![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik overweeg de aankoop van een electrische herenfiets (frame) met middenmotor.
Aantal vragen : - Welke actieradius voor recreatief gebruik ? - Type dérailleur (klassiek of naafversnelling) ? - Welke remmen (klassiek of schijfremmen) ? Welke merken genieten de voorkeur prijs/kwaliteit en waarom ? Welk mer onderdelen is het beste waarmee afgemonteerd is (Shimano of andere) ? Graag info. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier vind je alvast veel info:
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets...ische-fietsen/ uitgebreide links vooral onderaan, heb het ff nagescheckt. Vb welke motor past bij jou? https://www.fietsersbond.nl/de-fiets...-past-bij-mij/ ... op welke van de 3 plaatsen? https://www.fietsersbond.nl/de-fiets...oet-ik-hebben/ ... verbruik/actieradius/accu: https://www.fietsersbond.nl/de-fiets...en-volle-accu/ Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2020 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeer tevreden van. Met turbo doe ik ongeveer 100 kilometer. Met eco meer dan 200 kilometer. Snelheid is 25 kilometer per uur, wil je sneller dan moet dat op eigen kracht, de motor stopt gewoon met hulp. Batterij geïntegreerd in de kader. Merk Gazelle, model 2020, kostprijs met de opties, 3000 euro. Vrouw heeft ne Sparta Zelfde motor, ze doet echter meer dan 10% minder kilometers, de versnellingen werken ook niet zo fijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Middenmotor is slim. Eigenlijk een must.
Neem geen Chinees merk. Wel vb. bosch. Naar 't schijnt is het toch de moeite om te opteren voor een riem ipv een ketting. (alhoewel ik een ketting genomen heb). Gezien onze fietsen in een gemeenschappelijk fietskot staan, is het voor mij handig om de batterij makkelijk af te nemen en op te laden in het appartement. De rest is eigenlijk persoonlijke keuze van iedereen. Vb. mijn batterij 500 Wh, ruim 120 tot 150 km, dus kan ik de batterij optimaal laden tot 80 procent, vanaf ze gezakt is tot 40 procent, zoals geadviseerd voor ideale levenstijd.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volautomatisch en geen ketting. Heb er al eens mee gereden en in één woord fantastisch. Mocht ik er een kopen zou ik er zeker voor opteren. Ook nog een mooie fiets alhoewel dat persoonlijk is. https://nl-be.cowboy.com/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 april 2020 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() GEEN voorwielmotor. Ik herhaal, vermijd dat. Dat is levensgevaarlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeker in heuvelachtig gebied. Best is middenmotor.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 11 april 2020 om 18:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zeker geen dameszadel. Daar krijgt ge als vent platte kloten van.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() En neem dit er bij:
![]() Uw rug en uw kont zullen u dankbaar zijn. Edit: voor kojak, daar komt een zadel bovenop.... Laatst gewijzigd door Tavek : 11 april 2020 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ge wat sportiever zijt en graag wilt sjezen, achterwielaandrijving ![]() Laatst gewijzigd door Tavek : 11 april 2020 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() - Welke actieradius voor recreatief gebruik
=> hangt ervan af wat je recreatief gebruik noemt. Vraag aan je dealer naar de batterijcapaciteit - Type dérailleur (klassiek of naafversnelling) ? => naaf - Welke remmen (klassiek of schijfremmen) ? => schijf Ik heb enkel Flyers (GoTour 6 - e-bike) en Stromers (ST3's - Speed pedelec) als EL voordeel voor m'n volk. Niemand die klaagt Edit: Middenmoter indien mogelijk voor het minste accidenten te hebben. Tip; indien mogelijk, ga ook voor de riem ipv ketting Laatst gewijzigd door XenApp : 12 april 2020 om 00:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Met een middenmotor kan je inderdaad naafversnellingen plaatsen (genre NuVinci of Nexus), ik denk dat die het meest onderhoudsvriendelijk zijn maar misschien wel iets duurder (zeker Rohloff). En remmen: hydraulische schijfremmen, geen twijfel mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elektrisch fietsen voor recreatief doeleind, die snap ik niet.
Waarom fiets je: toch voor conditie zijnde kracht maal beweging? Anders laat je die pedalerij toch achterwege en pak je een "brommer"? Als je conditie wil + rapper ergens wil raken okee. Maar dat laatste vervalt bij recreatie / sport. Zonder motor die helpt duwen raak je er ook, alleen wat trager. Dus wat schiet dan over om een elektrische fiets te willen voor recreatie?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 12 april 2020 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gvd... je bent me voor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kusje d'r'op en terug klaar voor de job.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Middenmotor is de betere keuze, en riem.
Er bestaan cardan variantes, maar die zijn zeer zeldzaam en archipokkereteduur. Wat betreft motorkeuze. Brushless is gewoon slijtvaster. Ik heb naar de naafversnellingen gekeken. NuVinci is interessant, maar net iets minder efficiënt. Een Rolhoff 14 speedhub kan perfect gecombineerd worden met een 7 blad tandkrans. Maar dan heb je al een computer nodig om de combinaties te gebruiken. (2 blad trapperkrans, 7 blad achterkrans en dan nog eens 14 naafversnellingen... net geen 200 combinaties). Maar uiteindelijk, met een goeie motor en een deftige accu is het aantal versnellingscombinaties niet zo kritisch. Remmen, op zijn minst V-remmen. Maar schijfremmen zijn al beter-zelfs met kabelbediening-, en de hydraulische, dan moet je zo 1 keer om de 10k kilometer eens de plaatjes vervangen. Oftewel, voor €2K heb je al een heel deftige EU merkfiets.