![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]B.U.B. wil afschaffing winteruur[/size][/font]
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] De Belgische Unie stelt voor het winteruur af te schaffen en dus het zomeruur heel het jaar door te behouden.[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De voordelen van zo’n afschaffing zijn aanzienlijk:[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]1) men vermijdt zo vervelende uuraanpassingen, tweemaal per jaar, die het bioritme van mens en dier kunnen schaden; [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]2) in de winter zal de menselijke activiteit meer overeenkomen met de uren daglicht zodat het leven aangenamer wordt en het aantal depressies - de moderne ziekte - vermindert;[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] 3) de initiële reden voor de invoering van het zomeruur, namelijk de energiebesparing die optreedt wanneer het langer licht blijft ’s avonds, wordt zo uitgebreid naar de winter, wat geen overbodige luxe is aangezien de Belgen de laatste jaren nogal veel elektriciteitspannes meemaken en de elektriciteit in ons land redelijk duur blijft.[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Bovendien vermijdt men zo de afschaffing van het zomeruur, het idee van sommige technocraten. Er is namelijk niets zo aangenaam als het langdurige daglicht in de zomer waardoor de Belgen laat buiten kunnen blijven, wat bevorderlijk is voor het menselijk contact en de ontspanning. Ook de horeca doet hier uiteraard gouden zaken mee.[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het wordt tijd dat onze overheid, in plaats van zich bezig te houden met taaltwisten, eindelijk eens begint te denken aan het welzijn van de Belgen ![/size][/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Wel ik ben ook een enorme voorstander van het zomeruur, het heeft heel wat voordelen vooral tijdens de zomeravonden. Het is lang klaar, je kan dus langer genieten enzo.
Nu in de winter; dat vroeg donker zijn etc. is voor niets goed en de mensen gaan zich er minder goed bij voelen. Degene die zeggen dat je maar 's morgens meer moet genieten dat is driedubele nonsens, 's avonds is dat allemaal veel aangenamer met langer licht. En een uur verschil in licht vind ik toch al wat zu vooral tijdens de zomermaanden!
![]() |
#3 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ocharme die werkers die in allerlei ploegensystemen werken. [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] Citaat:
Allez meneer, het winteruur dat de oorzaak is van depressies, waar haal je dat nu weer van? [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] Citaat:
Ben je bang in het donker ofzo? Kan het mietjesgehalte weer niet op? Een moderne maatschappij hoort dag en nacht actief te zijn, conservatieve praat zoals "voor het donker hoort iedereen thuis te zijn" heeft DHL bijna de das omgedaan, gelukkig voor DHL zijn er nog minder conservatieve landen. [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja. De mensen willen die TECHNOCRATISCHE zever niet. Het wordt tijd dat men eens denkt aan het belang van de Belgische mensen, en zo ook regeert, in plaats van onnozele regeltjes over winteruren uit te vinden om het de mensen moeilijk te maken.
Weg met die vervelende technocraten, leve de mensen. Stem BUB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Oh god... waarschijnlijk gaat dit weer voor één of andere regeringscrisis zorgen of wordt er zelfs een speciale partij voor opgericht...
Leven is België is geen lachertje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet niet of de B.U.B. het weet, maar de wintertijd is eigenlijk de gewone tijd hoor!?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
www.zomeruur.tk
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Musketo : 7 november 2004 om 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Indd het winteruur is het officiële uur maar persoonlijk ben ik voorstander van het zomeruur. Ik begrijp niet wat jullie in het winteruur zien. Hou er ook rekening mee dat het dan in de zomeravonden al donker gaat zijn van 22 uur hé!! Allé ja ik vind dat het dit allemaal minder aangenaam maakt; ok in het donker is dat ook wel goed maar toch.
Nu persoonlijk vind ik dat nu ook niet de belangrijkste discussie die er is hoor.
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ze zullen ons bioritme komen redden!
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die depressies heb je niet door het veranderen van het uur, maar is eerder seizoensgebonden (zo is algemeen geweten dat het aantal zelfmoorden op het einde van het jaar hoger ligt) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het winteruur is er gekomen om het de Belgen moeilijk te maken: weg ermee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja manneke, gij zij ne slimmen he
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Maar wa wilt ge nu: De Winteruur of het Somersuur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() toch vind ik dat er inderdaad iets moet veranderen aan die belachelijke regeling; het argument van de energiebesparing wordt overigens fel bevochten en verdedigd, dus blijkbaar is men niet eens zeker of die lastige maatregel wel nut heeft...
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |