![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Ik vraag mij nog altijd af waarom de beesten vroeger zo groot waren?
Ik bedoel dan de dinosauriers, waarom waren die eigenlijk zo groot? Is daar een verklaring voor? Mijn man gelooft zelfs niet dat dat vroeger bestond, die dinosauriers, en ik in het begin eigenlijk ook niet, maar mijn dochter en kleindochter hebben me weten te overtuigen dat dit toch bestaan heeft. Volgens mijn man is dat allemaal commerce! Is dat allemaal uitgevonden om de mensen het geld uit de beurzen te slaan!! En dat is nog niet zo gek, zo geloofde ik ook vroeger. Ik denk dan in de tijd dat de eerste dinofilm jurassicpark in de cinema kwam. Het was een echte hype. Rond die tijd waren de kleinkinderen heel klein, en als knuffel kregen ze vele van die pluchen dino's. Ik heb mij daar aan geergerd! Maar als je wat verder denkt, dan is dit nogal dom om speciaal van die grote reuzebeenderen te maken, ze in de grond te stoppen, en even later weer uitdelven en doen alsof het een uitgesorven beest is. En dit fenomeen, het vinden van die reuzebeenderen bestaat al zo lang, en gebeurd overal. Maar wat ik niet geloof is: hoe kan men weten aan de hand van die beenderen dat die beesten zulke huid of schubben hadden? zulke veren? Dat ze die kleuren hadden? Hoe weten ze dat het een vleeseter was? Dat de ene de baas over de andere was? Dat geloof ik allemaal niet, dat is allemaal fantasie! Maar ik geloof wel dat die beesten zo groot waren, anders waren de botten niet zo groot natuurlijk! Maar mijn vraag blijft, en ik zou daar graag een antwoord op hebben: WAAROM WAREN DE BEESTEN VROEGER ZO GROOT???
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Waarom?" is de verkeerde vraag, de juiste vraag is "hoe?".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen was de wereld ook kleiner eh, dus leken ze gewoon groot
![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 23 mei 2009 om 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Dat komt omdat de aarde vroeger plat was.
Hierdoor had de aarde een kleinere zwaartekracht en moesten de dieren groot en zwaar zijn om niet weg te zweven.
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat ze trager waren, ze moesten genoeg hebben aan één beest vangen om de maand of zo om genoeg te eten te hebben (wat de carnivoren betreft).
Voor de herbivofren geldt hetzelfde (ongeveer) de planten waren ook groter. Waar de klein koeikes van nu een heel grasveld moeten opsmikkelen, konden die beestjes toekomen met één fameus groot stuk fruit of zo...
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaar dat de vliegen vlogen.
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Meer zuurstof.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ER waren minder beesten, dus hadden ze meer plaats om groot te zijn...
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Azië was nog niet ontdekt, want daar zijn ze kleiner.
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() poor-quality food in an arid environment promotes the evolution of giant herbivores
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de prooien ook erg groot waren,nu is dat anders
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() En als al die grote dieren gestorven zijn van te veel te eten, moesten die begraven worden door de andere dieren, en omdat die zo groot en zo dik waren, is de aarde na een tijd opgezwollen, en sindsdien is de aarde rond, en niet meer plat zoals de Lieve Heer ze in het begin geschapen had.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() God had een rekenfoutje gemaakt. Weet je, Pythagoras en zo waren er nog niet om de wiskunde te perfectioneren.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Evolutie. Als het ene beestje sterker wordt, past de andere soort zich ook aan -weliswaar passief - via natuurlijke selectie. Alles wordt groter en sterker, en bruter. Toen door een of andere natuurramp de dino's weggevaagd waren gebeurde de evolutie weer van voren af aan. Van klein en simpel tot groot en complex.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het klopt overigens niet dat "de beesten vroeger zo groot waren", enkel dat in de loop van de evolutie nu en dan grote dieren zijn geëvolueerd. Hier een korte uitleg. Op zich wel een leuke vraag ...
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er waren ook kleine dino's ! Laatst gewijzigd door Knipp : 23 mei 2009 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |