanaf dan via een online loket van de Vlaamse overheid een laadpaal aanvragen in de buurt van zijn woning. Vooral in steden is dat belangrijk, omdat veel autobezitters er geen eigen oprit hebben en dus ook niet kunnen laden aan een privélaadpaal. Wie via het loket een laadpaal aanvraagt, krijgt gratis een oplaadpunt op maximum 250 meter van zijn voordeur. Binnen de zes maanden na de aanvraag zou de laadpaal er moeten staan.

Het zogenaamde ‘Paal volgt Wagen’-loket past in het grote laadpalencontract van de Vlaamse regering. Het is geen geheim dat Vlaanderen als vooruitstrevende regio achterophinkt op het vlak van laadpalen. Vandaag telt Vlaanderen ruim 11.000 laadpuntequivalenten of CPE’s (een standaard laadpunt van 11 kW staat gelijk aan 1 CPE, nvdr).

“Tegen 2025 moet de teller op 35.000 laadpuntequivalenten staan en moet er langs de snelwegen en grote verkeersassen elke 25 km (ultra)snellaadinfrastructuur zijn”, zegt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld). “Dat moet het comfort van de bestuurders vergroten.”

Contract per provincie

Om de plaatsing van de gewone laders (tot 22 kW) te versnellen, besliste minister Peeters om per provincie een aparte concessiehouder aan te duiden. Op 15 juli, de laatste ministerraad voor het zomerreces, gunde de regering die contracten aan twee bedrijven. Electrabel, de Belgische energie-afdeling van de Franse multinational Engie, kreeg het contract voor Limburg, Antwerpen en Oost-Vlaanderen. TotalEnergies Marketing, een dochterbedrijf van de Franse energiereus Total, won de aanbesteding in West-Vlaanderen en Vlaams-Brabant.

LEES OOK. Elektrische revolutie bij De Lijn nu echt van start: stelplaats Winterslag krijgt laadpalen
De effectieve start liep echter vertraging op omdat E+drive, een van de verliezende kandidaten, naar de Raad van State stapte. Die heeft nu het verzoek tot schorsing onontvankelijk verklaard, waardoor de twee bedrijven kunnen beginnen.

Twaalf jaar opbrengsten

”Het gros van de nieuwe laadpalen zal via de aanvragen van burgers en het ‘Paal volgt Wagen’-plan worden geplaatst”, zegt de minister. “Daarnaast is er het ‘Paal volgt Paal’-plan.” Blijkt uit de data van bestaande laadpalen dat ze vaak worden gebruikt, dan komen er nieuwe laadpalen bij op dezelfde plaats. Tot slot krijgen ook de gemeenten inspraak. Via een apart loket kunnen zij aangeven op welke strategische locaties er best laadpalen worden geplaatst. “Het gaat bijvoorbeeld om laadeilanden op parkeerpleinen bij appartementsgebouwen”, verduidelijkt de minister.

Het Vlaamse laadpalenplan moet de gemeenten ook ontlasten. Ze moeten zelf geen contracten meer sluiten, al blijft dat in de toekomst wel mogelijk. Electrabel en Total dragen alle lasten voor de plaatsing. Als er grotere infrastructuurwerken nodig zijn, zijn die voor de wegbeheerder. Het contract met de twee bedrijven loopt twee jaar, met een mogelijke verlenging van een jaar. De exploitatie en de opbrengsten zijn twaalf jaar lang voor Electrabel en Total. Vier steden doen niet mee aan het Vlaamse plan. Het gaat om Antwerpen, Gent, Oostende en Genk.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220830_96470450

Laatst gewijzigd door Micele : 31 augustus 2022 om 09:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 09:55   #2
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De zero-emissie premie heeft de Vlaamse regering geschrapt per 1.1.2020, was toen tot 4000 €. (Particulieren, zelfstandigen, vzw's en aanbieders van autodelen)

Ze hebben toen meer laadpalen beloofd voor diegenen die geen plaatsmogelijkheid hebben.

Men kan die vanaf morgen online aanvragen onder voorwaarden, dat laadpunt zou niets kosten voor de aanvrager.

