![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dacht onlangs hoe dat nu zou zitten met dat verschrikkelijke gat in de ozonlaag. Ze hebben ons daar jaaaren mee de stuipen op het lijf gejaagd en dat het einde der tijden was aangebroken.
Wel het verwonderde me al ik daar al heel lang niks meer over had gehoord. En kijk het is alweer opgelost....... Volgens mij zal dat met die uitstoot en klimaatopwarming net hetzelfde zijn.....beetje geduld en dan komen ze weer met wat ander gelul voor de proppen. Maar bon ondertussen is er weer heel veel geld verdiend aan een hoop zever die uiteindelijk niks voorstelt https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/09...je-kleiner-en/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 april 2025 om 11:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De alom aanwezige welvaart bevorderende niet altijd vervangbare broeikasgassen onder een bepaald niveau houden is wel een beetje moeilijker dan de ozonaantastende drijfgassen uit haarlakspuitbussen vervangen door andere gassen.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke wetenschapper gaat bevestigen dat er een theoretische impact kan zijn van de CFK's maar niemand kan bewijzen hoe het metaforisch gat in de Ozonlaag dermate snel is gekrompen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 19 april 2025 om 19:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit blijft altijd bijzonder. De ozonlaag is misschien wel het succesverhaal van de environmental sciences. Er werd een probleem vastgesteld, onderzoekers bepaalden waar het door kwam, en kwam internationale politieke actie waarna het gebruik van deze stoffen met meer dan 99% afnam, en het probleem stopte met verergeren. Maar als je er iemand over hoort gaat het er altijd over dat het overtrokken angstzaaierij was want zie je wel er is niks gebeurd toch?
En dat reken ik jou natuurlijk niet persoonlijk aan, maar het is bijzonder dat voor zoveel artikel-schrijvers en dergelijke uit de hoek waar ze het net iets minder nauw met de feiten nemen zo'n simpel proces van probleem en oplossing al niet meer kunnen volgen en daarmee dit soort verhalen de wereld in helpen. "En nu hoor je niemand meer over te weinig reddingsboten hè? Nadat de Titanic gezonken was maakte iedereen zich daar druk om, toen was het in de politiek alleen maar reddingsboot dit reddingsboot dat. Maar de schepen die nu zinken hebben er toch mooi genoeg, niet? Zie je wel dat er geen probleem was?"
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 95% confidence. Stel dat jouw achtergrond 95% zeker geen PFAS bevat, zou je er dan een asbeststort van maken ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik onthou dit: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 april 2025 om 11:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gat in de Ozonlaag heeft dezelfde bron als lood in benzine...
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat jij een vaccin krijgt dat 95% zeker is dat het geen onomkeerbare schadelijke bijwerkingen geeft, zou jij er voor gaan ? Zoek maar verder. Je gaat nergens een studie vinden die 100% de ozonvermindering aan het oppervlakte toewijst aan verminderde menselijke CFK en drijfgassen uitstoot.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 april 2025 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 april 2025 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron ?
Ik ken geen enkele wetenschapper die fier is op een correlatie van 95% als resultaat van een uitgebreide studie.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het bestrijden van het gat in de ozonlaag is in ieder geval beter geslaagd dan die van zure regen. Die laatste werd en wordt vooral verplaatst, al zal er ook wel dmv filters ea vermindering hebben plaatsgevonden.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zure regen is vooral bestreden door fossiele brandstoffen te ontzwavelen. Nu nog de stikstofoxiden en we zijn terug bij af.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wist ik niet. Ik ervaar wel het verschil. Ons land is veel groener geworden. Spijtig dat Natuurpunt en Natuur en Bos zoveel kappen om alles licht en leuk te houden waardoor geluid overal doorheen gaat. Zelfs de paar stiltegebieden zijn minder stil geworden.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zure regen is succesvol ontzuurt doordat er minder zwaveloxides worden uitgestoten dankzij een verbeterde distillatie van fossiele brandstof en overschakeling naar synthetische brandstof. In aardolie en aardgas zit van natura zwavel die anno 2025 nagenoeg volledig weg gedistilleerd wordt. Nitraatoxides spelen een mindere rol in verzuring van de regen. De strijd tegen zure regen is naar mijn bescheiden zéér succesvol. Er is minder roet op onze gebouwen, monumenten wegen en longen dan in de jaren '80 & '90.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 april 2025 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die link van MIT in post 5
Citaat:
https://www.thebrighterside.news/pos...re-paying-off/ Citaat:
Of zou MIT die studie verkeerd interpreteren? ![]() 100% zal -denk ik- maar heel zelden of wie weet nooit gebruikt worden, meestal wordt 95% genomen. Bron: https://ebm.ugent.be/Significantie.html
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 april 2025 om 12:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een p-value van 0.05 is voldoende om statistische significantie te claimen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 22 april 2025 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al jouw bronnen bevestigen dat elke wetenschapper minstens voor 5% twijfelt of menselijke verminderde broeikasuitstoot gerelateerd is met klimaatopwarming. Geen enkele wetenschapper die klimaat onderzoekt miskent de curves van Milutin Milankovic. Hiervan zijn wetenschappers 100% zeker dat zij een rol spelen in klimaatopwarming en afkoeling van onze atmosfeer.
|
![]() |
![]() |