Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2008, 17:52   #1
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard Een eigen ccTLD voor Vlaanderen?

Volgens mij zijn .vl en .fl nog vrij...
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 17:56   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

http://www.puntvl.net/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 18:01   #3
Spinoza
Minister-President

Standaard

@#%&#*

Ik wou eigenlijk nog een enquete toevoegen. Maar kennelijk kan dat na 5 minuten niet meer als je bijvoorbeeld toevallig een telefoontje moet beantwoorden.
Oud 13 februari 2008, 18:33   #4
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Volgens mij zijn .vl en .fl nog vrij...
Ik meen me te herinneren dat enkel onafhankelijke staten en - als ik me niet vergis - bepaalde overzeese gebieden met speciale autonomie (dus geen normale gefedereerde entiteiten) recht hebben op een tld-code die uit slechts twee letters bestaat. Klopt dit? Zo ja, dan zullen we het met .vla of .vlr moeten stellen. (.vld is uiteraard op voorhand uitgesloten )
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 18:56   #5
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik meen me te herinneren dat enkel onafhankelijke staten en - als ik me niet vergis - bepaalde overzeese gebieden met speciale autonomie (dus geen normale gefedereerde entiteiten) recht hebben op een tld-code die uit slechts twee letters bestaat. Klopt dit? Zo ja, dan zullen we het met .vla of .vlr moeten stellen. (.vld is uiteraard op voorhand uitgesloten )
Voor een gTLD komt Vlaanderen evenmin in aanmerking vrees ik.

.cat kwam er alleen maar door omdat het een specifiek doel had, de Catalaanse taal en cultuur promoten, en de criteria waaraan je moet voldoen om een .cat-adres te krijgen zijn zo streng dat je het niet op dezelfde manier als een ccTLD kan gebruiken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 13 februari 2008 om 18:57.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 19:05   #6
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Voor een gTLD komt Vlaanderen evenmin in aanmerking vrees ik.

.cat kwam er alleen maar door omdat het een specifiek doel had, de Catalaanse taal en cultuur promoten, en de criteria waaraan je moet voldoen om een .cat-adres te krijgen zijn zo streng dat je het niet op dezelfde manier als een ccTLD kan gebruiken.
"De Vlaamse cultuur en taal promoten" lijkt me anders even specifiek, of niet?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 13 februari 2008 om 19:06.
Oud 13 februari 2008, 19:09   #7
Geert C

Standaard

Citaat:
"De Vlaamse cultuur en taal promoten" lijkt me anders even specifiek, of niet?
Dan moet je wel een sponsor vinden voor het domein, en de ICANN ervan overtuigen dat wat wij hier spreken geen Nederlands is.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 13 februari 2008, 19:11   #8
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan moet je wel een sponsor vinden voor het domein, en de ICANN ervan overtuigen dat wat wij hier spreken geen Nederlands is.
De Vlaamse taal is het Nederlands, of niet?

Mag dat een overheidssponsor zijn? (Ja, mijn excuses, ik ken hier amper iets van.)

Laatst gewijzigd door Burkide : 13 februari 2008 om 19:11.
Oud 13 februari 2008, 19:16   #9
Geert C

Standaard

Citaat:
De Vlaamse taal is het Nederlands, of niet?
Daarom juist, als je dat wil promoten volstaat .nl.

Citaat:
Mag dat een overheidssponsor zijn? (Ja, mijn excuses, ik ken hier amper iets van.)
Geen flauw idee, ik weet alleen dat je een sponsor moet hebben.
Oud 13 februari 2008, 19:18   #10
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hebt nog altijd "De Vlaamse cultuur", he. Of "Het Vlaamse landschap". Of zelfs concreter "De Vlaamse economie".