(uiteraard vallen de (toekomstige) eigenaars van BEV die al zelf voor hun laadpunt op de eigen oprit of "in huisgarage" g€zorgd hebben daar niet onder)
De accu van elektrische auto's weegt ongeveer 500 kg. Voor het maken van een autobatterij moet 10 ton zout worden verwerkt voor lithium, 15 ton erts voor kobalt, 2 ton erts voor nikkel en 12 ton erts voor koper. Er wordt in totaal 200 ton grond uitgegraven voor een enkele batterij.
Think before you buy.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 09:59   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
De accu van elektrische auto's weegt ongeveer 500 kg. Voor het maken van een autobatterij moet 10 ton zout worden verwerkt voor lithium, 15 ton erts voor kobalt, 2 ton erts voor nikkel en 12 ton erts voor koper. Er wordt in totaal 200 ton grond uitgegraven voor een enkele batterij.
Think before you buy.
klopt allemaal van geen kanten en niet relevant met het topic, de meeste verkochte batterijpacks (LFP) hebben helemaal geen cobalt.
Koop jij maar een plofwagen, daar wordt helemaal niets voor uitgegraven.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 augustus 2022 om 10:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 10:00   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

de directe links:

https://www.vlaanderen.be/e-loket-st...okale-besturen


>> https://authenticatie.vlaanderen.be/stb/html/ssologin
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 11:05   #5
Oma
Eur. Commissievoorzitter
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 8.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De zero-emissie premie heeft de Vlaamse regering geschrapt per 1.1.2020, was toen tot 4000 €. (Particulieren, zelfstandigen, vzw's en aanbieders van autodelen)

Ze hebben toen meer laadpalen beloofd voor diegenen die geen plaatsmogelijkheid hebben.

Men kan die vanaf morgen online aanvragen onder voorwaarden, dat laadpunt zou niets kosten voor de aanvrager.

(uiteraard vallen de (toekomstige) eigenaars van BEV die al zelf voor hun laadpunt op de eigen oprit of "in huisgarage" g€zorgd hebben daar niet onder)
Iedereen betaalt mee aan laadpalen, ook degenen die het niet gebruiken.
Het kost dus ook de aanvrager als belastingbetaler.
Hoe noem je een "openbare dienst", betaald door alle belastingbetalers, voor persoonlijk gebruik door maar een beperkte groep gebruikers?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 11:49   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Iedereen betaalt mee aan laadpalen, ook degenen die het niet gebruiken.
Het kost dus ook de aanvrager als belastingbetaler.
Hoe noem je een "openbare dienst", betaald door alle belastingbetalers, voor persoonlijk gebruik door maar een beperkte groep gebruikers?
Zoals met alles he.

Zoals ik al schreef de mensen met een oprit en een EV betalen hun laadpaal wel zelf.

46,5 % van de huishoudens doen/kunnen dat:
Citaat:
https://www.architect.be/nl/infoport...laanderen/558/

De meeste woningen in het Vlaamse Gewest zijn huizen in open bebouwing (28,1 procent), gevolgd door appartementen (26,4 procent). De huizen in gesloten bebouwing (de zogenaamde rijhuizen) zijn goed voor 21,7 procent van de woningen, de huizen in halfopen bebouwing voor 18,4 procent.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 12:12   #7
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
De accu van elektrische auto's weegt ongeveer 500 kg. Voor het maken van een autobatterij moet 10 ton zout worden verwerkt voor lithium, 15 ton erts voor kobalt, 2 ton erts voor nikkel en 12 ton erts voor koper. Er wordt in totaal 200 ton grond uitgegraven voor een enkele batterij.
Think before you buy.
Cobalt zit er normaal gezien niet meer in ( zeggen ze ).
Het belangrijkste ben je vergeten WATER .....en dat water laten ze verdampen -> de nodige rommel gaat mee de lucht in ( daar is het oorverdovend stil rond ) ......het restwater is kapot ...China is daarin de grootste vervuiler ....."bezoekers " niet toegelaten.

Laatst gewijzigd door chris k : 31 augustus 2022 om 12:14.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 12:26   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Electrabel en Total dragen alle lasten voor de plaatsing. Als er grotere infrastructuurwerken nodig zijn, zijn die voor de wegbeheerder. Het contract met de twee bedrijven loopt twee jaar, met een mogelijke verlenging van een jaar. De exploitatie en de opbrengsten zijn twaalf jaar lang voor Electrabel en Total. Vier steden doen niet mee aan het Vlaamse plan. Het gaat om Antwerpen, Gent, Oostende en Genk.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 12:42   #9
Oma
Eur. Commissievoorzitter
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 8.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zoals met alles he.

Zoals ik al schreef de mensen met een oprit en een EV betalen hun laadpaal wel zelf.

