![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik zit nu al een tijdje op politics.be en het bevalt me niet: belgicisten gedragen zich nog erger dan fascisten: geen argumenten, kinderachtige beledigingen, karikaturen, clichés, antidemocratische uitlatingen, oproep tot geweld, steunen van discriminatie van Nederlandstaligen, egocentrisme, leugens,...
Ik ben hier als gematigde snuffelaar naar toe gekomen, maar nu ben ik echt wel een radicale anti-Belg geworden. Voor mij hoeft het niet meer: ik heb het ware gelaat gezien van de gemiddelde belgicist. Moge God zo spoedig mogelijk een eind maken aan hun staatje en dat de rechtvaardigheid eindelijk mag zegevieren.
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor zover we op deze site natuurlijk de gemiddelde Belgicist aantreffen. Als de BUB-afvaardiging en een heel deel van de niet-BUB-Belgicisten (zoals de wandelende grap België-mijn-dinges) een referentie zijn, zijn Belgicisten als Staaf natuurlijk wel in slecht gezelschap...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Schepen
|
Ik moet Willem bijtreden. Hoewel ik dacht elke vorm van nationalisme achter me gelaten te hebben, ik ben mens en daar blijft het bij, heb ik hier op dit forum al dikwijls de neiging gehad om dikke vette België Barsten de ether in te zenden. Mochten de VB'ers zo ook beginnen met steeds maar weer Leve Vlaanderen leve de Winter of iets dergelijks boven en onder en tussen of zelfs ipv elk argument te schrijven, dan was dit geen forum meer maar een wc muurtekening in kafee de zotten hond nabij geel. Kunnen ze die mensen niet wat meer zendtijd geven op de buis (ik heb geen tv) zodat ze hier wat minder komen Heil Belgiën ?
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat oa. de BUB'ers in weze veel gematigder zijn (mijn aansluiting op hun mailinglist bevestigt deze these). Ikzelf ben ook gematigder in werkelijkheid dan hier... Kijk ook eens in eigen rangen. Daar kom je ook dergelijke onnozelheden tegen.... (denken we aan -slecht voorbeeld, ok- Tyr de Dietser...)
|
|
|
|
#8 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wordt die ook met volle overtuiging bijgevallen door de rest van de hoop of laten de meesten onder ons hem gewoon lullen zonder verder commentaar?
|
|
|
|
#10 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Verder maken ze een karikatuur van elke tegenstand die ze ondervinden, door telekens weer met de term 'haat' te zaaien. Zelfs Luc Versteylen werd 'haat' voor de voeten gegooid omdat hij gedurfd heeft op de Yzerbedevaart de mis voor te dragen. Versteylen en haat? Hoe diep kunt ge zakken?
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 28 maart 2005 om 21:14. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heb ik hier OOIT al iemand uitgescholden voor volksverrader? Heb ik hier OOIT al iemand nazi genoemd?
Ik denk dat ik nog heel gematigd ben in de dingen die ik zeg.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 28 maart 2005 om 21:39. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#13 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit kan anders ook tellen voor de vredelievendheid van de bubbels:
Citaat:
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nog zin een eentje?
Citaat:
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En weer maar iedereen over dezelfde kam scheren, zielig gewoon!
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik wil anders wel namen noemen en er nog zo een paar opdiepen van een andere bubbel dan Yann.
Zielig, hé dat ik dat allemaal bewaarde voor het nageslacht der bubbelbende?
|
|
|
#18 |
|
Gouverneur
|
Allez:
eentje voor in te kaderen: de reden waarom ik teleurgesteld ben ik de BUB (eigenlijk: in die enige pro belgica partij), is dat ze zo kinderachtig op dit forum zijn. Laat dit dan ook een les zijn; probeer mensen te overtuigen, ipv ze af te schrikken...
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met andere woorden: get a life Al eens gelezen wat sommige vlaams-nationalisten hier neerpoten? Maar ja, dat mag natuurlijk want dat is vrije meningsuiting...
|
|
|
|
#20 |
|
Europees Commissaris
|
Als ik de posts van de meeste BUBBers op dit forum lees denk ik dat ze de beste reclame zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen. En de ergste is dan nog geband ook.
Maar er zijn ook Belgicisten mét inhoud. Superstaaf bvb.
|
|