Citaat:
En wat moet die sponsor doen? Gewoon zeggen "Ik steun die flamouchen!" of moet die ook ergens financieel tussenbeide komen?
Oud 14 februari 2008, 10:08   #11
Spinoza
Minister-President

Standaard

Mischien kunnen de Vlamingen bij de SIDN wel .vl.nl aanvragen.
Oud 14 februari 2008, 11:21   #12
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens mij is het gekoppeld aan een staat en niet aan een taal.
Ik weet niet of het ook voor deelstaten geldt.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 11:23   #13
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mischien kunnen de Vlamingen bij de SIDN wel .vl.nl aanvragen.
Dat kan altijd.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 21:05   #14
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.fl
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 08:25   #15
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze hoeven niet eens autonomie te hebben. Zo hebben Franse overzeese departementen ook een eigen TLD.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 08:28   #16
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

En aangezien Vlaanderen niet geografisch los ligt van Wallonië, zal Vlaanderen nooit een eigen tweeletterig TLD hebben, tenzij het onafhankelijk is. Hoogstens kan men iets cultureels forceren, zoals .cat, drie letters dus.

Moest ik Vlaams-nationalist zijn, ik zou mij daar op concentreren ipv op .vl, want dat zal enkel zijn als...
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 10:22   #17
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Puntvl.net is met heel dat dossier bezig. Er worden verschillende mogelijkheden bekeken om het verkocht te krijgen, men zoekt bvb ook naar een uitbater/organisatie (bvb in de vorm van een vzw) om die extentie uit te baten (wie wat van de technische aspecten kent en zich geroepen voelt...).
Die campagne draait, maar het zou natuurlijk een pak meer kracht krijgen als alle Vlaamse organisaties en bij uitbreiding het hele middenveld meewerkt.

Een denkpiste is de voorverkoop van domeinen, zoals de Catalanen hebben gedaan. Het principe is daarbij dat nog voor de tld is goedgekeurd, domeinnamen al verkocht kunnen worden aan bvb één euro per stuk. Daarbij wordt de garantie gegeven dat eens de tld goedgekeurd wordt, de gereserveerde domeinnaam effectief van jou wordt.
Dit zal als gevolg hebben dat heel wat grote organisaties gedwongen worden mee te doen (stel u maar eens voor dat Marie Rose Morel www.abvv.vl opkoopt), wat de campagne nog een extra boost geeft.
Oud 16 februari 2008, 16:11   #18
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Puntvl.net is met heel dat dossier bezig. Er worden verschillende mogelijkheden bekeken om het verkocht te krijgen, men zoekt bvb ook naar een uitbater/organisatie (bvb in de vorm van een vzw) om die extentie uit te baten (wie wat van de technische aspecten kent en zich geroepen voelt...).
Die campagne draait, maar het zou natuurlijk een pak meer kracht krijgen als alle Vlaamse organisaties en bij uitbreiding het hele middenveld meewerkt.

Een denkpiste is de voorverkoop van domeinen, zoals de Catalanen hebben gedaan. Het principe is daarbij dat nog voor de tld is goedgekeurd, domeinnamen al verkocht kunnen worden aan bvb één euro per stuk. Daarbij wordt de garantie gegeven dat eens de tld goedgekeurd wordt, de gereserveerde domeinnaam effectief van jou wordt.
Dit zal als gevolg hebben dat heel wat grote organisaties gedwongen worden mee te doen (stel u maar eens voor dat Marie Rose Morel www.abvv.vl opkoopt), wat de campagne nog een extra boost geeft.
Een gTLD kan nooit slechts twee letters hebben. .vl is dus uitgesloten.
Oud 16 februari 2008, 20:54   #19
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

.vla dan.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 21:14   #20
Spinoza
Minister-President

Standaard

Mischien hebben Vlamingen ook wel geen eigen extensie nodig. Het valt me op hoe weinig nederlandstalige sites met een .be extensie er zijn. Als je bijvoorbeeld met Nederlandse termen aan het zoeken bent via Google, dan kom je meestal alleen maar .nl sites tegen. Politics.be is voor mijn zo'n beetje de enige interessante Vlaamse site, afgezien van standaard.be. In vergelijking met Nederlanders houden Vlamingen zich niet zo bezig met het bouwen van sites, lijkt het wel. Ik geloof zelfs dat .nl na .uk, .de en .eu de populairste extensie is.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be