46,5 % van de huishoudens doen/kunnen dat:
Vinden zij dan niet dat ze gediscrimineerd worden?
Zij moeten de laadpaal zelf betalen en deze aanvragers niet, daarvoor wordt belastinggeld gebruikt waaraan ook de belastingbetalers met een oprit en een eigen laadpaal aan meebetalen, die betalen dus eigenlijk dubbel? Zowel voor eigen laadpaal als voor de "openbare" laadpaal.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 13:15   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Als mijn buurman properder rond rijdt dan ikzelf, profiteer ik toch mee van de properdere lucht.

Herhaling: mijn politieke visie op milieu is dat we zo rap als economisch mogelijk, zo proper als mogelijk moeten zijn.
Wetenschap en autobouwers blijken ons te vertellen dat het de moment is om ons wagenpark te elektrificeren.
Dan moeten we dat maar doen hé. Dat mag wat kosten.

Hoe snel alles moet of mag gaan, of hoeveel het mag kosten, daar kunnen we nog over redetwisten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 16:24   #11
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Iedereen betaalt mee aan laadpalen, ook degenen die het niet gebruiken.
Het kost dus ook de aanvrager als belastingbetaler.
Hoe noem je een "openbare dienst", betaald door alle belastingbetalers, voor persoonlijk gebruik door maar een beperkte groep gebruikers? :roll:
Ziekenhuizen
Scholen
Wegen
De Post
De NMBS
De Lijn
De dokter
....
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 16:30   #12
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Vinden zij dan niet dat ze gediscrimineerd worden?
Zij moeten de laadpaal zelf betalen en deze aanvragers niet, daarvoor wordt belastinggeld gebruikt waaraan ook de belastingbetalers met een oprit en een eigen laadpaal aan meebetalen, die betalen dus eigenlijk dubbel? Zowel voor eigen laadpaal als voor de "openbare" laadpaal.
Helemaal niet !
Wij hebben een privé laadpunt, gevoed door onze zonnepanelen.
Op nog geen jaar terugverdiend
Altijd beschikbaar
Geen wachttijden

Ik betaal voor zoveel mee dat ik niet of nauwelijks gebruik
Ziekenhuizen, dokterskosten, werkloosheid, leefloners, scholen, gepensioeneerden, wegen, langdurig zieken,.....
Dat de lucht die ik inadem een heel klein beetje zuiverder wordt, is een van de dingen waar ik niet om geef om mee voor te betalen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 19:14   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Helemaal niet !
Wij hebben een privé laadpunt, gevoed door onze zonnepanelen.
Op nog geen jaar terugverdiend
Altijd beschikbaar
Geen wachttijden

Ik betaal voor zoveel mee dat ik niet of nauwelijks gebruik
Ziekenhuizen, dokterskosten, werkloosheid, leefloners, scholen, gepensioeneerden, wegen, langdurig zieken,.....
Dat de lucht die ik inadem een heel klein beetje zuiverder wordt, is een van de dingen waar ik niet om geef om mee voor te betalen.
Dat wordt gewaardeerd.
Toch door ambtenaren. Iets minder door werknemers en zelfstandigen.

Toch maken we ons zorgen. Blijft het betaalbaar? Vooral met de plannen van de PS (en veel minder zorgen met de plannen van de SPa-vooruit)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 19:42   #14
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat wordt gewaardeerd.
Toch door ambtenaren. Iets minder door werknemers en zelfstandigen.

Toch maken we ons zorgen. Blijft het betaalbaar? Vooral met de plannen van de PS (en veel minder zorgen met de plannen van de SPa-vooruit)
Maak u maar zorgen.
Ik denk zelfs terecht.
En neen, niet omdat de PS een beetje sociaal wil zijn. Misschien zelfs dat beetje meer dan de PTB.

Maar omdat na vele burgers nu ook massaal bedrijven beginnen hengelen naar steun. En zelfs dreigen met drama's over 100 000den werklozen als er geen compensatie voor de hoge energieprijzen komt.

Zelfs Jambon (wie was een tijd geleden nu weer de baas van de N-VA ?) heeft burgers en bedrijven beloofd een betrouwbare partner te zullen zijn waarop ze kunnen rekenen om hen te steunen in deze crisis zoals ze gesteund zijn in de coronacrisis.

Het geld "door deuren en ramen gooien" is nog niet gedaan.
Ik vrees dat het zelfs maar aan het beginnen is. En neen, veel PS eisen hoor ik niet in deze....
Ik heb vandaag zelfs al een pleidooi gehoord (maar vind de bron niet terug) gehoord voor het los laten van het cijferfetisjisme op budgetair vlak.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 31 augustus 2022 om 19:42.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 19:44   #15
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
klopt allemaal van geen kanten en niet relevant met het topic, de meeste verkochte batterijpacks (LFP) hebben helemaal geen cobalt.
Koop jij maar een plofwagen, daar wordt helemaal niets voor uitgegraven.
Het is al jaren duidelijk dat jij een EV-lover bent en liefde maakt blind Micele ...
Kijken we dan eens naar Lithium of klopt dit ook allemaal van geen kanten?

https://www.euronews.com/green/2022/...80Cag2y0onTIpA
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 19:47   #16
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Het is al jaren duidelijk dat jij een EV-lover bent en liefde maakt blind Micele ...
Kijken we dan eens naar Lithium of klopt dit ook allemaal van geen kanten?

https://www.euronews.com/green/2022/...80Cag2y0onTIpA
Mooie kleurtjes zou ik zo zeggen.
U hebt allicht liever de bruine vieze blubber
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 20:30   #17
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Mooie kleurtjes zou ik zo zeggen.
U hebt allicht liever de bruine vieze blubber
Daar gaat het niet om he Rode Willem ...

Het ganse zero-emissie verhaal, de premies die er aan vasthangen, wordt steeds en altijd verkocht als een 100% puur groene, milieuvriendelijke oplossing ... terwijl daar niks van aan is ...

Net zoals de politieke wereld die het in zowat de ganse wereld fiscaal interessant gemaakt voor hybride wagens, terwijl Total Life Time een hybride wagen in regulier gebruik steeds en altijd vervuilender is dan één met pure verbrandingsmotor.

Ik heb zelf op TMME (Toyota Motor Europe) gewerkt, waar op team building activiteiten na een aantal glaasjes wijn de R&D ingenieurs ook bevestigden dat de productie en after life van een Pruis veel zwaarder doorweegt in de ecologische voetafdruk dan bij pakweg een Audi A3 TDI en dat de eerste slechts in heel uitzonderlijke omstandigheden (bij lage en constante gemiddelde snelheid e.d.) milieuvriendelijker kon genoemd worden dan de andere.

Micele is in love and love makes blind ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 20:35   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Het is al jaren duidelijk dat jij een EV-lover bent en liefde maakt blind Micele ...
Kijken we dan eens naar Lithium of klopt dit ook allemaal van geen kanten?

https://www.euronews.com/green/2022/...80Cag2y0onTIpA
Aha, jij bent olieblind?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 20:45   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Het ganse zero-emissie verhaal, de premies die er aan vasthangen, wordt steeds en altijd verkocht als een 100% puur groene, milieuvriendelijke oplossing ... terwijl daar niks van aan is ...
En waar wordt dat als 100% puur groene oplossing verkocht? Geef eens een serieuze bron.
Nu ben ik eens benieuwd naar uw mysterieuze bronnen.

Altijd zero-emissie-voertuig-uitlaat hé : https://nl.wikipedia.org/wiki/Zero-emissions_vehicle

Dan kunnen we hopelijk terug naar het topic gaan.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 augustus 2022 om 21:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2022, 06:50   #20
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Daar gaat het niet om he Rode Willem ...

Het ganse zero-emissie verhaal, de premies die er aan vasthangen, wordt steeds en altijd verkocht als een 100% puur groene, milieuvriendelijke oplossing ... terwijl daar niks van aan is ...

Net zoals de politieke wereld die het in zowat de ganse wereld fiscaal interessant gemaakt voor hybride wagens, terwijl Total Life Time een hybride wagen in regulier gebruik steeds en altijd vervuilender is dan één met pure verbrandingsmotor.

Ik heb zelf op TMME (Toyota Motor Europe) gewerkt, waar op team building activiteiten na een aantal glaasjes wijn de R&D ingenieurs ook bevestigden dat de productie en after life van een Pruis veel zwaarder doorweegt in de ecologische voetafdruk dan bij pakweg een Audi A3 TDI en dat de eerste slechts in heel uitzonderlijke omstandigheden (bij lage en constante gemiddelde snelheid e.d.) milieuvriendelijker kon genoemd worden dan de andere.

Micele is in love and love makes blind ...
De ergste zijn diegene die zelf geen EV hebben en zelf met fossiele verbranders rijden en de mensen uitmaken voor vervuilers .....hier is het onze grote "M"
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be